Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard boss gt10, erg onder de indruk

    Hallo allemaal,

    ik heb zojuist een boss gt-10 gekocht. Ik heb hem lekker uitgebreid getest op de iendtrap van een koch multitone in de winkel en ik moet zeggen dat het erg veelbelovend klinkt. er zitten een aantal goede fabriekspatches in en met een paar wijzigingen die hele makkelijk te realiseren waren middels de EZ edit kreeg ik al een paar hele mooi geluiden. Vooral de modulaties klinken op het eerste gehoor erg goed en ik heb een paar hele vette overdrives en preampinstellingen voorbij horen komen.

    Ik heb ook de GT8 gehad, maar van de GT10 was ik direct meer van onder de indruk

    Latursssss Rupke

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    ik heb zelf een GT8 en ben daar erg tevreden over. de distortions zijn een beetje mager en van de preamps zijn er ook maar een aantal die ik lekker vind, maar dankzij de dual mono-functie heb ik toch een mooie preamp in elkaar weten te knutselen. qua effecten en loop-mogelijkheden vind ik de GT8 erg goed.
    Ik heb de GT10 ook geprobeerd en vond m niet significant beter dan de 8. Ga m dus niet halen. Temeer ik het uiterlijk érg lelijk vind. De GT8 is een echt beest: mooi zwart, geen overbodige poespas en nog lekker rauw. De GT10 vind ik veel te 'pop'. gelikt zilver, flashy blauwe lichtjes, etc. Mij te 'BrEeZaH' :P. doe mij maar old-school 'bad to the bone' pedalen :P

  3. #3

    Standaard

    Hoi,

    Uitelrijk van pedalen maakt me niet zoveel uit. sound is belangrijker (he vette band zeg, gitarist heef tene kutgeluid maar zijn pedaal ziet er wel modervet uit ;-). Temeer het ook op de grond staat.

    Als ik de GT-8 vergelijk met de GT-10 dan ha dik het idee dat het allmeala wat warmer klonk (ligt misshien ook aan de buizen eindtrap waarop ik hem had aangesloten) of misschien zijn de presets van de gt-10 mee rnaar mijn smaak.

    met de GT-8 kon ik net niet een lekker overdrive bouwen (misschien ook wel te weinig tijd in gestoken.

    ik g anu wel met dual mono werken. ik ga de GT10 op een stereo eindtrap aansluiten uitgestuurd naar 2 cabinetten. En dan op 1 kanaal een preamp met overdrive en op de andere ene meer cleane preamp. Of is dat niet de combinatie om een lekkere dikke sound te krijgen.

    Laturs

    Rupke

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top