Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 13 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 125
  1. #1

    Standaard 1e Bouwproject "Lex Paul Junior"

    Hallo,

    Het heeft een tijdje geduurd maar ik denk dat ik er eindelijk klaar voor ben om mijn eerste project aan te vatten.
    Het wordt een Les Paul - model... Ik zou em graag hebben zoals deze hier .....

    Met als enige uitzondering dat ipv "Gibson" en mijn eigen logo komt en op de 12de fret komt er "Lex"
    (de naam Lex omdat ik nogal veel met rechten bezig ben)
    Ik wil ook geen carved top maar een volledige mahonie body (zoals de Billy Joe Armstrong)

    "edit" Het initieel idee is ondertussen verandert.... Een wraparound brug en alles wit met een zwarte custom made slagplaat

    Let the games begin!!!
    Laatst gewijzigd door Demoi-crazy; 8 september 2008 om 15:54
    Imagine being 90-years-old... What the hell reason would you need to get up in the morning? Playing guitar is the best reason I can give you "les Paul"
    http://vi.be/magnetism
    http://www.youtube.com/watch?v=yxEyX...eature=related

  2. #2

    Standaard

    Zo.... de P-90 dogear, TOM brug en stoptail, Green key tuners, output en tophat knobs zijn besteld.... Voor de rest van de onderdelen wacht ik nog effe...

    Nu heb ik nog een vraagje... de bouwtekening die ik bij Stewmac heb besteld is er één van een Les Paul met carved top. Degene die ik wil bouwen is er eentje met een flat top en volledig in mahonie.
    Weet iemand hoe dik de body van de Les Paul Junior is. Voor de rest kan is de bouwtekening volgen van stewmac? Wat betreft de hals dan....
    Imagine being 90-years-old... What the hell reason would you need to get up in the morning? Playing guitar is the best reason I can give you "les Paul"
    http://vi.be/magnetism
    http://www.youtube.com/watch?v=yxEyX...eature=related

  3. #3

    Standaard

    Vet project. Dit ga ik zeker volgen... Welk hout gebruik je? Sipo of Honduras? Waarom ga je een TOM gebruiken in plaats van een wrap-around?
    Ik zit zelf al een paar maanden met het idee een LP Jr te bouwen... Ben ondertussen begonnen met de plannen uit te tekenen. Ik kijk veel rond op forums (mylespaul.com en lespaulforum.com) voor maten van de vintage exemplaren en zo. Op rocknrollvintage.com heb je full-frontal foto's van de gitaren... Die zijn erg handig voor de afmetingen.

    Als ik m maak, komt ie er zo uit te zien:


    Mathias.
    Laatst gewijzigd door Thunders1988; 31 mei 2008 om 18:26
    It's not the fall that kills... It's the sudden stop at the end.

  4. #4

    Standaard

    hoe duur kan een zelfbouw project worden als iemand het wil kopen als het klaar is?

  5. #5

    Standaard

    Waarom ik een TOM gebruik.... goeie vraag eigenlijk.... Gewoon al mijn gitaren deze hebben en omdat ik het mooier vind dan een enkele wrap-around.

    Het bouwplan dat ik heb is er één van Stewmac maar is wel van een carved top les paul... Dat ga ik ook nog eens bouwen.

    Welk hout is ga gebruiken weet ik nog niet 100% zeker... ik dacht mahonie... zijn daar veel verschillen in want wat betreft houtsoorten ben ik echt een leek.
    Ik zou mijn hout gaan halen bij Lagae houthandel in Kortrijk (belgie)

    Maar ik sta open voor alle voorstellen!

    Rock on!
    Imagine being 90-years-old... What the hell reason would you need to get up in the morning? Playing guitar is the best reason I can give you "les Paul"
    http://vi.be/magnetism
    http://www.youtube.com/watch?v=yxEyX...eature=related

  6. #6

    Standaard

    Ik ben ook van plan (als ik er aan begin dit jaar ) mahonie sipo te gebruiken. Honduras is vrijwel niet te vinden.

    Dit word echt vet! Ik wens je veel succes! deze volg ik zeker.

    PS: je hebt PM
    It's not the fall that kills... It's the sudden stop at the end.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    368

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door richwoodplayer
    hoe duur kan een zelfbouw project worden als iemand het wil kopen als het klaar is?
    prijs van zelfbouw projecten is naar mijn weten niet zo hoog. als je wil verkopen.

    de meeste mensen doen het puur voor zichzelf.

    en daarbij is de afwerking van een richwood al gouw van zelfde kwaliteit als een zelfbouw gitaar, hier betalen mensen natuurlijk vooral voor als ie nieuw is, perfecte uitstraling.

    voor een zelfbouwproject betaalt de bouwer vaak rond de 600 (?) euro aan onderdelen, daar komen dan nog de vele bouwuren bij. je komt dus lang niet richting de prijs die je voor een massa product betaalt.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    de body van een junior is even dik als bij een LP van 'binding tot de onderkant'. cm'tje of 4-6 dus.

    waarom koop je niet een warmoth? scheelt je een hoop werk....

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koentjo
    en daarbij is de afwerking van een richwood al gouw van zelfde kwaliteit als een zelfbouw gitaar, hier betalen mensen natuurlijk vooral voor als ie nieuw is, perfecte uitstraling.

    voor een zelfbouwproject betaalt de bouwer vaak rond de 600 (?) euro aan onderdelen, daar komen dan nog de vele bouwuren bij. je komt dus lang niet richting de prijs die je voor een massa product betaalt.
    Hier ben ik het dus echt niet eens. Er zitten hier mensen die voor €600 aan materiaal een gitaar kunnen bouwen die je voor dat geld NOOIT kan kopen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    368

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Hier ben ik het dus echt niet eens. Er zitten hier mensen die voor €600 aan materiaal een gitaar kunnen bouwen die je voor dat geld NOOIT kan kopen.
    dan denk ik dat je mijn punt hebt gemist...

    want als je die gitaar wil verkopen krijg je er gewoon niet heel veel voor terug

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top