Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VanBiLL.com
    Wat die invoerrechten betreft: verder geen ervaring mee, maar ik vraag me af. Als je niet zelf maar die familie die gitaar voor je laat kopen (bijna hetzelfde als je van plan bent), alleen gaat de invoice ook naar hun. Daar in de states geef je hun cash, en die gitaar is cadeau van een vrijgevige familie aan jou (of je vriendin). Over een gift hoef je dan toch geen invoer/BTW te betalen? Hoe zit dat eigenlijk. Lijkt me zelf niet illegaal om te doen, is meer een kwestie van de regels anders uit leggen...(en je hebt de mazzel daar familie te hebben wonen, die jou heel graag een gitaar cadeau doen).

    Is da wa?
    Als gift versturen heeft geen enkel nut tenzij het pakketje minder dan 25 dollar waard is of zo. Het is volgens mij een fabeltje dat dat zou moeten werken. Vraag maar aan een van de leden hier die bij TNT werkt. (ben de naam vergeten).

  2. #12

    Standaard

    Inderdaad, ik heb op voorhand wat liggen rondkijken op de website van de douane en je moet alleen geen invoerrechten betalen voor giften onder een bepaald bedrag (ik dacht 45eur).
    Maar over die invoerrechten maak ik me echt niet druk. Ik ga er vanuit dat ik die moet betalen. Ik zou gewoon niet graag hier thuis het pak openen en merken dat men nieuwe gitaar naar de zak is .

    Ik denk dat het het verstandigste is om toch flightcase te kopen en daar gitaar in te doen. Dan een grote kartonnen doos rond flightcase doen en die vol bubbelplastiek enzo steken.

    Vandaar ook de volgende vraag: welke flightcase (waar een explorer in kan) lijkt jullie het meest geschikt? Of maak ik me zorgen voor niets en is elke hardcase goed genoeg?

    S.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door s0044583
    Inderdaad, ik heb op voorhand wat liggen rondkijken op de website van de douane en je moet alleen geen invoerrechten betalen voor giften onder een bepaald bedrag (ik dacht 45eur).
    Maar over die invoerrechten maak ik me echt niet druk. Ik ga er vanuit dat ik die moet betalen. Ik zou gewoon niet graag hier thuis het pak openen en merken dat men nieuwe gitaar naar de zak is .

    Ik denk dat het het verstandigste is om toch flightcase te kopen en daar gitaar in te doen. Dan een grote kartonnen doos rond flightcase doen en die vol bubbelplastiek enzo steken.

    Vandaar ook de volgende vraag: welke flightcase (waar een explorer in kan) lijkt jullie het meest geschikt? Of maak ik me zorgen voor niets en is elke hardcase goed genoeg?

    S.
    Tsja, blijkbaar zeggen sommige mensen dat je je gitaar niet mee het vliegtuig in mag nemen (wat bij mij nog nooit het geval is geweest), maar als je hem toch als baggage mee wil nemen zou ik doen wat je net zei.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VanBiLL.com
    Wat die invoerrechten betreft: verder geen ervaring mee, maar ik vraag me af. Als je niet zelf maar die familie die gitaar voor je laat kopen (bijna hetzelfde als je van plan bent), alleen gaat de invoice ook naar hun. Daar in de states geef je hun cash, en die gitaa zelf niet illegaal om te doen, is meer een kwestie van de regels anders uit leggen...(en je hebt de mazzel daar familie te hebben wonen, die jou heel graag een gitaar cadeau doen).

    Is da wa?
    Over een gift betaal je ook BTW/invoerrechten. Het gaat namelijk om iets van waarde wat de eerste keer de EU binnenkomt. Hoe jij aan die gitaar komt vindt de douane niet spannend, wel dat er betaald wordt. Is het echt een gift? dan moet de gulle gever ook de BTW en invoerrechten maar voor zijn/haar rekening nemen....
    Regels anders uitleggen werkt niet, dan legt de douane wel uit hoe een en ander geinterpreteerd moet worden
    Al sinds eind 2006 is er sprake van een verruiming van het drempelbedrag bij reizigersbagage, dat is nu 175 euro en dat zou 430 worden. Als je gitaar in de USA dus onder dat bedrag zit en ze passen nu eindelijk dat bedrag eens aan (want dat is nog steeds niet gebeurd ) dan zou je niet eens hoeven te betalen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wikwakka
    Vraag maar aan een van de leden hier die bij TNT werkt. (ben de naam vergeten).
    Ik werk bij DHL, maar de regels zijn daar hetzelfde
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top