Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 50

Discussie: Opeth - Watershed

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard Opeth - Watershed

    Door Roadrunner en Opeth op internet aangekondigd, het negende studioalbum (dat gaat hard...) van Opeth, met voor het eerst te horen de nieuwe gitarist en wat minder nieuwe drummer. Geproduceerd door Jens Bogren die ook Ghost Reveries heeft versierd.

    Naast de gebruikelijke album tracks is er een drietal covers opgenomen; Bridge of Sighs van Robin Trower, Would? van Alice in Chains en een zweeds nummer gezongen door mevrouw Akerfeldt...

    Op opeth.com staat er dat ie in de lente wordt uitgebracht en volgens Roadrunner 2 juni, maar wat mij betreft lekt ie volgende week al uit Ik ben erg benieuwd wat voor richting ze deze keer zijn opgegaan.
    pokkel'n

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    damn, het 9e album alweer? Gaat inderdaad hard.

    Opeth vind ik echt heerlijke luistermuziek, met vooral een prachtige zang!

  3. #3
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Jammer dat er alweer lineup wisselingen zijn binnen Opeth. Ik snap dat de drummer gestopt is (chronische ziekte?) maar waarom een nieuwe gitarist? En is hij al te zien/horen op de dvd van Opeth?

    Ben wel erg benieuwd. En wat Tho al zegt, het is luistermuziek. Ik heb wel 's livefilmpjes gezien op Youtube en dat vond ik qua podiumperfomance en bezieling toch erg tegenvallen.
    Gezocht: Ibanez DE7

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    inderdaad, live stellen ze weinig voor, maar het zijn dan ook hele rustige gasten Ja Opeth blijft een van m'n favorieten in de deathmetal (progressieve deathmetal dacht ik?)

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
    Jammer dat er alweer lineup wisselingen zijn binnen Opeth. maar waarom een nieuwe gitarist? En is hij al te zien/horen op de dvd van Opeth?

    .

    Die andere gitarist wilde weer verder met z'n Opleiding..
    Die nieuwe is van Arch Enemy, en is nog niet te zien op de live DVD..

    De podium actie is inderdaad niet zo heel erg bijzonder.. Maar er zijn zeker slechtere bands dacht ik zomaar.. Zo lang ik maar van de muziek kan genieten..
    1 ding hebben ze zeker wel.. Hele goeie en flauwe grappen door Mr. Akerfeldt.

    Tho.. Denk niet dat je er een Genre moet proberen aan te plakken.. Ze zijn gewoon een death band, met een hoop andere *dingetjes* er om heen denk..

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    Ik probeer juist altijd de grenzen in ere te houden. Ik bedoel, Arch Enemy wordt tegenwoordig Deathmetal genoemd.. WHAT THE FUCK

    Daar erger ik me aan maar goed, back on topic!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2008
    Locatie
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk
    Berichten
    1.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
    waarom een nieuwe gitarist?
    Zolang Mikael Åkerfeldt maar blijft... met droge humor zoals 2 jaar gelden op Graspop: "There are three things quite enjoyable on tour: 1. Having a good shit. 2. A great audience and 3. eeeeeuuuuu... Having a good shit!"

    Ik zal pas uitspraak doen over hun bezettingswissel als ik ze nog eens in levende lijven aan het werk zie. Dat zal waarschijnlijk op Graspop zijn.
    Laatst gewijzigd door Zjef; 10 februari 2008 om 22:28
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

    Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Ben benieuwd, ken vooral hun nieuwere werk. Heb ze toen in de melkweg gezien, was volgens mij ook met een andere drummer, waarschijnlijk die nieuwe dan.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2008
    Locatie
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk
    Berichten
    1.472

    Standaard

    Die nieuwe drummer hebben ze toch al een tijdje (jaar of 2 denkt ik)?
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

    Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

  10. #10

    Standaard

    Ligt eraan wanneer je ze in de melkweg hebt gezien.. De *nieuwe* drummer hebben ze op tour sinds herfst 2005..
    Volgens mij speelden ze toen alleen in de boerderij en in tivoli.. Dus geen melkweg..
    Daarna zijn ze hier niet meer geweest..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top