Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27
  1. #11

    Standaard

    dan zal het met de Fernandes ook wel zo werken

    EDIT: yep, it is
    Laatst gewijzigd door RoelTM; 4 juni 2008 om 16:56

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2005
    Locatie
    Zierikzee
    Berichten
    706

    Standaard

    Als je de polen van de spoel in die sustainer omwisselt heb je als het goed is ook de harmonic mode (grondtonen worden dan t.o.v. de brugpickup uitgedempt en de harmonischen worden gesustaind (®))... als ik het goed heb Bij een Ebow (zelfde principe eigenlijk alleen dan niet ingebouwd in de gitaar) werkt het ook zo.
    Ibanez RG 3120, Blade Texas Standard Pro, Anvil tube preamp, G-Major, Rocktron Velocity 120, E-bow, Boss GT-10, Rebote 2.5 delay
    MySpace - Skybicycle

  3. #13

    Standaard

    jah, die switch zal dan ook wel een pool omdraai switch zijn...
    (is dus ook mogelijk bij de goedkopere Fernandes (FSK 101), de duurdere (FSK 401) heeft een mix mode, heb je van allebei wat...)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    368

    Standaard

    zou je misschien die sustainer onder je pickguard kunnen stoppen, uit het zicht?
    ik denk zelf dat ie dan te ver van de snaren staat, meer hoop er toch wel op

    t is jammer dat zo weinig mensen er een hebben, of er echt alles van weten. nu moeten we alles zelf uitzoeken :@

  5. #15

    Standaard

    nee, dat is echt te ver, en dan zit de slagplaat ook in de weg...
    beetje de zoekfunctie gebruikt, en lees vaak dat het instaleren van een sustainer een ramp is...
    ik denk dat ik maar een keer ga informeren bij de muziekwinkel voor wat meer info hierover...

  6. #16

    Standaard

    Is er eigenlijk ook een soort pedaaltje wat dit kan? Ik zag op scematics heaven dat er wel een pedaaltje is dat SupaStain ofzo heette. Doet deze hetzelfde?

  7. #17

    Standaard

    nee, de sustainer werkt als een ebow: het laat de snaaren langer trillen, zodat je een natuurlijke sustain krijgt
    zo'n pedaaltje verhoogt de lage tonen (of doet ists anders, weet niet precies wat), zodat de toon langer lijkt...
    het is in ider geval anders

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    368

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelTM
    nee, de sustainer werkt als een ebow: het laat de snaaren langer trillen, zodat je een natuurlijke sustain krijgt
    zo'n pedaaltje verhoogt de lage tonen (of doet ists anders, weet niet precies wat), zodat de toon langer lijkt...
    het is in ider geval anders
    volgens mij versterkt zon pedaal het signaal.
    dus als ie een zwak signaal binnenkrijgt versterkt ie het totdat de output net zo hoog is als bij een sterk signaal (harde aanslag)

    het coole van een sustainer (built-in) is dat ie ook werkt zonder dat je gitaar ingepluged is.

  9. #19

    Standaard

    En zijn er ook standaard gitaren met zo'n sustainer of bestaan deze niet?Die dus al in de fabriek hier mee uitegrust zijn!

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koentjo
    volgens mij versterkt zon pedaal het signaal.
    dus als ie een zwak signaal binnenkrijgt versterkt ie het totdat de output net zo hoog is als bij een sterk signaal (harde aanslag)

    het coole van een sustainer (built-in) is dat ie ook werkt zonder dat je gitaar ingepluged is.
    jah zoiets probeerde ik te zegen

    en voorzover ik weet hebben alleen Jacksons (niet alle) standaard een sustainer.
    alleen geen Fernandes, maar een eigen merk...
    warschijnlijk niet zo goed als Fernandes
    en ntuurlijk sommige fernandessen

    maar ik denk dat je gitaarverkoper hem er wel kan inbouwen als je 'm daar besteld/eerst zelf koopt.
    ik zi ze op internet staan voor zo'n $200, valt opzich wel mee vind ik nu met die lage dollar

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top