Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juni 2008
    Locatie
    Uden en Hengelo
    Berichten
    216

    Standaard OLP LUKE signature review!!!!

    ik heb nog geen review van de olp luke gezien op dit forum dus moet ik er zelf maar 1 schrijven haha.

    gitaar in kwestie:
    OLP Luke signature, kleur: Luke blue, pickups: 1X humbucker 2X single coil.

    algemeen:
    Olp is absoluut 1 van de betere budget merken en laat dit ook zien met deze Luke kopie (orgineel is van Music man).
    de gitaar is niet te licht en zeker niet te zwaar.
    Door de actieve pickups heeft deze gitaar een groot bereik.

    Lak en hout:
    Het lakwerk van dit exemplaar is zeer goed gespoten. een mooie glade laag licht-blauw met een kleine metallic zweem. ook de kop is meegespoten wat deze gitaar een mooie verschijning maakt.
    het hout is zeer goed afgewerkt; lekker glad en zonder onregelmatigheden.
    De body is mooi strak vorm gegeven met een mooie `vrouwelijke´ vorm
    De hals heeft een V-shape die erg fijn wegspeelt en tot in de hoogste registers nog een mooie heldere toon afgeeft.
    Helaas stond bij dit exemplaar de hals ietwat krom maar dat was goed te verhelpen door een kleine slag aan de trussrod te geven waardoor hij weer zo recht als een kaarsje werd.

    Hardware:
    Over de brug mag niet geklaagt worden. hij ziet er robuust uit en zit in een mooi laagje chroom. helaas stond deze bij dit exemplaar te ver naar achteren gekanteld waardoor je hem niet meer omhoog kan `pitchen´

    De elementen zitten in een strak jasje, zijn actief en zijn d.m.v. de toggle switch goed door te schakelen. ze klinken erg strak over het algemeen en zijn goed in te zetten voor de lichtere maar zeker ook de zwaardere stijlen muziek.

    De stem sleutels zijn van degelijke kwaliteit endraaien lekker strak zodat de gitaar niet al te snel ontstemt.

    Conclusie:
    Voor het geld heb je zeker een goede gitaar voor de beginner maar de gevorderde gitarist kan hier zeker ook met veel plezier op spelen.
    De gitaar is goed vervaardigd en is een bijna exacte copie van het echte werk.
    wel moet er aandachtig naar de brug en de hals gekeken worden om er verzekerd van te zijn dat deze goed af zijn gestelt.
    de pickups zijn van goede kwaliteit maar ze kunnen toch echt niet tippen aan de echte EMG´s

    Beoordeling:
    algemene indruk: 7.5
    afwerking body en hals: 7
    hardware : 8

    Graag reacties! ik hoor graag JULLIE mening over deze gitaar
    Gear:
    Fender 50's Telecaster, Fender Strat, London city telecaster, Lawsuit strat, les paul zelfbouw project,telecaster project, etc , Laney TFX-3, GT-8, Line-6 M9

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Een tijd geleden geprobeerd, maar het was niks voor mij. Op de een of andere manier speelde hij heel stug voor mij. Ik weet niet of dit exemplarische is of dat ze het allemaal hebben ( stond maar 1 om uit te proberen )
    ----

    // City Of Life //

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juni 2008
    Locatie
    Uden en Hengelo
    Berichten
    216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joene20
    Een tijd geleden geprobeerd, maar het was niks voor mij. Op de een of andere manier speelde hij heel stug voor mij. Ik weet niet of dit exemplarische is of dat ze het allemaal hebben ( stond maar 1 om uit te proberen )
    Je moet inderdaad, zoals ook beschreven staat in de review, wel goed de tijd nemen om er zeker van te zijn dat je met een goed afgestelde gitaar te maken hebt.

    ik heb ook wel eens gehoord dat de schroefdraad-verbinding van de brug en de whammy bar nogal gammel is.

    bij dit exemplaar is dat gelukkig niet het geval.

    nog meer reacties en-of opmerkingen?? kom maar op , ben benieuwd
    Gear:
    Fender 50's Telecaster, Fender Strat, London city telecaster, Lawsuit strat, les paul zelfbouw project,telecaster project, etc , Laney TFX-3, GT-8, Line-6 M9

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !!!!dennis!!!!
    Je moet inderdaad, zoals ook beschreven staat in de review, wel goed de tijd nemen om er zeker van te zijn dat je met een goed afgestelde gitaar te maken hebt.

    ik heb ook wel eens gehoord dat de schroefdraad-verbinding van de brug en de whammy bar nogal gammel is.

    bij dit exemplaar is dat gelukkig niet het geval.

    nog meer reacties en-of opmerkingen?? kom maar op , ben benieuwd
    Afgesteld was die wel... maar weet niet speelde stug
    ----

    // City Of Life //

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Der staan hierboven van die sticky's die voor reviews bedoelt zijn. Maar iig, heb wel een paar OLP's bespeeld, en ook een OLP bariton. Ik kan me er 1 herinneren die ik echt fijn vond, de bariton was gewoon weg kut, en de andere OLP's, tja, niet echt heel bijzonder maar ook niet compleet kut.

  6. #6
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Inderdaad. Voeg je verhaal toe aan de juiste sticky.

    Vragen? -> PM!
    Gezocht: Ibanez DE7

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top