Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 33

Discussie: Matthew Bellamy

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2004
    Locatie
    Gent
    Berichten
    286

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
    In dat filmpje van die 'vette' solo klinkt de drummer inderdaad wel als een houthakker.
    Doel je nu op z'n sound of z'n partij voor dat lied? Ik snap niet wat er verkeerd mee is eerlijk gezegd.

    En houthakker van een drummer? Wat is er dan precies zo fout aan? Gewoon energiek in z'n eigen stijl naar mijn mening. Drumpartij van Stockholm Syndrome vind ik bijvoorbeeld enorm vet ...

  2. #22
    Bl44t44p
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
    Ok,

    Puur om dit topic even een andere draai te geven. Of Bellamy wel of niet go(e)d is is aan het oor van de luisteraar. Persoonlijk vind ik Muse echter niet te pruimen. Als meneer Bellamy een hoop geluidjes uit z'n gitaar kan toveren kan ik dat niet als "knap" opvatten. Wél als "hoeveel rotzooi heb je in je gitaar laten knutselen". Iets dat ook vrij sterk klopt maar niet "knap" is.Qua wat er op de vloer ligt is z'n whammy gebruik in elk geval op z'n zachtst gezegd saai en ongeinspireerd volksvermaak te noemen.

    Daarnaast, en dat heb ik op dit forum ook al vaker verkondigd, vraag ik me nog steeds af wat die houthakker van een drummer aan het doen is.

    Zo.
    veel succes met de Bellamy verering.



    Hoe kom je erbij dat de enige kwaliteit van Bellamy is dat ie veel geluiden uit z'n gitaar/effecten/whatever kan halen?

  3. #23
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Goed lezen, dat zegt -ie niet
    Mijn muziek is het ook niet, het raakt me niet. Moet wel zeggen dat het muzikaal steeds verfijnder en op een goede manier gecompliceerder is geworden. Het is gewoon ontzettend knap wat ze doen en ze doen het erg goed.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Wat ik wel leuk vind aan Bellamy: hij is 1 van de weinige gitaristen in "verantwoorde" pop/rockbands die een 80s metal invloed hebben, met (zo op het gehoor) harmonisch mineur lickjes en right hand tapping. Er zijn heel veel jongens van zijn generatie die in die stijl begonnen zijn, maar nu doen alsof ze alleen maar naaar Neil Young hebben geluisterd en nooit een paarse metallic Hamer met locking trem hebben gehad.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
    Wat ik wel leuk vind aan Bellamy: hij is 1 van de weinige gitaristen in "verantwoorde" pop/rockbands die een 80s metal invloed hebben, met (zo op het gehoor) harmonisch mineur lickjes en right hand tapping. Er zijn heel veel jongens van zijn generatie die in die stijl begonnen zijn, maar nu doen alsof ze alleen maar naaar Neil Young hebben geluisterd en nooit een paarse metallic Hamer met locking trem hebben gehad.
    ... niet dat er iets mis is met neil young toch..?
    maar nu ff serieus, leuk dat je over deze invloeden begint want zo heb ik er zelf nooit echt over na gedacht.
    waarschijnlijk heb je nog gelijk ook, het is inderdaad wel zijn generatie.

    kan er verder niet zoveel over zeggen, ik vind muse (en ja vooral matthew bellamy) gewoon echt helemaal te gek.
    ik denk dat ze waarschijnlijk (in ieder geval compositie-technische gezien) een van de beste bands zijn van de afgelopen 8 jaar... de nummers zitten zo breed, geraffineerd, krachtig en melodisch perfect in elkaar!

    maar ja ik draaf door... sorry! :P

    May Muse Rock On!!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2007
    Locatie
    Aalden
    Berichten
    726

    Standaard

    Muse staat bij mij ook nog altijd op nummer 1, hoog boven de nummer 2. Het is gewoon een geweldige band, ze zijn alledrie niet vervangbaar in mijn ogen. Natuurlijk drukt Matth wel behoorlijk zijn stempel op de muziek, maar dat vind ik niet erg. Toffe band. Ik zie uit naar een nieuw album, ik hoop echter wel dat ze hierop het gas gaan terug nemen, ik vond BH&R wel erg gaaf, maar ze moeten niet nog weer over dit album heen willen gaan kwa bombast, want dan wordt het te erg.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2002
    Locatie
    Snits
    Berichten
    4.425

    Standaard

    We schrijven 2000, en ik zie een clip Unintended op de TV van een niet nader te noemen band. De band ken ik niet, en met de bands uit die periode had ik toch al vrij weinig. In eerste instantie weer het zoveelste Radiohead kloontje. Voor de rest was ik dan ook weinig openstaand voor de rest van het album Showbiz.

