Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Sint Maarten
    Berichten
    374

    vraagje Output inbouwen in Lag 300D

    Heuj,


    Ik ben van plan om mijn Lag 300D Semi Akoestisch te laten maken, zodat ik zonder microfoon ervoor, toch versterkt kan spelen.. Nu zou ik niet weten wat voor element top is. Ik wil heldere klank, het liefste dat de klank gewoon het zelfde blijft als dat hij nu klinkt.

    Ik wil alleen zeker geen EQ erbij inlaten bouwen, dat regel ik wel via een stombox EQ. Dit omdat het aardig wat hout wegneemt, en misschien ook wel de klank kan bepalen van de gitaar.

    Ik hoor veel over Fishman.. mja.. er bestaan ook elementjes die in je klankgat komen, van Seymour Duncan bijvoorbeeld.



    Kunnen jullie me hierbij adviseren???





    Greetz Wieger

  2. #2

    Standaard

    B-Band, een prachtig klinkend systeem waarbij er nauwelijks hout hoeft te worden verwijderd.

    http://www.b-band.com/guitar-systems/a1.2.php
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  3. #3

    Standaard

    Of een AER AK15+ met een volume en balans (piezo/microfoon) regeling in het klankgat

    http://www.ronhouben.com/02_03_02_pr...n_amps_aer.php (onderaan)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Sint Maarten
    Berichten
    374

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald
    Of een AER AK15+ met een volume en balans (piezo/microfoon) regeling in het klankgat

    http://www.ronhouben.com/02_03_02_pr...n_amps_aer.php (onderaan)

    Het klinkt vrij professioneel en goed aan alles te lezen op deze site. Aan de prijs te lezen lijkt het ook wel wat, maar het is zeker wel nodig denk om dit te laten doen? Want ik mag dan wel een elektrische gitaar gebouwt hebben, maar akoestisch is ook weer heel anders, aangezien ik niet heel precies weet waar mijn zangbalken liggen in mn Lag rond de brug..



    Over de Bband.. mm.. Het lijkt wel makkelijker aan te sluiten dan de AER AK15. Wat zullen de verschillen zijn qua sound??
    Laatst gewijzigd door }{Metalmaster}{; 5 juni 2008 om 12:22

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2006
    Locatie
    Zuidland
    Berichten
    2.266

    Standaard

    [Does not wan't to kaap a thread]

    Het hang-het-voor-het-klankgat-concept kan me bekoren! Ik hou namelijk ook niet zo van zaagwerk in m'n gitaar, en überhaupt niet van semi-akoestisch.

    Nuja bij anderen kan ik het prachtig vinden, maar ik wil een pure in m'n handen ^^

    Maargoed dat terzijde, ik ging naar de site van Seymour Duncan, en vond daar dit geval. Het enige wat bij akoestisch staat dus waarschijnlijk wat hierboven bedoeld werd. Heeft iemand ervaring met dat element? En die kabel die eruit komt, dat is dan gewoon eentje met een jack?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door }{Metalmaster}{
    Het klinkt vrij professioneel en goed aan alles te lezen op deze site. Aan de prijs te lezen lijkt het ook wel wat, maar het is zeker wel nodig denk om dit te laten doen? Want ik mag dan wel een elektrische gitaar gebouwt hebben, maar akoestisch is ook weer heel anders, aangezien ik niet heel precies weet waar mijn zangbalken liggen in mn Lag rond de brug..



    Over de Bband.. mm.. Het lijkt wel makkelijker aan te sluiten dan de AER AK15. Wat zullen de verschillen zijn qua sound??
    Geluid van de AER bevalt me erg goed. Met de microfoon kun je mooi kloppen op je klankkast versterkt krijgen. Vrij stevige output, maar aangezien je een volume regeling op de gitaar hebt is dat verder geen probleem. Die klankkastgeluiden zal de Bband ook wel meenemen. De Bband die eerst in mijn Bozo zat deed dit niet. Maar die bleek niet lekker geinstalleerd te zijn. Qua houtwerk zal er niet veel verschil zijn tussen de Bband en de AER vermoed ik. Bij beide moet de plug door het hielblok, en een gaatje bij het zadel voor de kabel van de piezostrip (tenzij je een Bband AST hebt, daar hoeft dat ook niet).

