Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 17 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 170

Discussie: Moke

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
    Ze doen een aantal dingen heel slim. Namelijk een van origine Engelstalige zanger, kledingdeal met bekende designer en de deal met Orange. Zakelijk gezien is het goed voor elkaar en de liedjes vind ik niet vervelend oid.
    Dat het zo gehyped wordt door de publieke omroepen is iets wat ik wel irritant begin te vinden...

    En dat is precies waarom het dus in Nederland zo groot kan worden.
    Geldt ook voor Kane, Racoon, Anouk, Blof en welke grote act dan ook in Nederland.

    ik ga met tristan mee. Slecht kopie. Dat is ook het enige wat wij hier in Nederland trekken.

  2. #22
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hubert
    En dat is precies waarom het dus in Nederland zo groot kan worden.
    Geldt ook voor Kane, Racoon, Anouk, Blof en welke grote act dan ook in Nederland.

    ik ga met tristan mee. Slecht kopie. Dat is ook het enige wat wij hier in Nederland trekken.
    Blof en Racoon doen een boel zelf en vooral Racoon is lange tijd niet commercieel aantrekkelijk geweest, maar speelde toen wel veel.

    Kane is zeer zeker een prototype hoe je in NL succes kan hebben. Ik irriteer me behoorlijk aan de 'band'....
    Gezocht: Ibanez DE7

  3. #23
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.724

    Standaard

    Maar ik vind Anouk dan weer wel een erg goede zangeres met een erg lenige stem. Zij zou iets aan haar uitspraak moeten doen dus.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75
    nou zo kan ie wel weer hoor.
    Als het dan echt allemaal zo klote is wat doe je hier dan nog.
    Nou ja, okee, ik moest gewoon even zeiken...
    Het is wel jammer dat als je als Nederlandse band in Nederland succes wil hebben, je met name mainstream moet zijn en dat vrijwel alleen buitenlandse niet-mainstream bands in Nederland echt succes hebben...
    Aan de andere kant hoef ik nou ook weer niet keihard door te breken ofzo hoor, maar als we van onze muziek kunnen leven zou 't wel tof zijn in ieder geval, zo'n 1000 euro per maand ermee verdienen, daar teken ik voor...

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 november 2007
    Locatie
    3rd stone from the sun
    Berichten
    1.081

    Music

    Moke, bleeeh. Niks voor mij. Wel 1 of 2 lekker in het gehoor liggende liedjes, dat geef ik nog wel toe, maar volgens mij wordt er gedaan alsof het dikke rockende gitaren zijn terwijl dat wel meevalt. We zijn niet zoveel meer gewend hier lijkt het wel. In een interview zei de gitarist namelijk zoiets als dat het niet zo raar is dat Moke populair is omdat "het publiek weer hongerig is naar ruige gitaren" (ofzo-weet de precieze quote niet meer maar dit dekt de lading; het woord "hongerig" was zeker gebruikt-pardon my French).

    Nou man man man als Moke ruige gitaarmuziek is dan valt Led Zeppelin zeker onder de powerthrash tegenwoordig? En gitaarsolo's mogen ook al niet meer....hooo wacht da's misschien een leuk nieuw topic waard - if there wasn't one already....

    Trouwens, vriend van me had ze live gezien en die was niet perse fan ofzo, maar idd 2 leuke liedjes, de rest wel okee, ff kijken hoe ze live zijn: nou als etalagepoppen bijna, het enthousiasme spatte er niet echt vanaf volgens hem. Maar ja toch vindt het grotendeel van het publiek wel te gek....
    Is het hype? Gaat het zo ver? Vinden we volgend jaar Moke geen reet meer aan maar wel iets anders en tegelijkertijd meer van hetzelfde?

