Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 42
  1. #21

    Standaard

    bij veel gitaren is de topkam hoger dan nodig. Soms staat ook de hals niet goed afgesteld (bij instrumenten met verstelbare steunstaaf). dat maakt ook voor een goede gitarist het F-akkoord vervelender dan nodig.Nadere informatie: Marcel 0252-620939

  2. #22

    Standaard

    anders probeer je die f eens op de 5e fret dan wordt het een a. als die wat mekkelijk gaat dan naar de 1ste fret
    als je hoger op de hal een barree pakt gaat het wat makkelijker.

    ajuus.

    nocki
    <><

  3. #23
    Junior Member
    Geregistreerd
    30 december 2001
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1

    Standaard


    Hmmmmm,

    Het F akkoord in barree is inderdaad rot om te leren. Ik ken hem nu ongeveer 20 jaar.
    Als je dit akkoord onder de knie gaan alle andere barree akkoorden soepeltjes dus ...
    advies: leer dit akkoord, ook al kost het bloed en tranen. Je zult er heeeeeeel veeeeeel plezier van hebben.

    Greetings

    J1

  4. #24

    Standaard

    Het B barre akkoord is pas een kut akkoord, tenminste als je hem met de barre A greep pakt. Het F akkoord vond ik niet zo'n probleem. Heeft iemand een tip om de B snel te pakken?

  5. #25

    Standaard

    ?

    Bmaj:

    2
    4
    4
    4
    2
    x

    Bmaj:

    7
    7
    8
    9
    9
    7

    Bmaj:

    11
    12
    11
    9
    x
    x

    Bmaj:
    2
    0
    x
    1
    x
    x

  6. #26

    Standaard

    weet je wat ik een irritant akkoord vind?

    x
    7
    5
    7
    6
    x

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2001
    Locatie
    Deinze, België
    Berichten
    1.029

    Standaard

    ik heb zo'n boekje, de ongeloof'lijke akkoordenvinder voor de gitarist. daar staan alle akkoorden op zeker 3 manieren uitgelegd.
    bv A7#5b9 en zo van die akkoorden.

    Je kan ook gaan op http://chordfind.com

  8. #28

    Standaard

    Al reakties genoeg zo te zien maar misschien nog niet de tip die je zocht. Ik heb de F in grote barre op de 1e fret inmiddels ook onder de knie en dat heeft me 3 weken gekost.
    Ik speel al wel een paar jaar gitaar maar was gewoon nog nooit aan de grote barre begonnen. Ik heb het mezelf zo geleerd : eerst je pink, ring en middelvinger neerzetten en daarna de wijsvinger pas. Vervolgens je hele hand een beetje omhoog drukken (riching gitaarkop) maar je wijsvinger niet verschuiven maar een beetje omrollen, een paar millimeter maar. Je krijgt dan een wat rechter gedeelte van je wijsvinger op de snaren en dat gaat dan bijna vanzelf goed. 3 weken iedere dag 5 minuten proberen en je zult versteld van je zelf staan.

    succes

  9. #29

    Standaard

    Ik zette vroeger als ik de F speelde eerst mijn wijsvinger neer, daar ik veel vingerpicking oefende en je dus eerst meestal de bassnaar aanslaat. Tegenwoordig plaats ik alle vingers in een keer op de snaren en zo moet het uiteindelijk ook, maar ja dit vergt wel enige oefening.

  10. #30
    Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2001
    Locatie
    rijen
    Berichten
    95

    Standaard

    ik ben nu blij de okkoorden lukken sinds ik mijn ieuwe gitaar heb en deze snaren staan minder strak daardoor lukt het me perfect


    oh ik ben zo blij

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top