Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 40

Discussie: Ebay (>>>?????<<<<)

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 maart 2008
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    110

    Standaard Ebay (>>>?????<<<<)

    Ik weet niet of het hier op dit topic hoort...
    of het uberhaupt op deze site hoort ....
    maarja ga het tog proberen
    ik snap dus egt de ruk van Ebay (snap er helemaal niks van)
    zou iemand mij kort en begrijpelijk kunnen uitleggen hoe Ebay tewerk gaat alvast bedankt

    Thomas

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 maart 2008
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    110

    Standaard

    trouwens als het hier niet hoort
    excuses voor het ongemak

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    dit zit inderdaad in het verkeerde subforum

    maargoed, wat valt er niet te snappen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 maart 2008
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    110

    Standaard

    Nou er staat nergens een vraagprijs ofzo en je hebt maar een bepaalde tijd??? En je moet bieden maar je weet niet wat de beheerder er voor wilt hebben .. en hoe gaat het met de verzendingen etc,,,

    ps leuke naam XD

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    heb zelf nooit wat gekocht via ebay.
    lijkt me allemaal vrij simpel, bij sommige staat een buy it now prijs, bij andere niet en dan is het de hoogste bod dat telt. volgens mij stellen sommige een reserve(minimum bedrag dat minimaal geboden moet worden).

    en kwa shipping is het volledig afhankelijk van de aanbieder.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  6. #6

    Standaard

    Das meestal met veilingen dat er geen vraagprijs straat he.hoogste bieder wint.Soms word er minimum startbod gevraagd.Soms is er een buy now prijs. Verzendkosten en manieren staan ook per artikel vermeld.

    Maar als je even de moeite zou nemen om de uitgebreide ebay FAQ te lezen zou je dat zelf ook allemaal weten.FAQ en help gedeeltes zijn er niet voor niets
    oebidoebie

  7. #7

    Standaard

    Tis best simpel maar er zit toch meer achter dan je denkt.
    tis een slim opgezette veilingsite!
    eigenlijk is ebay erg gunstig voor verkopers en iets minder gunstig voor kopers (alhoewel je uiteraard soms wel een gunstige deal kan maken natuurlijk)
    als ik een gibson aanbied op ebay met een startwaarde van 1 dollar. en iemand bied daar meteen als eerste bod 500 dollar voor dan verandert die 1 dollar niet in 500 dollar, maar bv in 1,50 dollar. als er dan nog iemand een bod doet van bv 1000 dollar springt die 1,5 dollar bv naar 2 dollar. Je bent als koper dus altijd "zoekende" naar t bedrag om highest bidder te worden. is natuurlijk niet altijd een voordeel.
    zeker niet als iedereen in de laatste seconden gaat bieden.
    Maar goed de meeste dingen die ik gekocht heb via ebay waren of buy it now of ik was de enige bieder hehe

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eazy G
    Tis best simpel maar er zit toch meer achter dan je denkt.
    tis een slim opgezette veilingsite!
    eigenlijk is ebay erg gunstig voor verkopers en iets minder gunstig voor kopers (alhoewel je uiteraard soms wel een gunstige deal kan maken natuurlijk)
    als ik een gibson aanbied op ebay met een startwaarde van 1 dollar. en iemand bied daar meteen als eerste bod 500 dollar voor dan verandert die 1 dollar niet in 500 dollar, maar bv in 1,50 dollar. als er dan nog iemand een bod doet van bv 1000 dollar springt die 1,5 dollar bv naar 2 dollar. Je bent als koper dus altijd "zoekende" naar t bedrag om highest bidder te worden. is natuurlijk niet altijd een voordeel.
    zeker niet als iedereen in de laatste seconden gaat bieden.
    Maar goed de meeste dingen die ik gekocht heb via ebay waren of buy it now of ik was de enige bieder hehe
    Niet helemaal als jij 500 bied komt er gelijk 500 te staan. waar jij het over hebt is automatisch bieden wat je tot een maximum kunt instellen.Als er dan overboden word plaatst het systeem automatisch een bod voor je.

    En ebay gunstig voor de verkopers? Dat zullen de meeste (bedrijfs) verkopers niet met je eens zijn na de ontwikkelingen van een paar maanden geleden.En deplanning tot stakingen blablabla
    oebidoebie

  9. #9

    Standaard

    allebei niet helemaal correct.
    als de start prijs 1$ is, en je bied 500, dan blijft er gewoon $1 staan

    als iemand daarna 1000$ bied, dan komt er $501 te staan.
    ...Two weeks later, I found the Funk in bed with a Conger Eel. At first I thought it was a sea anemone, but under closer inspection, I realized that it was a funky ball of tits from outer space.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orgasmocaster
    allebei niet helemaal correct.
    als de start prijs 1$ is, en je bied 500, dan blijft er gewoon $1 staan

    als iemand daarna 1000$ bied, dan komt er $501 te staan.
    weer niet allemaal gelijk lol, mijn verhaal was gericht op multiveilingen. Daar geld het trapsgewijs systeem niet.
    oebidoebie

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top