Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 13 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 125
  1. #21

    Standaard

    Kleine update....

    Enkele hardware onderdelen zijn aangekomen!
    Hieronder een fotootje van de wraparound brug...


    Nu heb ik nog een kleine vraagje. Hieronder een detailfoto.

    De metalen "verhoging" waar de snaar uiteindelijk komt op te liggen... Moet die ingevijld worden of niet? Zoniet, glijden de snaren er dan niet af en zoja, beschadig ik dan de chroom niet?

    Greetingzzz
    Imagine being 90-years-old... What the hell reason would you need to get up in the morning? Playing guitar is the best reason I can give you "les Paul"
    http://vi.be/magnetism
    http://www.youtube.com/watch?v=yxEyX...eature=related

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Demoi-crazy
    Kleine update....

    Enkele hardware onderdelen zijn aangekomen!
    Hieronder een fotootje van de wraparound brug...


    Nu heb ik nog een kleine vraagje. Hieronder een detailfoto.

    De metalen "verhoging" waar de snaar uiteindelijk komt op te liggen... Moet die ingevijld worden of niet? Zoniet, glijden de snaren er dan niet af en zoja, beschadig ik dan de chroom niet?

    Greetingzzz
    invijlen is een goed idee, en so what als je 't chroom beschadigd. 't gaat er niet in grote happen vanaf vliegen ofzo.

  3. #23

    Standaard

    Invijlen kan, maar het hoeft echt niet. De druk van de snaren op de brug zorgt ervoor dat ze er niet af zullen glijden. Zelfs niet bij serieuze bends.

    Je kan hem ook besnaren en dan met een rubber hamer een lichte tik op de snaren geven ter hoogte van de brug, dan creeer je ook een lichte notch waar de snaren goed in blijven hangen.
    te koop:
    - Marshall DSL50 uit 2000 izgs jj/svetlana tubes > 700

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cas121
    Invijlen kan, maar het hoeft echt niet. De druk van de snaren op de brug zorgt ervoor dat ze er niet af zullen glijden. Zelfs niet bij serieuze bends.

    Je kan hem ook besnaren en dan met een rubber hamer een lichte tik op de snaren geven ter hoogte van de brug, dan creeer je ook een lichte notch waar de snaren goed in blijven hangen.
    niet mee eens. ik heb die brug ook gehad, en de snaren gleden dus wel van de brug af.

  5. #25

    Standaard

    Heb diezelfde brug gebruikt, nooit ingevijld, nooit problemen gehad.

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    niet mee eens. ik heb die brug ook gehad, en de snaren gleden dus wel van de brug af.
    Dan nog lijkt vijlen me niet de oplossing
    te koop:
    - Marshall DSL50 uit 2000 izgs jj/svetlana tubes > 700

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cas121
    Dan nog lijkt vijlen me niet de oplossing
    nee? wat dan. hoe wil je t dan hebben dat je snaar niet glijdt over de zadels? (want dat zijn 't, zadels, maar dan gefixeerd)

    bij alle gitaren met een ToM oid heb je sleufjes op je zadels. effe vijlen dus. alsof je je hele gitaar (HA HA HA) ermee kan slopen.

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    alsof je je hele gitaar (HA HA HA) ermee kan slopen.
    jij wel hahahah!!!

    Ik heb hier 6 gitaren met een ToM staan dus het is niet alsof ik er geen ervaring mee heb. In MIJN ervaring valt het glijden reuze mee. Eerst ging ik ook heel braaf aan de slag met sleutelvijltjes en 100 grit waterproof om een mooie notch te maken wanneer ik de zadels van een ToM verving. Maar wat ik hierboven zeg, als je al de zekerheid wil hebben dat het niet gaat glijden volstaat een tikje op de snaar thv de brug.
    te koop:
    - Marshall DSL50 uit 2000 izgs jj/svetlana tubes > 700

  9. #29

    Standaard

    Verschillende meningen dus! ;-)
    Ik denk dat ik initieel nog niet ga beginnen vijlen aan de brug... Dat kan ik later ook nog moest het nodig zijn...

    Maareuh.... als ik een originele Junior bekijk zie ik dat de wraparound onder een hoek staat t.o.v. de P-90... weten jullie hoe groot deze hoek moet zijn of hoe deze te berekenen?
    Of is deze hoek dezelfde als de hoek van een gewone TOM (wat me logisch lijkt)
    Imagine being 90-years-old... What the hell reason would you need to get up in the morning? Playing guitar is the best reason I can give you "les Paul"
    http://vi.be/magnetism
    http://www.youtube.com/watch?v=yxEyX...eature=related

  10. #30

    Standaard

    Eindelijk....!!

    Ik heb enkele mooie stukjes Sipo kunnen scoren!
    Je zal het nooit anders zien...3 speciaalzaken afgedweild die enkel in tropische houtsoorten doen en ze hadden niets van Mahonie/Sipo in stock... Ga ik effe langs bij een kleine lokale houthandelaar en die heeft een hele lading Sipo liggen.... Ik blij!!
    Het is een balkje van 51mm dik op 200mm breed. Ik ga dus 3 stukken aan elkaar verlijmen voor de body. Niet wat ik echt had voorzien maar ja, het is nu zo. Daarom ga ik 'em waarschijnlijk toch niet stainen maar volledig lakken.
    Mss wel zwart met een custom made pearl slagplaat...Soit...
    Ik ben klaar om de stukken hout te vlakken en daarna te lijmen. Mijn batterij van de camera is effe leeg, maar ik post zo snel mogelijk foto's....

    Hier nog effe de hardware....








    Greetingzzzz
    Imagine being 90-years-old... What the hell reason would you need to get up in the morning? Playing guitar is the best reason I can give you "les Paul"
    http://vi.be/magnetism
    http://www.youtube.com/watch?v=yxEyX...eature=related

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top