Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34

Discussie: gezocht: strat

  1. #1

    chicken gezocht: strat

    hallo!

    ik weet dat er al heel wat "ik zoek gitaar-topics" zijn...
    Ik zoek echter een specefieke gitaar, en hopelijk kunnen
    jullie mij daar tips bij aan de hand doen...

    Ik ben op zoek naar een strat, 2 sc en 1 hb op de brug of 3 sc
    (maakt mij niet heel erg uit)...

    het geld dat ik te besteden hebt ligt maximum op circa 800 euro,
    ik zoek een gitaar waar ik echt een lange tijd mee vooruit kan
    ter vervanging van mijn low-budget Swing S2 en waar ik ook zeker
    mee in een bandje naar voren kan komen...

    de hals moet een lichte bolling hebben en "redelijk" gelakt (niet te
    stroef) en toch wel enigzinds smal... (weet niet of dit ook af te zien
    valt aan de foto?)


    (let niet op mij )

    er was mij aangeraden eens naar de Fender Clasic Player '50 en '60 te kijken, maar weet niet hoe dat zit met die halzen (qua speelbaarheid?) ik ben helemaal gewend aan zo'n redelijk gladde hals! Ik ga niet domweg via internet bestellen, wil wel weten wat ik koop dus via musicstore wordt 't 'm zeker niet bij musicstore bijvoorbeeld die hals van die '50 ziet er ook goed uit!

    verder lijkt mij aan de ene kant een Fender ofzo wel supervèt, maar denk dat je voor een stuk minder geld ook wel een ander merk met dezelfde kwaliteit kan vinden ...

    alvast bedankt voor eventuele suggesties!

    Jaap / zeiler
    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 februari 2004
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    1.588

    Standaard

    2e handse vd haar of zwier?
    Lakewood M1-CP, Brian Moore MC/1, Zelfbouw Strat
    MXR, T-rex, Ernie Ball
    Peavey Classic 50

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2007
    Locatie
    Maastreeech
    Berichten
    2.596

    Standaard

    Zo zo, is je budget van 600 naar 800 verhoogd?

    Daar moet vast wel wat in te vinden zijn, wellicht zijn er wat experts die wat weten. Wel zou het een goed idee zijn om naar één van de grotere winkels te gaan om daar een heleboel Strats te proberen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    gewoon proberen ja, ze mogen dan allemaal op elkaar lijken, maar ze zijn echt niet allemaal hetzelfde die stratjes!! Persoonlijk zou ik zeggen 3 singlecoils, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, hangt van je smaak/stijl af.

    Succes met zoeken!

    (en zwier is inderdaad retegoed hoor!)

  5. #5

    chicken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hezz
    Zo zo, is je budget van 600 naar 800 verhoogd?

    Daar moet vast wel wat in te vinden zijn, wellicht zijn er wat experts die wat weten. Wel zou het een goed idee zijn om naar één van de grotere winkels te gaan om daar een heleboel Strats te proberen.
    nou, mijn bugget ligt eigenlijk nog steeds op de 600 euro, maar als ik nu een gitaar koop die een 100 euro duurder is en ik heb er veel meer plezier van en kan er langer mee vooruit dan is voor mij de keuze snel gemaakt...

    zie maar 1 v.d. Haar strat staan, en die's 1099 euro, da's maar 300 euro boven mijn uiterste bedrag ...

    ik weet dat er flink verschil zit tussen diverse sc's etcetera...

    ik wist dat ik wat vergeten was mijn muziekstijl!

    ik speel voornamelijk lichte rock en pop (in de vorm van Hillsong, Opwekking, Sela) maar wil ook nog wel eens uitwijken naar stevige Rock als Stellar Kart en Kutless!

    p.s. ik ben ook van het "ga uitproberen" type, maar er zijn zoveel gitaren, als ik nu al een aantal types in gedachten heb en ik ga naar feedback ofzo (hele afstand maar dat moet dan een keer -zucht-) dat ik wat specefieker kan rondkijken!

    iig bedankt voor jullie reacties tot dusver!
    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    maar 300 euro's


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje
    maar 300 euro's

    300 kan een hoop zijn voor mensen met niet zoveel geld.
    die hebben meestal een budget van uiterst 400 ofzo.
    maargoed.
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  8. #8

    Standaard

    Ik had een budget van 1000, maar dat is ook wel wat meer geworden, gewoon doorsparen, zo moeilijk is dat niet.
    Gitaarloos > Volkswagen Jetta MKII <3

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Antwerpen, België
    Berichten
    619

    Standaard

    Jeps, volharden is de boodschap.
    Nu met een budget tussen de 600 en 800 kan je best wel wat proberen, ik heb bijvoorbeeld al American Strats zien staan voor 799...
    Maar weet je, naar een winkel gaan en wat rond kijken is de boodschap,
    misschien is een PRS iets voor je, alhoewel ik me kan vergissen, gewoon proberen!
    It might get loud!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Smurfenland
    Berichten
    1.269

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeiler
    hallo!

    de hals moet een lichte bolling hebben en "redelijk" gelakt (niet te
    stroef) en toch wel enigzinds smal... (weet niet of dit ook af te zien
    valt aan de foto?)



    er was mij aangeraden eens naar de Fender Clasic Player '50 en '60 te kijken, maar weet niet hoe dat zit met die halzen (qua speelbaarheid?) ik ben helemaal gewend aan zo'n redelijk gladde hals! Ik ga niet domweg via internet bestellen, wil wel weten wat ik koop dus via musicstore wordt 't 'm zeker niet bij musicstore bijvoorbeeld die hals van die '50 ziet er ook goed uit!


    Jaap / zeiler
    volgens mij (in ieder geval de jazzmaster classic) hebben die classic strats een 7,25 hals en die moet je in ieder geval uitproberen!

    de meeste gitaren hebben 12 of 9,5 dat is wat platter, 7,5 is erg bol, wat in principe lekker voor akkoorden werkt, maar minder fijn hogerop in de hals speelt (OVER HET ALGEMEEN, daarom moet je ze in ieder geval even in je hand hebben gehad)

    nou goed, veel heb je er niet aan, mar dat je het weet
    Said Hamlet to Ophelia,
    I'll draw a sketch of thee,
    What kind of pencil shall I use?
    2B or not 2B?

    Spike Milligan

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top