    Ach ja hype of niet, Moke is mijn ding niet en als anderen het leuk vinden prima. Maar dat hele "on-nederlandse" (vind ik een kutterm, alsof we hier helemaal niks goeds hebben) en dat het hier alleen maar werkt als je zakelijk en blablabla...dat is natuurlijk wel waar, maar ja zo werkt hier ook met de populariteit van bijv. Arctic Monkeys, Kaiser Chiefs, tijdje terug de Strokes etc. Dat wordt overal gehyped, dus ook hier. En dat moet ik ook allemaal niet. Kan er soms best naar luisteren en er zitten leuke liedjes tussen, maar als dat tegenwoordig onder rock valt.....volgens mij denkt (een flink gedeelte van-laten we genuanceerd blijven) de gevestigde orde van critici en muziekliefhebbers dat ze vet alternatief zijn omdat ze lovend zijn over The Kooks en The Chiefs, Razorlight en whatnot, terwijl dat ook alleen maar is wat ze voorgeschoteld wordt. De grote massa weet niet beter, dus daarom wordt zoiets als Moke populair. Niet omdat ze rocken.

    Zo. Ik heb gezegd. Al mn argumenten zijn waarschijnlijk makkelijk drie keer onderuit te halen maar toch heb ik gezegd. Sorrie de naam Moke roept blijkbaar toch rantneigingen op, maar dat mag wel in een topic van Han S he ?

    ...en het is geeneens 3 uur 'snachts en ik ben ook geeneens dronken....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaggy
    Geld is hier zo schaars als natte kutjes in een homobar.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    Harmelen
    Berichten
    2.646

    Standaard

    Maar ik vind Anouk dan weer wel een erg goede zangeres met een erg lenige stem. Zij zou iets aan haar uitspraak moeten doen dus.









    .........?????..
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Racoon vind ik wel okee eigenlijk, de zanger heeft best wel een prettige stem en die liedjes zijn ook niet onaardig...
    Anouk vind ik wel een goede zangeres, jammer dat ze voor de rest niet echt uitgesproken is, muzikaal vind ik het heel erg dertien in een dozijn...
    Hebben jullie die laatste plaat gehoord?
    O-N-G-E-L-O-F-E-L-I-J-K S-L-E-C-H-T!!!
    Dat zoiets ooit van een gerenommeerde Nederlandse Pop/Rockartiest zou kunnen komen had ik me nooit kunnen voorstellen...
    Zeer slecht geproduceerd en qua songwriting op een dieptepunt waarvan ik niet dacht dat het uberhaupt nog haalbaar was, het klinkt potjandoossie misschien nog wel slechter dan welke beginnende Nederlandse band dan ook, zowel qua productie als qua 'songs', zit echt helemaal niks in...

    Tubescreamer:
    Helemaal mee eens, je weet het een stuk beter te verwoorden dan ik zelf in mijn vorige post gedaan heb...
    Laatst gewijzigd door Tristan; 21 mei 2008 om 13:08

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
    Racoon vind ik wel okee eigenlijk, de zanger heeft best wel een prettige stem en die liedjes zijn ook niet onaardig...
    Anouk vind ik wel een goede zangeres, jammer dat ze voor de rest niet echt uitgesproken is, muzikaal vind ik het heel erg dertien in een dozijn...
    Hebben jullie die laatste plaat gehoord?
    O-N-G-E-L-O-F-E-L-I-J-K S-L-E-C-H-T!!!
    Dat zoiets ooit van een gerennommeerde Nederlandse Pop/Rockartiest zou kunnen komen had ik me nooit kunnen voorstellen...
    Zeer slecht geproduceerd en qua songwriting op een dieptepunt waarvan ik niet dacht dat het uberhaupt nog haalbaar was, het klinkt potjandoossie misschien nog wel slechter dan welke beginnende Nederlandse band dan ook, zowel qua productie als qua 'songs', zit echt helemaal niks in...
    Nou daar ben ik het dan helemaal niet mee eens.. Niet dat het nou zo'n goede plaat is, maar wat je hier nou zegt kan ik me NIET in vinden..
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Mijns inziens hangt die plaat echt van de cliche's aan elkaar, zowel qua songwriting als qua productie, dat maakt dat het wat mij betreft eigenlijk niet echt beter klinkt dan menig beginnend Nederlands Pop/Rock bandje...
    Behalve dan dat Anouk een goede zangeres is, maar van gerenommeerde artiesten en producers mag je wel heel wat meer verwachten denk ik...
    Die band heeft groot gelijk dat ze opgestapt zijn, of ze mogen blij zijn dat ze ontslagen zijn, je zou die bagger maar moeten spelen...

  10. #30
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.724

    Standaard

    Is dat niet de plaat die haar band opblies?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top