Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 28 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 271

Discussie: Post je Main-Axe

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard Post je Main-Axe

    Ja weer een "post je blablabla.." -topic. Als het niet gewenst is merken we dat wel

    Zoals de titel al zegt: Ik ben beniewd naar jullie main axes, die éne gitaar waar je altijd weer naar toe terug grijpt.

    Post hem hier! Met foto, uitleg en filmpjes, soundclipjes en alles!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Talking



    de main axe zodra die weer af is. Nieuw gekocht in 86/87 ter vervanging van een avora les paul. Hier heb ik alles op geleerd alle riffs het gebeuk uit de krochten van de hell. Na het overlijden van mijn band was dit waar ik echt geen afscheid van kon nemen. En na lange jaren niet te zijn aangeraakt weer van zolder gehaald om de vingers weer los te maken. Als hij af is
    Laatst gewijzigd door macwilliams; 22 mei 2008 om 23:42

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2006
    Locatie
    Mol (België)
    Berichten
    1.078

    Standaard

    Een Jackson RR5 met 2 volume push pull knops om de humbuckers splitbaar te maken. Wrsch zit er maandag een Dimarzio Dual Zone in de brug ter verbetering van de standaard Seymour Duncan TB4.

    Waarom altijd terug naar deze gitaar; omdat ze veel veelzijdiger is dan mn andere gitaren (een lag met een emg85 en een ibanez blazer '82 strat). Heb ik zin in metal, dan speel ik over de brug humbucker. Met een enkele pull en wat volume terug instant jimi hendrix enzovoort... Met de Dimarzio erin zou ze nog wat strakker moeten klinken. Ik heb de afgelopen maand al wel wat gitaren in mn handen gehad en heb eig nog geen enkele gitaar tegengekomen die beter speelde (in vrij lage riemstand).

    Hieronder de foto. Ik vond gn betere, en om half 12 heb ik nt veel zin meer om snel mn kodak ter hand te nemen...



    On stage:

    Laatst gewijzigd door ben vanhoof; 22 mei 2008 om 23:43

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ben vanhoof
    Een Jackson RR5 met 2 volume push pull knops om de humbuckers splitbaar te maken. Wrsch zit er maandag een Dimarzio Dual Zone in de brug ter verbetering van de standaard Seymour Duncan TB4.
    Waarom altijd terug naar deze gitaar; omdat ze veel veelzijdiger is dan mn andere gitaren (een lag met een emg85 en een ibanez blazer '82 strat). Heb ik zin in metal, dan speel ik over de brug humbucker. Met een enkele pull en wat volume terug instant jimi hendrix enzovoort... Met de Dimarzio erin zou ze nog wat strakker moeten klinken. Hieronder de foto. Ik vond gn betere, en om half 12 heb ik nt veel zin meer om snel mn kodak ter hand te nemen...


    Mooi zeg!!

    Enne is dat een derbi of een montesa? Uberhaupt van jouw die trail fiets?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2006
    Locatie
    Mol (België)
    Berichten
    1.078

    Standaard

    Een montesa 250 4 takt, ik denk ongeveer n jaar oud. Ik heb het zelf ook lang gedaan als sport maar ben er een tijdje geleden mee gestopt. Deze is van mn vader, ik ga er soms ook nog wel eens mee door de bossen vlammen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ben vanhoof
    Een montesa 250 4 takt, ik denk ongeveer n jaar oud. Ik heb het zelf ook lang gedaan als sport maar ben er een tijdje geleden mee gestopt. Deze is van mn vader, ik ga er soms ook nog wel eens mee door de bossen vlammen.
    Heeeeeel cool vandaar dat:crankshafthardrock

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    M'n ouwe trouwe jackson fusion SS, al 16 jaar m'n trouwe gitaartje (maar hij begint terrein te verliezen tegenover m'n LP kopietje, zo'n vet blok hout met dikke humbuckers klinkt in een hoop nummers toch beter..)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2006
    Locatie
    Mol (België)
    Berichten
    1.078

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams
    Heeeeeel cool vandaar dat:crankshafthardrock
    You got it!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Talking

    ha mag het weer een keer.



    alhoewel ik dan wel weer de laatste tijd veel vaker speel op mijn nieuwe highway one..


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Mijn Main Axe is trouwens deze:



    Grappig, want ik was eerst een beetje sceptisch tegenover het aanschaffen van deze gitaar. Ik wist niet of de looks me tegen gingen staan na verloop van tijd, maar iets trok me aan in deze gitaar. Toen heb ik de 2 elementen eruit gehaalt, een nieuwe slagplaat op gemaakt en hem omgedoopt tot een 'Wilshire Junior' met een lekkere Duesenberg P90 in hummieformaat. Pak ik altijd!! Hij kan op de een of andere manier een hoop aan met die P90.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top