Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1

    Standaard mex strat met emg..doen of niet?

    hallow
    ik heb een klein vraagje
    stel ik koop een mexicaanse strat
    en ik smijt er een EMG 85/81 combo in+goede tuners
    zou ik er dan een deftig zwaar geluid(rock,hard rock,punk rock,metal) uit kunnen krijgen en beetje met de tremolo kunnen spelen zonder de snaren uit stemming gaan?
    en is dit een gitaar wat men kan indelen in de beginner klasse of in de gevorderde klasse?

    (ik wil gewoon een deftige gig gitaar en heb enorme gas voor fender stratocasters )

    bedankt alvast

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Spectaculaire duikvluchten kun je met een standard trem gerust vergeten.
    Licht zwabberwerk moet lukken. Ik heb zelf ooit een Japanse Strat gehad (Contemporary series met Kahler/Floyd trem) waar ik op een gegeven moment 2 EMG 81's in heb gezet. Prima voor heftig scheurwerk, maar een kwestie van smaak. Ik was er content mee, maar de volgende eigenaar (medegitarist van Vulvasonic) wist niet hoe snel hij de EMG's eruit moest schroeven, en heeft er een setje passieve HB's ingezet.

    Wat betreft instap/gevorderd. Qua instapper kun je veel slechtere keuzes maken dan een Mex Strat, als gevorderde zou het eigenlijk niet veel uit mogen maken. Dat is een kwestie van skills versus gear. Bedenk wel dat je met die EMG's het Strat karakter volledig om zeep helpt. (eigenlijk het specifieke karakter van vrijwel iedere gitaar).
    Laatst gewijzigd door MarkS; 15 juni 2008 om 17:22

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS
    Spectaculaire duikvluchten kun je met een standard trem gerust vergeten.
    Licht zwabberwerk moet lukken. Ik heb zelf ooit een Japanse Strat gehad (Contemporary series met Kahler/Floyd trem) waar ik op een gegeven moment 2 EMG 81's in heb gezet. Prima voor heftig scheurwerk, maar een kwestie van smaak. Ik was er content mee, maar de volgende eigenaar (medegitarist van Vulvasonic) wist niet hoe snel hij de EMG's eruit moest schroeven, en heeft er een setje passieve HB's ingezet.

    Wat betreft instap/gevorderd. Qua instapper kun je veel slechtere keuzes maken dan een Mex Strat, als gevorderde zou het eigenlijk niet veel uit mogen maken. Dat is een kwestie van skills versus gear. Bedenk wel dat je met die EMG's het Strat karakter volledig om zeep helpt. (eigenlijk het specifieke karakter van vrijwel iedere gitaar).

    dus het is waar wat ze zeggen?
    als je EMG's in een les paul smijt of in een bezemsteel zou het toch niet veel verschil zijn qua klank?
    btw: bedankt al voor je reactie

  4. #4

    Standaard

    Natuurlijk is er wel wat verschil, maar veel niet, eigenlijk. Verder zou ik eens kijken of de mex strat wel de juiste routing heeft voor 2 humbuckers.
    Gitaarloos > Volkswagen Jetta MKII <3

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Smurfenland
    Berichten
    1.269

    Standaard

    dat verschil hoor je heus wel, zo extreem is het niet.


    maar die EMG's halen wel een goed deel van je klank weg. maar verschil tussen elzen en mahonie body met emg's is nog best te horen hoor.

    kijk anders in plaats van EMG voor Seymour Duncan Blackout, die zijn wat dynamischer en wat openener, wat minder steriel.
    Said Hamlet to Ophelia,
    I'll draw a sketch of thee,
    What kind of pencil shall I use?
    2B or not 2B?

    Spike Milligan

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Tranquillity
    Natuurlijk is er wel wat verschil, maar veel niet, eigenlijk. Verder zou ik eens kijken of de mex strat wel de juiste routing heeft voor 2 humbuckers.
    daar bestaat altijd de frees voor

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nevyn292
    kijk anders in plaats van EMG voor Seymour Duncan Blackout, die zijn wat dynamischer en wat openener, wat minder steriel.
    Beginnen we weer met die kut Blackouts?



    Gibsonfreak, je gaat toch niet in een nieuwe gitaar frezen?
    Gitaarloos > Volkswagen Jetta MKII <3

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Smurfenland
    Berichten
    1.269

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gibsonfreak7
    daar bestaat altijd de frees voor
    moet je wel kunnen frezen, wat je denk ik wel kan gezien je opmerking.

    heel veel mensen die dit soort vragen stellen zijn over het algemeen wat minder technisch aangelegd, of durven niet zo snel hun gitaren te modificeren en laten dit liever doen.
    Said Hamlet to Ophelia,
    I'll draw a sketch of thee,
    What kind of pencil shall I use?
    2B or not 2B?

    Spike Milligan

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Smurfenland
    Berichten
    1.269

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Tranquillity
    Beginnen we weer met die kut Blackouts?



    Gibsonfreak, je gaat toch niet in een nieuwe gitaar frezen?
    jij begon met emg's, moet je mij niet aankijken
    Said Hamlet to Ophelia,
    I'll draw a sketch of thee,
    What kind of pencil shall I use?
    2B or not 2B?

    Spike Milligan

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 november 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    2.818

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nevyn292
    dat verschil hoor je heus wel, zo extreem is het niet.


    maar die EMG's halen wel een goed deel van je klank weg. maar verschil tussen elzen en mahonie body met emg's is nog best te horen hoor.

    kijk anders in plaats van EMG voor Seymour Duncan Blackout, die zijn wat dynamischer en wat openener, wat minder steriel.
    discussie EMG vs SD Blackout..
    My FIRST amp was a PEAVEY & it's highly likely that a PEAVEY will also be my LAST!

    Dean ML'79 - Dean Cadzilla - Dean Cadi-Kill

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top