Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1

    Standaard sound zoeken in een Dual Recto.

    Hallo, ik heb sinds enkele weken een mesa Dual rectifier 3 kanaals stack. Heb al heel wat zitten draaien aan die knopjes maar heb hèt nog altijd niet gevonden.

    Zou iemand mij willen zeggen wat goede instellingen zijn? of zeggen wat ik juist/fout doe?

    Hier komen ze, ik speel dus voornamelijk op het derde op modern mode (de zoveelste in het rijtje )

    presence : 2 uur
    bass : 8 uur
    master : 9 uur
    mid : 2 uur
    gain : 2 uur
    treble : half 2

    rectifier switch staat op silicon diode en bold/spongy switch staat op bold. Men had me ook vertelt om de cabinet stereo te schakelen, dit klonk op een zeer subtiele manier beter als je het mij vraagt.

    wou zo meer een sound zoals At The Throne Of Judgement.
    http://www.myspace.com/atthethroneofjudgment

    Kan iemand me helpen of allesinds in de goede richting duwen?

    alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2001
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    1.230

    Standaard

    Vertel eerst ook eens wat voor een gitaar en met welke elementen je speelt over de Recto. Effecten, tubescreamers?
    __________________________________________________ __________________________

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    de presence kan je beter laag zetten bij de nieuwere bakken volgens mij.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    en lees de manual en factory presets eens:
    http://mesaboogie.com/manuals/3chRecto.pdf

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Thumbs up

    kost gewoon ff tijd zo'n ding te leren kennen.
    veel experimenteren.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2002
    Locatie
    Mechelen, België
    Berichten
    576

    Standaard

    Als je kanaal 3 in Modern Mode gebruikt: Presence heel erg laag zetten. Ik zou die knop bijna dicht draaien en wat bijdraaien tot je genoeg attack en harmonics hebt. Te hoog krijg je te veel fizz. Treble ook niet te hoog draaien, want dit is de eerste pot in de tone stack. Niet hoger dan 12 u, dan is de rest van de eq nog effectief genoeg om te tweaken. Gain ook niet te hoog in Modern mode, anders wordt het ook te fuzzy en rommelig. In de erg duidelijke handleiding tonen ze ook de sweet spots van de andere potmeters en daar zie je dat die meestal rond het middelpunt liggen.

    Een makkelijkere setting om te tweaken is kanaal 2 in Modern mode gebruiken. Voor leads zou ik wel 1 van de 2 high gain kanalen in Vintage mode zetten. Je kan hier de gain wat verder opendraaien zonder overmatige fizz, wat makkelijker soleert.

    Denk er gewoon aan dat Modern Mode in kanaal 3 enorm agressief klinkt. Omdat wat te temmen moet je erg voorzichtig omspringen met presence en in mindere mate treble.

    Qua power amp settings zit je goed voor de stijl die je noemt. Je hebt wel een amp gekocht die VEEL tweaken vereist, maar ook erg veelzijdig is eens je hem doorgrond hebt. Oh ja: volume helpt ook
    Spam: Ashdown Fallen Angel straight 4x12 cab, Celestion speakers, 16 Ohm: 200 euro (als nieuw)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2006
    Locatie
    Gent, België
    Berichten
    568

    Standaard

    Net eens naar die band geluisterd die je als referentie geeft. Mijn advies: presence hoog houden, maar niet zo hoog als je nu doet, eerder rond een uur of elf, half twaalf. Treble laag houden, om te compenseren voor de hoge presence (lees eens de manual, daar staat uitgelegd hoe de treble en de presence samen hangen). Zal waarschijnlijk al erg veel verschil maken.

    En, tja:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
    kost gewoon ff tijd zo'n ding te leren kennen.
    veel experimenteren.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    Vertel eerst ook eens wat voor een gitaar en met welke elementen je speelt over de Recto. Effecten, tubescreamers?
    Ik speel op het moment door een Gibson sg standard met de stock pick ups
    Daar komt normaal nog een JB in de brug. Of heeft iemand andere suggesties om het geluid van At The Throne of Judgement te bereiken? EMG's in een gibson hebben ze mij altijd afgeraden... Ben ook van plan om een overdrive nog te kopen voor het strakker te maken maar ik vind toch dat je al een deftige sound moet kunnen krijgen zonder die overdrive. Enige suggesties buiten de maxon OD-808?

    Heb gewoon een boss delay pedaaltje en een Equalizer in de fxloop steken
    die EQ wordt eigenlijk niet gebruikt opt moment, die was vooral nodig in mijn vorige band en mijn vorige amp.

    Als je het mij vraagt dan vind ik die factory presets echt ruk klinken. zo weinig mids, niet te doen! Ben ze allemaal afgegaan, zat niet echt iets lekkers tussen. Treble hou ik inderdaad liever laag want anders snijdt dat echt super hard. De bass hou ik echt zeer laag want die oversized cabinet geeft zowiezo al veel bas, als ik een gig heb dan kan ik nog eventueel ter plekke wat meer bas invoegen als het nodig is.

    Mijn volume is nu al redelijk luid maar zal voor het tweaken dan nog een tikje bij doen:d Mijn ouders (en de straat zelfs denk ik) zien er echt van af!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2001
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    1.230

    Standaard

    Heb zelf ook de 3 kanaals Dual gehad.

    Een Recto is van zichzelf niet zo strak. Tubescreamers/overdrivepedalen maken hem wel strakker, maar vreten ook weer body en laag op.

    Het standaard element in je SG zou ik vervangen door een Bill Lawrence XL500, of een Duncan Dimebucker, of een DiMarzio XN2.

    Op de laatste gitaarnetmeeting in Almere was er ook iemand met een XN2 element over een recto en ik was verbaasd hoe strak dat element was. Een ideaal element voor een recto.

    Wees niet te zuinig met de mids op recto's, zeker binnen de band.
    __________________________________________________ __________________________

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Horssen
    Berichten
    956

    Standaard

    Daarbij, ik vond mijn recto op de vintage mode ook strakker dan in de modern mode. En ook vetter eigenlijk, maar op dat moment had ik al n nieuwe amp..
    Te Koop:
    EMG 81+60, incl 3 pots en batterij clip
    Audiotechnica ATW 1451 wireless
    1000 Miles Ahead RIP

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top