Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Rekoefeningen?

  1. #1

    Standaard Rekoefeningen?

    Heey,

    Ik heb net even rondgezocht, maar ik kon hierover niets vinden dus vraag ik het zelf maar:

    Ik speel nu ongeveer een maandje gitaar, maar ik merk dat ik mijn vingers niet ver genoeg uit elkaar kan krijgen, bijv. wijsvinger op de 1e fret en pink op op 3e fret haal ik al niet, kom met mijn pink maar halverwege de 3e fret ( halverwege het "hokje" ).

    Nou was mijn vraag: bestaan er oefeningen om je vingers wat flexibeler te kunnen krijgen, zodat je ze een stuk(je) verder uit elkaar kunt krijgen?

  2. #2

    Standaard

    je kan met 2 vingers tusse je andere vingers rekken, maar als beginneling zijn je vingers zowiezo nog niet zo lenig.
    iets wat allemaal vanzelf komt naarmate je langer speelt
    ik heb zelf het gevoel gehad dat die rek oefeningen niet holpen.
    daarom maar gewoon telkens proberen op de gitaar en steeds een stukje verder proberen te pakken.

    suc6 ermee
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  3. #3

    Standaard

    Er zijn nummers die je op bepaalde manieren kan spelen om je vingers wat te leren rekken.

    Persoonlijk is mijn standaard rekoefening de intro van "crazy train"


    Maar je kan ook akkoorden proberen te oefenen, E, Am,(dan nu de wat rekkiger akkoorden) G, C, Cadd9, dat idee. loopt dat goed dan zou je een F barré kunnen proberen.

  4. #4

    Standaard

    in het begin blijft dit gewoon lastig, het beste is (denk ik) om gewoon heel veel te oefenen
    en daarna nog wat oefenen...
    je vingers gaan dan daaraan 'wennen' (denk ik???)...
    in ieder geval, ik raak nu veel meer frets dan in het begin...
    dus veel oefenen ja..

  5. #5

    Standaard

    Heeft je gitaarleraar daar geen tips voor dan?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meneervalk
    Heey,

    Ik heb net even rondgezocht, maar ik kon hierover niets vinden dus vraag ik het zelf maar:

    Ik speel nu ongeveer een maandje gitaar, maar ik merk dat ik mijn vingers niet ver genoeg uit elkaar kan krijgen, bijv. wijsvinger op de 1e fret en pink op op 3e fret haal ik al niet, kom met mijn pink maar halverwege de 3e fret ( halverwege het "hokje" ).

    Nou was mijn vraag: bestaan er oefeningen om je vingers wat flexibeler te kunnen krijgen, zodat je ze een stuk(je) verder uit elkaar kunt krijgen?
    Je vingers hoeven niet OP de fret, halverwege het hokje [toets] is ook prima want de noot wordt toch wel gevormd door de fret.

    Verder zou je oefeningen kunnen doen door gewoon een waaier te maken van je hand, dus rechtop en je vingers uitspreiden, en langzaam aan steeds ietsjes verder proberen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Vught
    Berichten
    2.339

    Standaard

    Je hebt wel kleine handen dan tot de derde fret, tenzij het bassgitaar is.

    Maareh rekken is dus gewoon veel spelen van nummers waarbij je du je vingers moet rekken om te speulen,

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Zet je duim van je linkerhand maar eens in het midden van de hals, dan kan je je hand boller zetten en is het makkelijker om noten te fretten.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Die rekoefeningen zijn er wel, maar ze lijken me veel te moeilijk als je nog maar een maand speelt.

    Zoek gewoon de akkoorden van een aantal liedjes op die je leuk en makkelijk lijkt en leer ze meespelen. Als je alle basis akkoorden vlot en netjes over kunt pakken ben je al een heel eind.
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  10. #10

    Standaard

    Ik heb geen les, een vriend van me is me het e.e.a. aan het leren. Vanmiddag heeft ie er eens extra op gelet, en toen viel hem op dat mijn duim niet goed lag ( teveel met de hals mee ). Probleem opgelost dus

    Tot slot nog 1 vraagje: Kun je over een humbucker zoals die van de Epi Les Paul special II een kapje zetten zoals die op de humbuckers van duurdere les pauls zitten?Zoiets als dit dus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top