Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard Aanschaf Zang Microfoon, Budget 1500€

    Hallo,

    ik zou graag een nieuwe microfoon aankopen voor vocalen daar ik mij steeds meer begin te ergeren aan mijn huideige zangmicrofoons. De kleine dingen die mij in het begin al stoorde, maar niet echt ergerde hoor ik de laatste tijd steeds meer. Sterker nog, ik word er misselijk van... De microfoons voor zang die ik tot hiertoe gebruik zijn:

    * Rode NTK (tot hiertoe standaard zangmicrofoon)
    * Hanson CR1-87 (deze gebruik ik ook in het tweevoud als room voor een drumkit, addlips, en voor mijn vaste studio koorzangeres)

    Zoals ik al aanhaalde zou ik graag een andere microfoon willen. Mijn budget is +/- 1500€ excl. BTW (daar ik de btw toch terug trek)

    Groetjes Kevin,
    Laatst gewijzigd door kevaho; 22 mei 2008 om 01:21

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Ik heb zondag de nieuwe Neumann TLM67 gehoord die refereert aan de beroemde U67. Dat klinkt bizonder fraai, ik vind hem veel mooier dan de U87.

    Ik weet niet wat hij gaat kosten, maar die paar extra centen is hij wel waard.

    AKG komt met een goedkopere uitvoering van de C414, de C214, maar dat geluid is niet vergelijkbaar met het oude Neumann geluid.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #3

    Standaard

    Kijk eens naar een Peluso, vooral de u47 cloon was ik erg van onder de indruk. Niet dat ie zo lijkt op een u47, maar die klank op zich vond ik erg prettig.

    ze hebben de serie bij http://www.ootlesound.nl

  4. #4

    Standaard

    persoonlijk vind ik de U87 niet zo heel geweldig. Ik vind hem precies in bepaalde gebieden een beetje "hard" alsook vind ik hem een beetje overdreven in de verstaanbaarheid. Ik zou de neiging hebben om rond de 2k iets of wat weg te halen. Een collega/kennis van mij heeft zo de meeste oude vintagemicrofoons en dus ook de oude U87 van Neumann. Deze vind ik dan weer wel geweldig. Men beweert dat de vintage U87 en de recente versie identiek zijn, maar ik hoor toch kleine verschillen vind ik of ik ben gek. Het zal een combinatie van de twee zijn, denk ik

    Hoe dan ook, vind ik het belangrijk dat de microfoon gewoon een mooi en eerlijk geluid geeft, niet meer en niet minder. Hij hoeft alleen maar te dienen voor vocalen. Ik heb al eens op internet gekeken, maar ik zou echt niet weten welke ik moet kopen. Ik vind het ook zo gevaarlijk. Als je een microfoon koopt van rond de 150€ en deze blijkt uiteindelijk niet aan je wensen te voldoen, goed dat is nog jammer, maar toch anders als hetzelfde met een microfoon van rond de 1500€. Bij mijn pro-audio dealer heb ik wel goede contacten, maar zomaar een stuk of 20 microfoons mee naar huis nemen om te testen, krijg ik toch ook niet klaar, wat te begrijpen is. Ik zou ze hoogstens kunnen testen daar ter plekke, maar daar in die winkel met een hoop lawaai rond je oren en een verkoper die in je nek loopt te hijgen, weet je uiteindelijk nog niks...

    Tsja, erg moeilijk hoor...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    1.026

    Standaard

    Een paar kandidaten een dagje huren lijkt me de beste optie.
    Kost een paar tientjes maar da's op zo'n investering de poen wel waard.
    No Wuckin Furries
    Band: www.hellbike.nl
    4 Sale : ff niks te koop
    www.hotwiel.nl

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Heb je mijn antwoord eigenlijk wel gelezen? Ik had het over de TLM67 en niet over de U87.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Heb je mijn antwoord eigenlijk wel gelezen?
    Uiteraard...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solidkick
    Een paar kandidaten een dagje huren lijkt me de beste optie.
    Kost een paar tientjes maar da's op zo'n investering de poen wel waard.

    Mischien is het inderdaad niet verkeerd een paar microfoons te huren en uit te testen. Dat kost wel een beetje, maar dan weet je ook wat aan je wensen voeldoet en wat niet...

    Bedankt voor dereacties

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Weet je wat een probleem is Kevin? Als je op de vele forums gaat kijken op draadjes als deze, kom je er helemaal niet meer uit. De een zegt dat je microfoon A moet kopen en de ander zegt dat die helemaal waardeloos is en je dus B moet kopen.

    Al die pro forums als gearslutz, prosoundweb, harmony central etc worden in toenemende mate vervuild door troosteloze amateurs met een sterke nergens op gebaseerde mening.

    Ik bespeur dat de echte grote jongens steeds meer wegblijven en dan heb ik het over mannen met een indrukwekkende creditlist. Ik kan me wel voorstellen dat deze mannen zeer moe zijn geworden van steeds hetzelfde verhaal moeten afsteken. Je kent het ongetwijfeld wel: wat is de beste grootmembraan condensator onder de 100 dollar?

    Een echt goede zangmicrofoon kost een paar centen en je moet gewoon die dingen uitproberen in je eigen toko. Ik deed veel zaken met Maarten's sound & Vision en ik hoefde maar te roepen of ze stuurden al die zooi naar me toe. Soms kwam er zomaar iemand langs met een aantal monitoren met de mededeling: probeer ze maar een tijdje. Of er werd zomaar een Manley ding naar me toe gestuurd en dat is toch erg duur spul.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #9

    Standaard

    Ja Han, dat is waar. Natuurlijk hebben de echte grote jongens ook gemakkelijk praten. Als je over niet menselijke budgetten beschikt, is het natuurlijk leuk om het allerbeste te kopen. Maar de meeste onder ons, hebben zulke budgetten niet, ook ik niet. Anderzijds word ik ook triestig van een vraag zoals jij zei: "wat is de beste grootmembraan condensator onder de 100 dollar". Een goede microfoon kost gewoon centen, punt uit. Een groot membraan condensator microfoon van 100€ is natuurlijk maar al te belachelijk. Maar ja, mischien is dat het nadeel van fora's, mensen schamen hun voor niks meer. En dan kan ik de reactie van het wegblijven van de "oude knarren" in deze pro-audio wereld begrijpen. Jammer, maar wel begrijpelijk...

    Daarom dat mijn budget +/-1500€ is, wat naar mijn mening niet mis is. Ik zal niet het beste van het beste hebben, maar toch wel een betere gemiddelde microfoon volgens mij. Ik hoef ook niet het beste van het beste te hebben daar ik toch digitaal opneem, wel met AD-16 apogee convertors, maar toch krijg ik een naar gevoel als ik de opgenomen wave uitvergroot en analyseer. Het allerbeste is natuurlijk geen convertor, dus op tape opnemen, zoals jij. Dan heeft het natuurlijk volgens mij wel zin om de beste van de beste microfoons te gebruiken daar je je signaal niet verziekt vooralleer het nog maar opgenomen is.

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Er loopt net zo'n draadje als deze op prosoundweb en daar ben ik behoorlijk arrogant aan het miepen gegaan omdat de TS precies dezelfde adviezen krijgt als altijd, waar hij dus weinig mee kan.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top