Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Koch speakers

  1. #1

    Standaard Koch speakers

    Ik heb een vraagje over de Koch speakers. In alle cabinetten en combo's zitten koch speakers. Maar ik heb zelf een cabinet van Celestion Vintage 30 8 ohm speakers. Zijn Celestion speakers vergelijkbaar met die van Koch zelf?

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Volgens mij zijn de kochs iets efficienter....
    Qua geluid denk ik dat ze op laag volume wel redelijk vergelijkbaar zijn, maar op hoger volume kunnen V30's naar mijn smaak wat gaan schreeuwen in mid en hoog en een beetje gaan flubberen in 't laag. Koch/Jensens dus wat ronder en strakker op hoger volume.

  3. #3

    Standaard

    koch maakt geen speakers, dit zijn jensen speakers.

  4. #4

    Standaard

    Het zijn speakers volgens de specs van Koch en gemaakt in dezelfde fabriek waar ook Jensen wordt gemaakt. Een merk kunnen je ook vaak 'kopen' om op je eigen ontwerp te zetten om marketingtechnische redenen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Horssen
    Berichten
    956

    Standaard

    zelf vind ik de koch speakerkasten met jensen niet super klinken. Wel heel erg afhankelijk van de amp die er op staat. Met n DSL klonk ie erg donker met n recto wel strak maar wat steriel. Wel strak op zich.. maar ik hoor toch liever n V30..
    Te Koop:
    EMG 81+60, incl 3 pots en batterij clip
    Audiotechnica ATW 1451 wireless
    1000 Miles Ahead RIP

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2003
    Locatie
    Midden in de Ooypolder
    Berichten
    2.868

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maestro_nl
    Het zijn speakers volgens de specs van Koch en gemaakt in dezelfde fabriek waar ook Jensen wordt gemaakt. Een merk kunnen je ook vaak 'kopen' om op je eigen ontwerp te zetten om marketingtechnische redenen.
    Het je ze wel eens naast elkaar gehouden?

    Mesa heeft zo'n zelfde verhaal, klinkt allemaal heel interessant, maar het zijn exact dezelfde speakers met een ander stickertje.
    "Echte mannen spelen een Les Paul op een Marshall...."

  7. #7

    Standaard

    Mijn ervaring is dat Koch Jensen speakers super klinken over Koch bakken.


    Ik heb een koch 2x12 aan mijn marshalls gehangen, maar dat klonk niet echt lekker. zowel op de JVM niet als op de VS8008. Niet dat het nou superberoerd klonk, maar ook niet echt lekker.

  8. #8

    Standaard

    En is er nog verschil tussen een cabinet met speakers van 8 ohm of 16 ohm, qua geluid dan.
    Ik heb namelijk Celestion V30 8ohm speakers.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ibahan
    En is er nog verschil tussen een cabinet met speakers van 8 ohm of 16 ohm, qua geluid dan.
    Ik heb namelijk Celestion V30 8ohm speakers.
    De ohmages maakt niets uit. De jensen speaker van koch is een speaker die is nagemaakt van een v30 maar word niet door celestion gemaakt! deze speaker klinkt zeker niet het zelfde als een v30 !
    Zoals hier al eerder is gezegt, het is een speaker die zeker niet altijd mooi is... Als je er een koch opzet vaak wel, maar verder is het een moeilijke speaker om te matchen met versterkers.

    Ik heb heel veer kasten met veel verstrekers getest, maar veel mensen vinden een kast met echte v30's mooier...Maar dat kan ook nog aan de bouw van de kast liggen..

  10. #10

    Standaard

    kast maakt enorm veel verschil uit. Ik hou vooral van stevige, zware kasten zoals de mesa of engl kasten.

    marshall is ook niet zo slecht, maar op hoge volumes met veel laag begint die kast wel te rammelen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top