Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2006
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeiler
    hmmm

    een bot kan alleen letters herkennen... als er tekens worden weergegeven in een afbeelding herkent hij de tekens niet als letters maar als een "verzameling pixels." da's veruit de eenvoudigste methode...

    met vragen kom je weer met spelling te zitten (Hendrix Hendriks Hendricks ),
    da's niet zo handig!

    maareh, als de mods iedere dag de leden doorscannen is 't niet echt nodig toch? (tenzij de mods besluiten daar geen zin meer in te hebben )

    qua spam vindt ik de fora hier eigenlijk best wel meevallen, altijd hulp en de meeste (de meeste) posts zijn ook redelijk zinnig!
    Het zal je nog vies tegenvallen hoeveel van die bots dat soort dingen óók nog eens omzeilen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dribbel_
    Het zal je nog vies tegenvallen hoeveel van die bots dat soort dingen óók nog eens omzeilen.
    Daarom dat ik ook zei van EN zo'n letterprentje, EN zo'n zinnetje om over te typen. Ik denk dat een combinatie van beide heel veel bots gaat doen vastlopen. En pak als in te vullen woord een woord dat bijna niet fout geschreven kan worden.

    Vb: Een tafel en een "ding met 4 poten om op te zitten" (Stoel). Ik ken weinig mensen dat Stoel als "zdoell" gaan typen. (Ja, Kim Wilson mag Twin Reverb zeggen tegen een stoel)
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    De mods hebben wel wat beters te doen, met zo'n plaatje zou het een stuk beter gaan idd. Goed idee.
    Die bots herkennen geen plaatje (foto van letters) en kunnen dan het vakje niet in vullen, aangezien het ook nog eens gecombineerd word met cijfers. En het veranderd ook nog eens elke keer.

    Lijkt mij afdoende beveiliging tegen die bots

  4. #14
    Nino1110
    Guest

    Standaard

    De beveiliging met codes is allang gekraakt.
    Bots kunnen ook die codes kraken met cijfers , letters of wat.

    Je kan beter gewoon dat je een zin moet overtypen...
    Iets als:

    Ik beloof dat ik niet onnodig zal spammen etc.
    Dat is veel moeilijker de kraken dan die simpele captcha afbeeldingen..

  5. #15
    drap
    Guest

    Standaard

    Of iets van alle werkwoordsvormen van 'worden'. Gelijk twee vliegen in één klap.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    of gewoon elke aanmelding laten checken door de mods.
    doen ze nu ook al, achteraf, maar regelmatig komen ze er te laat acher en staan er weer puppies of schoenen te spam

    ik draai een piepklein forumpje en heb daar ook captha, daar komen ze dus gewoon doorheen.
    ik moet ze activeren en zie meteen aan de naam als dat het een bot is en anders aan de inhuod van het profiel, vage urls enzo.

    dan vink ik 1 hokje aan, delete user, klaar.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    enige ervaring als mod en als admin op diverse grote forums
    ja een beveiliging helpt enigszins,
    spambots denken niet en kunnen die codes niet lezen

    maar je zult er niet 100% van af zijn want er zijn ook spammers die het handmatig doen dat spammen

    maar dat kan dus nooit op zo n grote schaal

    ook kan het zinvol zijn om te screenen, dus ieder nieuw lid handmatig toelaten
    je krijgt dan pas een bevestigings mail nadat de admin of moderator je heeft gecheckt.

    je kunt redelijk aan de namen die gebruikt worden zien of het om een bot gaat of niet

    de bots/spammers hebben vaak rare namen die vrij herkenbaar zijn.
    bij twijfel kun je er een mail achteraan sturen die iemand dan moet beantwoorden, weet je t zeker

    maar dit is harstikke veel werk en meteen de reden dat ik gestopt ben met modereren

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    (Ja, Kim Wilson mag Twin Reverb zeggen tegen een stoel)
    Met genoeg bier op zal ie 'n pedaal, plektrum of BMR-topje ook als stoel zien...

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    Daarom dat ik ook zei van EN zo'n letterprentje, EN zo'n zinnetje om over te typen. Ik denk dat een combinatie van beide heel veel bots gaat doen vastlopen. En pak als in te vullen woord een woord dat bijna niet fout geschreven kan worden.

    Vb: Een tafel en een "ding met 4 poten om op te zitten" (Stoel). Ik ken weinig mensen dat Stoel als "zdoell" gaan typen. (Ja, Kim Wilson mag Twin Reverb zeggen tegen een stoel)
    en om het helemaal makkelijk te maken:
    wat staat meestal bij een tafel, en zit je op (zie plaatje)



    vul in:
    S T O E ...

    (heb je gelijk ook geen last meer van die IQ loze forumgebruikers... )

  10. #20

    Standaard

    Het forum waar ik de mod ben, moeten aanmeldingen handmatig door mij goedgekeurd en geactiveerd worden. Da's even werk, maar het scheelt enorm in het gespam. Om precies te zijn 0 spam berichten sinds ik het zo ingesteld heb...
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top