    Kosten van laten inbouwen varieren per bouwer/dealer. Soms lukt het zelfs het inbouwen gratis te krijgen. Bij de AER maak je wel een instelling op de plug, maximum volume piezo in 3 trappen. Moet je dat achteraf veranderen moeten weer alle snaren los. Wel handig dat goed te controleren bij het afhalen van de gitaar als je het laat inbouwen.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb een Dean Marckley voor in de klankgat. Niet al te duur, maar ik ben niet echt wild over het geluid.

    Als ik ooit een gitaar koop die ik echt de moeite waard vind om een pick-up in te doen, zou ik deze overwegen:

    K&K Sound Pure Western


    Drie microfoontjes die je onder je sadel vastlijmt. Schijnt niet al te moeilijk om het zelf te doen. Ik heb het persoonlijk nooit mogen proberen, maar wel veel goede dingen over gehoord. Mist wel een pre-amp (voor het volume/bas/treble afstellen), maar schijnt een vrij natuurlijke geluid te hebben. En ook niet al te duur.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 maart 2004
    Locatie
    Enschede/losser
    Berichten
    111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald
    Bij de AER maak je wel een instelling op de plug, maximum volume piezo in 3 trappen. Moet je dat achteraf veranderen moeten weer alle snaren los. Wel handig dat goed te controleren bij het afhalen van de gitaar als je het laat inbouwen.
    Of je gaat voor de nieuwe AK30+ versie, de preamp van dit model bevestig je aan de zijkant van de gitaar. Is dus wel een extra gat, maar je kunt hem dan wel traploos instellen. Tevens trebble en bass.

    Is wel zo'n 100 euro duurder, totaal 325,- dacht ik, dus wel een van de duurdere pickups.

    Persoonlijk zou ik in jouw geval voor een B-band gaan. Goed simpel en klinkt super! Op de site van musik-produktiv.de kun je ze wel beluisteren.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 maart 2004
    Locatie
    Enschede/losser
    Berichten
    111

    Standaard

    deze pagina, naar beneden scrollen tot soundbeispiele, en dan even goed luisteren.

    http://www.musik-produktiv.de/aer-ak-15-100020569.aspx

    Staat ook nog een fishman bij.

  10. #10

    Amp ! Element inbouwen

    Hallo,

    Ik heb in het verleden wel goede ervaringen gehad met de
    L.R.Baggs Ibeam (in een Martin D-16TR, inmiddels verkocht),
    in mijn geval de passieve versie die ik met een externe
    Fishman preamp gebruikte.

    Later heb ik op eBay de actieve versie van de Ibeam
    gekocht - maar die heb ik nog steeds niet ingebouwd
    (mag weg voor goed bod).

    En voor mijn D-35 (daar had ik die actieve eigenlijk voor
    bedoeld) heb ik uiteindelijk toch gekozen voor een B-Band
    UST, en die klinkt ook goed. Iets helderder dan de Ibeam,
    of misschien iets minder warm, net hoe je het wilt
    benoemen. Beide leveren een zeer bruikbaar geluid, en
    beide zijn makkelijk in te bouwen (maar voor de UST moet
    je in de brug boren, voor de Ibeam niet want die plak je er
    onder). En beide klinken toch een klasse beter dan de
    bekende Fishman brug-piezos.

    Klankgatelementen zoals de Dean Markley "Tahoe" en de
    Baggs M-1 werken ook, maar zitten iets meer in de weg
    (je "kunt" ze raken met je thumbpick als je boven het
    klankgat speelt), en hebben een ander geluid. Prima voor
    blues, en zelfs voor bottleneck spel, maar minder het
    natuurlijke geluid van je gitaar. De "Tahoe" zit nu in een
    Lakewood M-32, de Baggs ligt tijdelijk (heb ik in een aantal
    gitaren geprobeerd) weer in de kast.

    Greetz,

    Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top