Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: Rekoefeningen?

  1. #11

    Standaard

    Als je denkt dat je echt serieus gitaar wilt gaan spelen moet je echt gewoon les nemen. Leer je het snelst en je doet het minste fout. Krijg je ook niet meer van zulke vragen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    373

    Standaard

    Nou, ik heb nooit les gehad, en ik heb het uiteindelijk toch ook 'goed' geleerd.. ik kan nu prima overal bij tenminste.

    En we zijn hier tenslotte om te helpen..

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juni 2008
    Locatie
    Uden en Hengelo
    Berichten
    216

    Standaard

    Goede oefening om je vingers sneller en soepeler te laten worden is:

    je hand en vingers volledig strekken.
    wijsvinger en ring vinger vol buigen en evt. op de plaats houden met de duim.
    zorg er wel voor dat de andere 2 vingers volledig gestrekt blijven.
    en dan het zelfde met de middelvinger en pink.

    in het begin is het lastig maar als je deze oefening bijv. doet tijdens tv kijken
    en je doet dit een paar dagen wordt je er al sneller in.

    als je bovenstaandce oefening met een snelheid van 2 a 3 keer per seconde kan, ben je een aardig eind op weg.

    hopelijk heb ik je hiermee een beetje kunnen helpen. greetz dennis en succes
    Gear:
    Fender 50's Telecaster, Fender Strat, London city telecaster, Lawsuit strat, les paul zelfbouw project,telecaster project, etc , Laney TFX-3, GT-8, Line-6 M9

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Wel uitkijken hoor. Een hoop van die 80's shredders hebben zware handblessures overgehouden aan die wijde stretches. Destijds stond ook elke maand op de cover van guitar player wel iemand met zijn wijsvinger op de zevende fret en zijn pink op de vijftiende. Heel stoer, maar je gewrichten zijn er gewoon niet voor gemaakt. Doe het rustig aan, je zult vanzelf wel wat soepeler worden. En anders gewoon meer van positie wisselen. Maar in elk geval niks forceren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top