Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 52

Discussie: Strafbaar?

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2007
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.017

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiegersma
    ik zou niet een onbekende gitaar laten importeren alleen omdat er Gibson op staat.
    ik maak er juist uit op dat hij em niet koopt omdat er dat opstaat, maar omdat hij er goed uit ziet. En of het legaal is als er gibson op staat. Ik denk zelf eigelijk dat het niet legaal is, vanwege logo copyright (gibson zal zn logo wel niet op zon gitaar willen). Weet niet of het dan wel legaal is om te kopen. Maar idd net zoals de rest zegt zou ik er niet veel van verwachten, qua geluid, en dan heb je nog de stemvastheid, en de bespeelbaarheid. Ik zou idd ook liever hier in de winkels wat uitproberen/2e hands, hoeft ook helemaal niet duur te zijn, en daar heb je waarschijnlijk veel meer aan. Maar als je het wilt gokken dan moet je dat doen

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard

    Het is helemaal niet legaal, heeel ilegaal dan heb ik het over het plaatsen van het gibson logo op de gitaar. Ik heb ergens gelezen dat richwood zijn les paul series niet meer mag maken omdat ze te " echt " lijken.
    Gibson company is nogal krekelig wanneer de Les Paul gecopierd wordt.
    Dat is punt één.

    Punt twee het is ronduit onverandwoord om een gitaar te kopen in china zonder zelf de test gedaan te hebben.
    Van het filmpje zou ik me weinig aantrekken wie weet was dat wel een echte LP.
    Maar ook dat was de vraag niet.

    Nu de echte vraag beandwoorden.
    Ik zou het niet doen het lijkt mij riscant. Hoewel je zal al vééél pech moeten hebben voordat ze jou eruit pikken en effe gaan checken of jou gitaar wel echt is.

    Misschien moet je de site van die gitaar eens geven dan weten we misschien wel meer.

    Greets
    Bagheera

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 februari 2008
    Locatie
    twenthe
    Berichten
    455

    Standaard

    het antwoord lijkt me dus duidelijk, natuurlijk is dit illegaal, en waarom zou je idd een instrument willen kopen dat je nog nooit bespeeld hebt, en wat kost de illegale grap als ik vragen mag?????????????????

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom

    de vraag of het legaal is heb ik geen antwoord op.
    ik wel, het is illegaal als de douane hem er uit pikt en ziet dat het een nepperd is die voor echt door wil gaan dan ben je hem kwijt, krijg je een boete en moet je de vernietigingskosten betalen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Waar staat dat dan? Dat verhaal over die vernietigingskosten?
    Gibson kan je aanklagen als je zulke gitaren maakt ja, omdat het inbreuk op het merkenrecht is, maar het is vooralsnog niet illegaal om zo'n gitaar te kopen bij zo'n Chinees. Dat verhaal over die disneyspeltjes klinkt leuk, maar daar heb ik ook geen (serieuze) bron over gevonden...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Het lijkt me verstandiger om voor hetzelfde geld een goeie kopie in NL te kopen, een Epiphone bijvoorbeeld.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2008
    Locatie
    Kattuk Zae
    Berichten
    111

    Standaard

    er zijn toch in nederland ook makkelijk alternatieven te vinden? een mooie epi en je bent echt niet veel geld kwijt hoor. laat staan een tweedehands!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Of doe mee met onze group-buy, dan heb je er 1 zonder logo. Kan je nog fijn je eigen elementen en zo kiezen, en ben je het gemiere(n)neuk over wel of niet echt kwijt.
    Laatst gewijzigd door Minda; 13 juni 2008 om 10:12
    Eindelijk een beetje lente!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.059

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+
    Waar staat dat dan? Dat verhaal over die vernietigingskosten?
    Gibson kan je aanklagen als je zulke gitaren maakt ja, omdat het inbreuk op het merkenrecht is, maar het is vooralsnog niet illegaal om zo'n gitaar te kopen bij zo'n Chinees. Dat verhaal over die disneyspeltjes klinkt leuk, maar daar heb ik ook geen (serieuze) bron over gevonden...
    Ik heb het eens op radar gezien. Dus het is niet een leuk verhaal zoals je zegt, maar het is echt gebeurd.
    Te koop aangeboden:
    - Danelectro Transparent overdrive V1 voor €50,-
    - SE Electronics SE2200A Microfoon voor €150,-
    - Midiplus Origin 65 midi-keyboard voor €75,-

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Minda
    Of doe mee met onze group-buy, dan heb je er 1 zonder logo. Kan je nog fijn je eigen elementen en zo kiezen, en ben je het gemiere(n)neuk over wel of niet echt kwijt.
    Gaat dat nog steeds door? (die 200 chinese gitaren gaat het toch over?) Of zijn dat zaken die niet besproken mogen worden hier?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top