Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nevyn292
    jij begon met emg's, moet je mij niet aankijken
    Die jongen wil EMG's. Dus praat hem nou niet die verschrikkelijke Seymour Duncans aan. *Hides SL2H*
    Gitaarloos > Volkswagen Jetta MKII <3

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Tranquillity
    Natuurlijk is er wel wat verschil, maar veel niet, eigenlijk. Verder zou ik eens kijken of de mex strat wel de juiste routing heeft voor 2 humbuckers.
    Alhoewel dat probleem bij stratocasters juist vrij snel 'verholpen' is. Wat ik me wel afvraag is of je met deze specs (HH en een trem die duikvluchten overleeft) misschien toch niet beter naar andere merken kan kijken. Tweedehands is misschien nog een optie, maar op dit moment heeft Fender in ieder geval geen gitaar met Floyd Rose in het programma.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nevyn292
    moet je wel kunnen frezen, wat je denk ik wel kan gezien je opmerking.

    heel veel mensen die dit soort vragen stellen zijn over het algemeen wat minder technisch aangelegd, of durven niet zo snel hun gitaren te modificeren en laten dit liever doen.

    vriend
    niet voor het een of ander maar ik zit op een technische school waar ik het een het ander vantijd moet frezen,slijpen,lassen,raspen

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Smurfenland
    Berichten
    1.269

    Standaard

    blade misschien?

    die heeft toch strats met EMG's of wat?
    Said Hamlet to Ophelia,
    I'll draw a sketch of thee,
    What kind of pencil shall I use?
    2B or not 2B?

    Spike Milligan

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+
    Alhoewel dat probleem bij stratocasters juist vrij snel 'verholpen' is. Wat ik me wel afvraag is of je met deze specs (HH en een trem die duikvluchten overleeft) misschien toch niet beter naar andere merken kan kijken. Tweedehands is misschien nog een optie, maar op dit moment heeft Fender in ieder geval geen gitaar met Floyd Rose in het programma.
    njaahh
    is een beetje zonde van fender
    but then again fender is geen metal merk
    ik had al een tijdje ESP's op het oog
    maar ik vind fender strat's toch zoooo mooi

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2004
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    1.398

    Standaard

    Gewoon doen, ziet er leuk uit en is 'ns wat anders dan een Ibanez.
    www.gearspot.be
    [TK] EMG SSS-set 110€
    [TK] Subdecay Noise Box 120€ & Malekko Echo 150€
    [TK] Regal 225€ & Stella 250€ parlors

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gibsonfreak7
    dus het is waar wat ze zeggen?
    als je EMG's in een les paul smijt of in een bezemsteel zou het toch niet veel verschil zijn qua klank?
    btw: bedankt al voor je reactie
    Dat is wel heel kort door de bocht. De klank van een houtsoort is natuurlijk wel een factor die mee blijft spelen. Een multiplex body met bolt-on neck en EMG's zal heus niet hetzelfde klinken als een mahonie body met neckthrough hals of een bezemsteel. Misschien is "karakter" een betere woordkeuze in dit zinsverband. Maar EMG's zijn bekend/berucht dat ze beduidend minder dynamiek hebben. Dus die dynamiek en levendigheid die een stock Strat/Tele/LP "van nature" heeft gaat grotendeels zeker verloren.
    Zoals ik als zei is het een kwestie van smaak. Ik hou ook van de Strat look, en dattie door de EMG's totaal niet meer als een Strat klinkt (wat met passieve HB' eveneens het geval zou zijn) was voor mij op dat moment niet relevant. Ik wilde gewoon een dikke scheurplank met de juiste looks.
    (OT)
    Ik heb van de week een setje GFS Lil' Killers (HB's in SC formaat) in een Strat gegooid, en ik sta nu alweer op het punt om de SC's weer terug te zetten. Het is totaal niet de tone die ik zocht. (/OT)
    Laatst gewijzigd door MarkS; 15 juni 2008 om 16:52

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gibsonfreak7
    njaahh
    is een beetje zonde van fender
    but then again fender is geen metal merk
    ik had al een tijdje ESP's op het oog
    maar ik vind fender strat's toch zoooo mooi
    Als je toch een beetje handig bent, kun je misschien zelf een Floyd Rose(-achtige) inbouwen. Zo drijf je de prijs voor jezelf natuurlijk wel op, en voor dat geld kun je misschien beter een andere (betere) gitaar kopen die al die specs al heeft, maar dat zal in dit geval inderdaad geen Fender worden. Denk Jackson, Ibanez, ESP, Schecter, etc.

  9. #19

    Standaard

    bedankt gasten
    jullie hebben me echt vooruit geholpen
    @ bram+ ik hoop dat mn post niet te aanvallend was het laatste wat ik wil is ruzie op het forum

    greetz dude's

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    2.818

    Standaard

    Dus wat word het nu..?

    Een Fender strat met EMG's
    My FIRST amp was a PEAVEY & it's highly likely that a PEAVEY will also be my LAST!

    Dean ML'79 - Dean Cadzilla - Dean Cadi-Kill

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top