Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oknarb180
    Hey,

    WAT HEB JE NOU GEDAAN.......





    Nee hoor, grapje! Ik ben toch wel erg, erg, erg stratman, maar.... het is toch jouw gitaar? Doe er lekker mee wat jij vind dat nodig is om 'm lekker te laten spelen en wat je mooi vind.

    pssssst,
    ik heb inmiddels ook wel eens een vijl in een echte fenderhals gezet om het fretboard te scallopen, maar dat vind ik nu eenmaal lekker spelen, dus...

    Veel plezier met je gitaar!

    vr.gr.

    Branko
    WAT HEB JIJ GEDAAAANNNNN met een vijl? fototje!?
    ----

    // City Of Life //

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juni 2008
    Locatie
    Uden en Hengelo
    Berichten
    216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joene20
    WAT HEB JIJ GEDAAAANNNNN met een vijl? fototje!?

    haha nee niet zomaar met een vijl.

    het was vooral een kwestie van trial en error met de schuurband en de frees.

    ik had eigenlijk niet 100% vast staan wat het uieindelijke resultaat moest zijn.
    dus gewoon steeds opnieuw gedaan totdat het gewenste resultaat was bereikt.

    ik moet er wel bij zeggen dat ik het geluk had dat we op de vliegbasis waar ik werk, een uitstekende houtwerkplaats hebben waar ze echt alles hebben staan, van lintzagen tot CNC frezen, schuur machines etc..

    dat heeft toch ook wel de doorslag gegeven voor ht resultaat.

    foto´s zal ik zo snelmogelijk posten
    Gear:
    Fender 50's Telecaster, Fender Strat, London city telecaster, Lawsuit strat, les paul zelfbouw project,telecaster project, etc , Laney TFX-3, GT-8, Line-6 M9

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    mensen moeten eens ophouden om over merken te ouwehoeren. een gitaar is een stuk gereedschap om muziek te maken. en het gereedschap moet bij de handjes van een muzikant passen. past het, dan is het goed. een fender is net zo goed een plank met iets meer erop geschroeft. dat idealiserend gedoe over orginaliteit is volgens mij alleen van toepassing als je een fender koopt om over tien jaar de investering eruit te halen. wil je er mee musiseren, moet je de plank aanpassen aan jouw wensen.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pim raaijmakers
    mensen moeten eens ophouden om over merken te ouwehoeren. een gitaar is een stuk gereedschap om muziek te maken. en het gereedschap moet bij de handjes van een muzikant passen. past het, dan is het goed. een fender is net zo goed een plank met iets meer erop geschroeft. dat idealiserend gedoe over orginaliteit is volgens mij alleen van toepassing als je een fender koopt om over tien jaar de investering eruit te halen. wil je er mee musiseren, moet je de plank aanpassen aan jouw wensen.
    hele dikke +1

    hoewel ik het toch wel sonde zou vinden om een Gibson te kopen voor de brug, om vervolgens de rest weg te gooien

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelTM
    hoewel ik het toch wel sonde zou vinden om een Gibson te kopen voor de brug, om vervolgens de rest weg te gooien
    Gelukkig is die brug ook los te koop!

    Verder helemaal gelijk! Vele topgitaristen hebben de gitaar naar hun eigen wensen aangepast, Malmsteen, Vai, SRV, Blackmore, en meer...

    vr.gr.

    Branko

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    ach, hoe velen hebben in huis niet een reproductie van een duur schilderij hangen, kopen meubels, verf, behang waar een bepaalde designer naam aan hangt.

    zit hem tussen de oren, klinkt die gitaar beter door het logo?
    of klinkt die gewoon goed omdat de gitaar goed is?
    moet dan de merknaam met de eer strijken die het niet verdient met DEZE gitaar?

    daarbij, wat als een ander merkt dat het niet zo'n merk gitaar is, dat is hetzelfde als een nep rolex verklaren.
    ik wou wel maar had de centen niet.

    maar in dit geval is de gitaar qua bouw en geluid wel een 5 sterren
    maar door een ander gemaakt.
    en dat terwijl je een merknaam gitaar kan kopen die minder klinkt als deze.

    als iets goed is is het goed, wat voor logo er ook op zit.
    en mijn oude peugeot word geen porsche door dat porsche logo
    en das maar goed ook met de benzine prijzen van dit moment ;-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top