Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: vraag cabinet..

  1. #1

    Standaard vraag cabinet..

    ik heb nu een randall cabinet 4x12" en ik zou er in de toekomst nog een 4x12" cabinet onder zetten.
    nu is mijn vraag:moet dat ook een randall cab zijn of mag ik er een marshall of iets anders ook onder zetten??

    alvast bedankt
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  2. #2

    Standaard

    Het maakt helemaal niks uit, MITS je de impedantie goed instelt.

    Volgende keer de zoekfunctie gebruiken aub, dit is nogal een vrij logische vraag.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus
    Het maakt helemaal niks uit, MITS je de impedantie goed instelt.

    Volgende keer de zoekfunctie gebruiken aub, dit is nogal een vrij logische vraag.
    ik had zoekfunctie gebruikt maar vond niets van 2verschillende merken van cabs aaneen te hangen..

    bedankt
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door c0b alexi
    ik had zoekfunctie gebruikt maar vond niets van 2verschillende merken van cabs aaneen te hangen..

    bedankt
    Twee cabs aaneen hangen moet je niet doen, een cab per uitgang op je versterker daarentegen kan je wel doen.

  5. #5

    Standaard

    sommige cabs kan je wel door lussen, als ze nog een uitgang in parallel met de input hebben zitten.

    maar idd, gewoon zien dat je cabs dezelfde impedantie hebben, anders zal de cab met de laagste impedantie meer vermogen binnenkrijgen.

    bv, als je een cab van 16 ohm en van 8 ohm samen gebruikt krijgt de 8 ohm cab 2 x zoveel vermogen binnen als de 16 ohm cab en heb je een volume verschil, als de speakers even efficiënt zijn toch.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top