Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 49
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    324

    Standaard Eerste zelfbouw, eigen ontwerp

    Hey,

    Een tijdje geleden kreeg ik een ingeving en heb ik een ontwerp gemaakt voor een custom gitaar.

    Mijn ontwerp:




    Ik besloot een model te maken om te kijken of alle verhoudingen klopten en of het in het echt niet tegenviel:




    Het model beviel en ik besloot eraan te beginnen.
    Als ik dan toch bezig was, leek het me een uitdaging om ook de neck zelf te maken, ook gelijk met een custom fretboard(laten maken), rosewood met abalone snowflake custom inlayed:



    Erg mooi geworden vind ik, de inlays passen perfect, hebben ze geweldig gedaan.


    (max. aantal plaatjes, ik ga verder in volgende post)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    324

    Standaard

    Verschillende ontwerpen voor de headstock gehad, ik kon maarn iets vinden wat ik echt mooi vond passen bij de gitaar. Ik heb gekozen voor de meest rechter headstock, ik vond hem origineel en passend:



    Ik wil er een scheurbeest van maken, dus heb ik gekozen voor Seymour Duncan Blackouts. Ik heb veelbelovende reviews gelezen en ik hou van de Seymour Duncan sound.




    De gitaar wordt wit met zwarte hardware erin. Mahonie Sipo voor de body en Mahonie Swietenia voor de neck.

    Ik heb van de week een TOM-brug besteld en nog wat dingetjes. Zo kan ik binnenkort een 1:1 tekening maken en alles uitrekenen.

    Er komt op sommige plekken een bevel die ik er in fade met de bovenfrees. Ik moet nog even kijken waar maar dat komt nog wel.

    Ik hoop binnenkort een mooi stukje hout te kopen zodat ik kan beginnen! Dit wordt mijn eerste zelfbouw, dus het wordt spannend.
    Laatst gewijzigd door Jeroen_K; 7 juni 2008 om 13:07

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2007
    Locatie
    sprookjesbos
    Berichten
    201

    Standaard

    ziet er goed man!
    lekker gedurfd
    veel plezier met bouwen
    RED EEN BOOM, EET EEN BEVER!!!
    wist je dat een hazelmuis een winterslaap van 8 á 9 maanden houdt?
    Het verschil tussen gek en geniaal is het succes.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    hey, leuk ontwerp van je, alleen weet ik niet of het ontwerp van je headstock wel zo praktisch is. het ziet er op je tekening nogal "breed" uit en die snaren maken zo wel een grote hoek (misschien maakt het niet uit hoor) maar ik vind het een beetje een gek zicht

    in elk geval veel plezier met het bouwen

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    leuk dat je zelf iets ontwerpt. Ben ik helemaal voor. Dat jouw ontwerp mijn smaak niet is, is in deze volstrekt onbelangrijk.

    alleen idd, mss moet je headstock iets versmallen ivm hoek van de snaren. Voor de rest denk ik dat dit model wel een goede balans zal hebben. Fijne houtkeuze ook.

    succes

    edit: and by the way, doe iets aan je logo. nu staat er HDG "douane"...
    Laatst gewijzigd door barno; 1 juni 2008 om 16:07

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Mooi ontwerp! Vind alleen de headstock iets minder, ik zou een (al dan niet reversed) Jackson-headstock nemen:


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2008
    Locatie
    Rijswijk
    Berichten
    2.265

    Standaard

    Mee eens, niet dat jou headstock lelijk is hoor, maar denk dat hij er niet erg goed bij past Vet ontwerp voor de body
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferraririk Bekijk bericht
    mezelf, een homo, iemand die niet helemaal 100% is, wat de hele school weet

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    +1 voor de reversed jackson headstock. En als je je eigen ontwerp gebruikt, maak hem dan wat smaller en mss wat rechtere lijnen, minder rondingen. Dan matcht hij beter.

    Verder vind ik het ontwerp best leuk bedacht. Beetje Kelly Explorer / Iceman mix. Tof!
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

  9. #9

    chicken

    ontwerp ziet er lekker strak uit maareh :$ die punt aan je body is wel errug lang en scherp... pas je wel op de ogen van de bassist ???

    (en op je eigen lichaamsdelen!) verder is het gedeelte dat over de hals heen hangt van de body wel erg stoer!!!

    succes met je bouwproces! ben benieuwd hoe hij eruit komt te zien!
    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Smurfenland
    Berichten
    1.269

    Standaard

    ziet dr vet uit!

    maar met zoveel mahonie, zou je er dan niet beter een topje van esdoorn opleggen? anders wordt hij toch al snel modderig lijkt me, zomaar zonde van die blackouts.

    deze ga ik wel volgen
    Said Hamlet to Ophelia,
    I'll draw a sketch of thee,
    What kind of pencil shall I use?
    2B or not 2B?

    Spike Milligan

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top