    Toen echter het album Origin in Symmetry hoorde met de single New Born en Bliss begon ik toch iets meer overtuigd te raden. Uiteindelijk Showbiz een kans gegeven, en verrek, het album viel ook goed te doen!

    Uiteindelijk toch een band die ik graag mag horen, maar we dwalen af, dit topic ging in het bijzonder over gitarist Bellamy.

    Eigenlijk alleen maar positieve dingen te zeggen over de beste man. Misschien is de Whammy truc wel wat afgezaagd, maar toch weet ie te spelen op een manier wat bij het geheel past. En dat kan je niet van veel gitaristen zeggen.
    Vroeger was alles beter!
    --
    Te koop:
    Marshall Valvestate 100 Watt Head

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2007
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    959

    Standaard

    Mja wat ik vooral zo kan waarderen aan zijn stijl zijn die lange dragende solo's a'la Showbiz, iets wat je eigenlijk al geen solo meer kan noemen, maar gewoon zo lekker meezingt met de muziek. En als hij dan even later dezelfde solo met zijn stem doet terwijl hij op z'n gitaar gewoon door pingelt smelt ik echt weg gewoon.


    Ik zei het al eerder, maar hetgeen waar de meeste muse-haters (beetje overdreven maar goed) zoveel moeite mee hebben is zijn jankerige zangstijl. Maar serieus ik krijg hier kippenvel van, elke keer weer als ik een live dvdtje of nog beter, naar een optreden ga. Smullen!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    Die toets van die stagg is geen hout joh, dat is gewoon uitgehard WC-papier, gekleurd & verhard met stront van arme Aziaatjes.
    www.myspace.com/Dekkz0r
    Het "Over Dieren" forum

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2004
    Locatie
    Gent
    Berichten
    286

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dekkz0r
    Ik zei het al eerder, maar hetgeen waar de meeste muse-haters (beetje overdreven maar goed) zoveel moeite mee hebben is zijn jankerige zangstijl. Maar serieus ik krijg hier kippenvel van, elke keer weer als ik een live dvdtje of nog beter, naar een optreden ga. Smullen!
    Ja wel, als er een ding is dat ikzelf ook wat minder vind aan Muse is het de soms zagerige zangstijl. Hij kan het, het is mooi, het past vaak bij de nummers maar hij doet het teveel naar mijn zin. Op den duur verwacht je -enfin, ik heb dat gevoel toch- ook steeds dezelfde zanglijnen ...

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2007
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.COM
    Ja wel, als er een ding is dat ikzelf ook wat minder vind aan Muse is het de soms zagerige zangstijl. Hij kan het, het is mooi, het past vaak bij de nummers maar hij doet het teveel naar mijn zin. Op den duur verwacht je -enfin, ik heb dat gevoel toch- ook steeds dezelfde zanglijnen ...

    Mja ben ik niet helemaal met je eens, inderdaad, het kan een beetje jankend en traag over komen, maar net wat ik zeg, dát vind ik juist mooi, en precies binnen de muziekstijl passen.

    Wat die zanglijnen moet ik je helaas wel tegenspreken, misschien ken jij alleen de bekende nummers, maar ik zal voor de gein is een paar nummers bij elkaar zoeken van Showbiz tot Black holes and revelations, kijken of je de zang dan nog eentonig vind.

    Micro cuts - totaal op zn kopstem
    Cave - lekker vlot gezongen (enjoy the intro)
    Showbiz, een van mijn favorieten, na een minuut of 3 gaat ie heerlijk los met z'n stem
    Een van de bekendere nummers, Bliss, met geweldige zanglijnen m.i.
    Space dementia - geweldige diepe stem heeft ie in dit nummer, perfect aansluitend bij het pianogeweld
    Dead star - Hier die jankerige stem dan, maar wat vind ik het heerlijk

    kan nog wel even doorgaan zo
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    Die toets van die stagg is geen hout joh, dat is gewoon uitgehard WC-papier, gekleurd & verhard met stront van arme Aziaatjes.
    www.myspace.com/Dekkz0r
    Het "Over Dieren" forum

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top