Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard Suggestie tegen spammers

    Beste,

    Een paar dagen geleden was het weer zo ver, een kleine divisie (chinese) spammers registreerden zich weer, en bevuilden bepaalde topics met World-Of¨Warcraft-zever, of iPhones aan 200$. Nu heb ik me net geregistreerd bij "TDPRI" (telecaster-forum, www.tdpri.com), en daar blijkt dat je, als je je wil registreren, je nog 2 veiligheidsprocedures moet volgen, nl zo'n afbeelding met letters in, en die dan overtypen, en een klein zinnetje, dat je ook ergens moet invullen. Dit alles om spambots & automatische "zevermakers" te weren van de site. Met succes blijkt, want ik kom er alleen maar nuttige posters tegen. De opbouw van de site ongeveer hetzelfde is als die van gitaarnet.nl (zelfde forum-software). Nu is de vraag: "kan zoiets ook hier ingebouwd worden, zodat spambots geen kans meer krijgen?". Natuurlijk zijn er ook gewone leden, die (al dan niet uit onwetendheid) iets particulier te koop aanbieden, maar die zeiken we dan gewoon wel af .

    Met vriendelijke groeten, en ik hoop op nog meer suggesties,

    William Sanders
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Music

    Geen slecht idee. De afgelopen dagen hebben we rond 20 spambots gebanned en da's wel een beetje veel van het goede. We zullen de kwestie maar eens gaan doorspelen naar het opperhoofd...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Smurfenland
    Berichten
    1.269

    Standaard

    ik zag net ook iets op forum dan damage control.

    zinnetje invullen:

    Jimi (...) was one of the most famous guitarist etc....... (he was famous for renditions of the folk song and setting his guitar on fire)

    zoiets...

    dat kan ook al erg helpen.

    of de koningin van nederland ofso, dat weet ook wel iedereen
    Said Hamlet to Ophelia,
    I'll draw a sketch of thee,
    What kind of pencil shall I use?
    2B or not 2B?

    Spike Milligan

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nevyn292
    of de koningin van nederland ofso, dat weet ook wel iedereen
    Dat laatste lijkt me beter, dat kunnen minder Chinezen invullen dan die Jimi Page in het voorbeeld boven. Of loopt zo'n bot sowieso vast bij een vraag?

    (dat van Jimi was uiteraard een grapje... )
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  5. #5

    Standaard

    of gewoon net zoals je vaker ziet:

    een plaatje met:

    x6fn49n

    en dat moet je dan invullen in een tekstbalkje
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Smurfenland
    Berichten
    1.269

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
    Dat laatste lijkt me beter, dat kunnen minder Chinezen invullen dan die Jimi Page in het voorbeeld boven. Of loopt zo'n bot sowieso vast bij een vraag?

    (dat van Jimi was uiteraard een grapje... )
    ik weet niet precies hoe die bots werken, maar ik vond dit wel een uitstekende beveiliging. als ze iets niet kunnen is het nadenken.

    weet ook niet of ze het 'script' zien.

    omdat dit via vBoard loopt geloof ik, zijn er wel scripts. dus waar wij 'naam' lezen zal er in het script iets staan van: "prompt? name, output: 'naam' "

    en dat prompt name ziet hij als: vraag naar de naam => dus de bot herkent die uniforme termen wel. maar als jij iets anders doet dan bekend, zal die vastlopen lijkt me.

    ik weet ook niet in hoeverre die plaatjes veilig zijn, amai, we zien het wel...
    Said Hamlet to Ophelia,
    I'll draw a sketch of thee,
    What kind of pencil shall I use?
    2B or not 2B?

    Spike Milligan

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nevyn292
    of de koningin van nederland ofso, dat weet ook wel iedereen
    kijk, meteen een beveiliging voor niet-ingeburgerde Nederlanders

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Ik weet dat er een aantal mods zijn, waaronder ik, die een aantal malen per dag de nieuwe leden ff doorlopen op zoek naar die bots. Vaak worden ze al gebanned, nog voordat ze een post geplaatst hebben.


    Mocht je er eentje in een post tegenkomen, die nog niet gebanned is, kan je ltijd de rapporteerknop gebruiken om de mods te atenderen. We zullen dan zo snel mogeljik ingrijpen.

  9. #9

    chicken

    hmmm

    een bot kan alleen letters herkennen... als er tekens worden weergegeven in een afbeelding herkent hij de tekens niet als letters maar als een "verzameling pixels." da's veruit de eenvoudigste methode...

    met vragen kom je weer met spelling te zitten (Hendrix Hendriks Hendricks ),
    da's niet zo handig!

    maareh, als de mods iedere dag de leden doorscannen is 't niet echt nodig toch? (tenzij de mods besluiten daar geen zin meer in te hebben )

    qua spam vindt ik de fora hier eigenlijk best wel meevallen, altijd hulp en de meeste (de meeste) posts zijn ook redelijk zinnig!
    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

  10. #10

    Standaard

    De mods hebben wel wat beters te doen, met zo'n plaatje zou het een stuk beter gaan idd. Goed idee.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top