Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Okseldrecht
    Berichten
    954

    Standaard Statesman - geluid & betrouwbaarheid

    Wie heeft er nog meer een H&K Statesman versterker?

    Ik heb sinds februari de Quad EL84, en die bevalt mij op zich heel goed. Heb echter al twee problemo's gehad ermee. Ik heb een ruilversterker (hetzelfde type) maar die klinkt anders mn crunch/distortion, veel fuzzier net alsof de buizen versleten zijn.

    Vragen:
    1. Wat vinden jullie van het geluid van deze versterkers (ook varianten) - hard en zacht?
    2. Ervaring met buizenslijtage? Iemand er andere buizen in gezet, en wat levert dit op in geluid?
    3. Betrouwbaarheid - wie heeft er panne mee gehad - wat dan ook? Hoe opgelost?

    Bij voorbaar dank voor jullie respons...
    Me Crapton, you ...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    1. Ik heb de DUAL versie, kan soms op lage volumes wat scherp klinken met m'n Silhouette Special, maar niks wat je niet met EQ kan oplossen. Ik vind de overdrive sowieso redelijk snel fuzzy klinken boven de helft.

    2. Standaard buizen erin, nog geen problemen.

    3. Nog geen panne mee gehad.

    Kun je 'm niet bij een winkel vergelijken?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Okseldrecht
    Berichten
    954

    Standaard

    Ik heb m vergeleken met andere merken amps, en dat was oa de reden voor mijn keuze. Ofwel hij beviel goed...

    Ik vind het alleen zo raar dat het geluid (mn distortion) zo verschilt van amp to amp (zelfde type). Zal dan wel in de afstelling of de buizen zelf zitten, zo'n groot verschil had ik niet verwacht - vandaar mijn vraag naar ervaringen.

    Is voor mij een reden nog eens te gaan kloten met vervangings buizen ed...
    Me Crapton, you ...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Nou, waar ik wel bang voor ben altijd is de bias. Die kun je vrij makkelijk afstellen zonder dat ding open te schroeven, dus met vervoeren zou die best eens kunnen veranderen...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Ik heb net zoals MjS de Dual versie.

    1. Met twee van mijn gitaren (London City Spitfire en Edwards Les Paul, beide met "vintage" low output pickups) kan het zaakje een beetje trebly klinken, maar dit wordt nooit echt irritant. Misschien dat een 2x12 cabinetje dat kunnen oplossen. Alhoewel... met mijn nieuwe Fender Strat met EMG pickups heb ik totaal geen last van te veel hoog. Ligt misschien meer aan de gitaren... afijn ik heb er helemaal geen problemen mee.

    2. Standaard buizen zitten er nog in.

    3. Ik gebruik hem naast thuis te pielen 1x per week met de band waar hij 2 uur lang lekker wordt warmgestookt (hij is dan ook echt warm) maar nog geen problemen ermee gehad. Gek genoeg geeft het cleane kanaal een tikkeltje meer ruis dan het overdrivekanaal...

    Gewoon een prima versterker Ik ben er erg blij mee!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top