Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard Zoektocht andere Rock 'n Roll versterker

    Hey Medeforummers,

    Ik ben al een tijdje op zoek naar een andere Rock/Rock 'n Roll/Hardrock versterker (top) met van zichzelf al een erg dikke distortion.
    Ik wil een graag een geluid dat reikt van AC/DC, Motorhead en Led Zeppelin tot (eventueel met tubescreamer) Peter Pan Speedrock en the Answer.

    Ik heb al gekeken naar een JMP 100 watt top (197 maar heb nog geen kans gezien deze te bespelen.

    Zijn er modellen of andere merken die ik over het hoofd zie voor mijn muziekstijl?
    Wat zijn mijn opties verder?
    De versterker gaat gebruikt worden i.c.m. een Gibson SG Special en een marshall 1960 cabinet.

    Groeten en alvast bedankt,

    Michiel

    PS; budget ligt rond de 1000 euro maar mag een beetje opgerekt worden. Ook 2e hands is geen probleem!
    ......Lame............

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Tsja, een SG en een Marshall cab klinken lekker op de door jouw genoemde marshall. Je noemt het een JMP top, maar je kan beter over de modellen 2203 en 2204 spreken. Dat verduidelijkt je zoektocht enigszins.

    De enige Marshall die ik bij de genoemde 2203 en 2204 prima in de buurt komt, is de VintageModern amp van Marshall. Het is een veelzijdig instelbare rockamp (1 kanaals) en vooral op wat volume vind ik m erg goed klinken. Nieuw is ie EUR 1200, 2e hands zal die rond de EUR 900 gaan. Er staat een 2e hands 50W te koop op marktplaats voor EUR 750,-.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing
    Tsja, een SG en een Marshall cab klinken lekker op de door jouw genoemde marshall. Je noemt het een JMP top, maar je kan beter over de modellen 2203 en 2204 spreken. Dat verduidelijkt je zoektocht enigszins.

    De enige Marshall die ik bij de genoemde 2203 en 2204 prima in de buurt komt, is de VintageModern amp van Marshall. Het is een veelzijdig instelbare rockamp (1 kanaals) en vooral op wat volume vind ik m erg goed klinken. Nieuw is ie EUR 1200, 2e hands zal die rond de EUR 900 gaan. Er staat een 2e hands 50W te koop op marktplaats voor EUR 750,-.
    Er zijn ook 2203/4 JMP's he

    Ik vind ze echt super lekker als rockbakken, maar niet echt heel veelzijdig, ik gebruikte er eerst 1 in mijn coverband, maar die moest het toch afleggen tegen een HOOK.

    Voor wat de ts voor ogen heeft istie echter perfect.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  4. #4

    Standaard

    Die Vintage modern series lijkt me inderdaad wel wat maar is 50 watt wel genoeg om zonder uitversterking boven een drumstel uit te komen?

    Ik denk dat ik hem toch maar eens ga proberen, ik geloof dat ze in er in boekel bij de jukebox een hebben.

    Anyways bedankt!
    ......Lame............

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.579

    Standaard

    50 watt is meer dan zat, echt waar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.087

    Standaard

    Bij CMW, en bij Vernet en bij Ceriatone maken ze handgebouwde versies van deze versterkers (en anderen) met een turretboard in plaats van een gare PCB. Wel zo handig als je later iets moet repareren/modificeren. Vernet en Ceriatone passen binnen je budget, van CMW weet ik geen prijzen alleen dat het hele geile amps zijn
    Zelf heb ik een amp van Ceriatone (JTM45) en ben er erg tevreden over (heb verschillende mods toegepast en is echt een eitje met een turretboard) maar had achteraf toch liever bij één van de eerste twee Nederlanders gekocht of zoals de zaken er nu voorstaan qua kennis en ervaring dat ding zelf in elkaar gesleuteld (or die trying to...).
    Het is natuurlijk maar een mening maar persoonlijk vind ik de enige Marshall's van nu die de moeite van het bekijken waard zijn de handwired serie.
    Not necessarily stoned..but beautiful...

  7. #7

    Standaard

    Hey mensen,

    ik ben vandaag bij de jukebox in Boekel geweest om eens wat te testen. Ik heb daar de Marshall JVM 205 50watt, de Engl Fireball en een Laboga (een of ander pools geval) getest. Ze klonken allemaal wel gaaf maar waren wel allen beduidend voor andere doeleinden.

    De Marshall bijvoorbeeld was superveelzijdig, je kon er echt elk geluid uit halen wat je maar wilde maar de toon was het bij elke combinatie settings net wel/net niet.
    De Laboga gaf een super high-end geluid, klonk echt lekker vintage en sprankelend (buizen zijn hetzelfde als bij een Vox AC30) maar lackte erg aan scheurgeluid (wat eventueel met een tubescreamer wel op te lossen is).
    de Engl gaf een superdikke distortion, hierbij had ik echt geen pedaal nodig om de boel te boosten, het Peter Pan Speedrock en Randy Roads geluid kwam er zo uit gerold. Helaas was deze versterker weer wat minder geschikt voor wat mildere geluiden.

    Toen ik vroeg naar de Vintage Modern serie werd mij verteld dat ze die wel hadden gehad maar niet verkocht kregen omdat ze niet geweldig klonken. De verkoper zelf was het hier mee eens dus ik denk dat ik maar eens die handgebouwde turretboard amps waar Puerco het over heeft ga proberen.

    In ieder geval: Bedankt voor de reacties.

    Groetjes,

    Michiel
    ......Lame............

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Parasite
    Hey mensen,


    Toen ik vroeg naar de Vintage Modern serie werd mij verteld dat ze die wel hadden gehad maar niet verkocht kregen omdat ze niet geweldig klonken. De verkoper zelf was het hier mee eens dus ik denk dat ik maar eens die handgebouwde turretboard amps waar Puerco het over heeft ga proberen.

    In ieder geval: Bedankt voor de reacties.

    Groetjes,

    Michiel
    Vintage Modern niet geweldig klinken? ligt dan aan smaak want het is echt geen verkeerde versterker. Ik raad je aan om hem wel eens ergens te gaan testen en laat je verassen... beter voor de aankoop getest dan achteraf.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie
    Vintage Modern niet geweldig klinken? ligt dan aan smaak want het is echt geen verkeerde versterker. Ik raad je aan om hem wel eens ergens te gaan testen en laat je verassen... beter voor de aankoop getest dan achteraf.
    En vraag ook na of die Marshalls goed gebiast zijn. Het is toch bekend dat Marshalls koud gebiast uit de fabriek komen?

  10. #10

    Standaard

    Heb 't wat een JMP betreft ook maar direct over 1959 en 1987, da's wat ik versta als men JMP zegt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top