Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Zoom H2 probleempje

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard Zoom H2 probleempje

    De Zoom H2 kun je via USB als microfoon op je pc instaleren zodat je rechtstreeks kunt opnemen. Met Audacity kon ik zo multitrack opnames maken.


    Als je spoor 2 opneemt, zie je een zichtbare vertraging maar na het afsluiten van de opname, zet hij de opname een stukje terug om de vertraging te compenseren. Op mijn oude pc ging dit presies goed.

    Inmiddels heb ik een laptop met Vista en hierop wordt de opname niet genoeg teruggezet om voor de vertraging te compenseren. Zo wordt het dus onmogelijk om op meerdere sporen op te nemen. Je zou handmatig er een stukje tussen kunnen zetten om voor de vertraging te compenseren maar dat is weinig practisch en ik vind Audacity als programma dan ook erg onhandig.

    Weet iemand of het mogelijk is om de compensatie van deze vertraging te vergroten? Of is er misschien een ander gratis programma waar het makkelijker is om wat te schuiven met opnames in de tijdlijn?
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik zou denken, je wilt het ding gebruiken als recording interface en daar is hij niet voor gemaakt.

  3. #3

    Standaard

    Nou, wel dus, de mogelijkheid zit er gewoon op.

    Levert Zoom soms Asio-drivers voor het ding? Dat scheelt een hoop.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Nou, wel dus, de mogelijkheid zit er gewoon op.

    Levert Zoom soms Asio-drivers voor het ding? Dat scheelt een hoop.
    Nee er zit niets aan software bij maar misschien is het gratis te downloaden voor H2 gebruikers. Wat zijn dat voor drivers?
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Vught
    Berichten
    2.339

    Standaard

    Ik had eerst in Audacity ook een enorme vertragin via line-in maar bij de instellingen staan dignen zoals real-time afspelen bij opnemen als je die uitvinkt gaat het soepel bij mij iig.

    En om dan toch gewoon het geluid te horen heb ik gewoon eht volume van de line in in windows opengezet.

  6. #6

    Standaard

    Als je een audio-device gebruikt, wat dan ook, moet je de juiste drivers in je programma laden. Zijn die er niet, dan kiest het programma voor standaard Windows drivers. En die zijn een stuk trager. Zoek eens op de Zoom site bij produktondersteuning of Downloads.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Oke thnx voor de hulp. Ik zal eens kijken.

    Als nog iemand een audio programma weet wat een groter 'windows movie maker'-gehalte heeft, dan hoor ik het graag!
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  8. #8

    Standaard

    dit probleem gelijkt op hetgene wat ik na aanschaf van een nieuwe pc had. Die nieuwe PC van mij had een dual processor en mijn vorige een uniprocessor. Mijn probleem was dat in Nuendo midi noten direct na het inspelen +/- 300ms verschoven werden. Niemand wist waar dit probleem aan lag. Steinberg zelf wist het niet, de fora van steinberg ook niet, keymusic waar ik mijn software koop wist dit ook niet. Uiteindelijk ben ik zelf maar gaan zoeken en na ongeveer 3weken kwam ik erachter dat dit kwam door de twee processors op mijn moederbord. Indien de processor niet zo fel belast wordt "draaien deze ook niet op volle toeren". Dit om energie te besparen en om levenstermijn te verlengen. Het gevolg hiervan is dat er een drift ontstaat tussen de twee processors van een slordige twee procent. Je kan dit oplossen door in de BIOS in te stellen dat de computer de beide processors ALTIJD voor 100% aanspreekt zodanig dat er geen drift meer is tussen de processors. Dit zijn wel instellingen waar je normaal gezien niet bijkunt in de BIOS. Hiervoor moet je je BIOS patchen naar een andere versie. Deze patches zijn vrij te downloaden op het internet. Ze worden ook gebruikt voor het overclocken van processors. Let wel, indien je hieraan begint, weet dan waaraan je begint. Want je kan hiermee heel je moederbord om zeep helpen. Je garantie vervalt zoiezo...

    Enfin, bij mij was dit een oplossing. Probeer het eens zou ik zeggen, maar zorg dat je jezelf goed informeert alvorens op zulke acties over te gaan.

    Groeten Kevin,

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kevaho
    Enfin, bij mij was dit een oplossing. Probeer het eens zou ik zeggen,

    No way Als computerleek blijf ik daar maar vanaf In ieder geval wel hartelijk bedankt voor je uitleg. Met een beetje geknutsel lukt het me om de boel weer recht te trekken. Het zijn toch maar opnames als oefening.
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Heeft echt niemand een alternatief voor Audacity?
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top