Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 50

Discussie: SRV Strat

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard SRV Strat

    Hoe zo`n strat er uit ziet weten de meesten van jullie wel dus een foto ter verklaring is niet echt nodig. Afgelopen week werd ik benaderd door iemand die aan lager wal was geraakt en zijn instrument wilde verkopen. Het enige probleem was dat hij direct geld nodig had ( binnen het uur zeg maar). Bij zich had hij een koffer uit begin jaren `70 ( alleen dat is al een verzamelobject) en daarin lag: De SRV strat! Zwaar gebruikt en nooit , echt never nooit niet , schoongemaakt. De champignons groeide zowat tussen de zadels en het fretboard was niet om aan te gluren zo vies. De originele koffer had hij al een vorige keer verkocht toen de nood al hoog was.
    Ik ben 2 dagen aan het reinigen en poetsen geweest om hem toonbaar te krijgen. De frets zijn zo ver versleten dat een herfret binnenkort gepland staat. Eigenlijk is ie compleet origineel en nog steeds met tremelopook.
    Vanwaar dit verhaal? Het serienummer is SE 90xxxx. Dat wil zeggen dat ik met enig speurwerk ( en de hulp van een Amerikaanse verzamelaar) zo ver ben dat ik weet dat het een van de allereerste SRV Strats is. Hij moet in de eerste maand van de produktie zijn gemaakt. Helaas niet 1 van de +/- 50 stuks met rosewood fretboard maar toch een absoluut verzamelstuk. Het leuke van deze gitaar is dat de eerste serie nog halzen heeft uit 1989. Stevie zelf heeft er een partij is z`n handen gehad om te keuren. Fender had deze halzen apart liggen om de produktie op te starten na de goedkeuring van SRV. Na zijn voortijdige dood heeft Jimmy besloten om het accoord te geven de produktie op te starten. De eersten werden als door een team gebouwd en daar is dit er een van. Nodeloos te zeggen dat deze axe door mij wordt vertroeteld bij het leven.
    Ik had al enige tijd een AV `62 strat op mijn verlanglijst staan en dit is echt stukken mooier dan ik ooit had kunnen dromen. Het geluid is prachtig en zeer helder doorklinkend. De Texas Specials geven een prachtig geluid. Ik heb hem al live gebruikt ( bijna binnen 24 uur na koop) en hij is nergens mee te vergelijken. Ik heb er wat bespeeld maar deze staat zeer hoog in de top 10.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Cool! Gefeliciteerd, een goeie strat is echt heerlijk
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Gaaf! Maar vind het wel een beetje vaag verhaal...
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    feauteaux, en snel een beetje!
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #5

    Standaard

    als ik vragen mag,hoeveel is die svr strat nu waard?
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Het enigszins vage verhaal is denk omdat ik de vorige eigenaar niet verder wil omschrijven. Hij heeft meerdere instrumenten, maar laten we zeggen , een ongezonde gewoonte die af en toe wat extra cash behoeft.
    De strat op zich , en die eerste serie, is uiteraard wel bekend. Ook ik wist niet dat de halzen van die eerste serie al zo oud waren. Dat heb ik van de verzamelaar geleerd. Hij heeft er een kamer vol van. Ook met rosewood toets.
    Ook hebben we de naam in de body en de hals vergeleken.
    Het moeilijke van deze instrumenten is dat Fender geen nummers van halzen of instrumenten heeft gereserveerd voor ieder type instrument. Je kunt dus 4 op een volgende nummers hebben en dat kunnen SRV, Clapton of Jeff Beck strats zijn door elkaar heen.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    Gast, heb jij serieus die bizar dure Setzer Gretch?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    De waarde is moeilijk. Het is een nog steeds lopende serie. De strats met een rosewood toets doen ongeveer $3500.- . Maar daar zijn er ongeveer maar 50 stuks van.De eerste serie met een Pao Ferro lopen tegen de $2200,- . Een normale gebruikte komt daar nog lang niet aan dus ik ben al blij genoeg.
    De waarde doet er niet veel toe voor mij. Het feit dat SRV zelf nog de halzen heeft lopen keuren wel. Het waren eigenlijk ( in ruwe fase) halzen voor `62 Vintage strats. Stevie wilde dikke halzen die toch nog betaalbaar waren. Besloten werd om de dikkere uit die AV serie te pakken. Stevie wilde eigenlijk een Brasilian rosewood toets ( net als op nr. 1) maar Fender vertelde dat het hout niet meer te krijgen was in grote hoeveelheden. Pao Ferro is verwand aan rosewood alleen beter te krijgen. Omdat dit de prijs kon drukken naar een niveau waarop iedere liefhebber er een kon kopen werd hier toe besloten.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ik heb een Setzer uit de normale signature serie. Niet die tribute van 20.000 of zo. De mijne is gewoon te koop voor 3100,- in de winkel. De mijne is niet te koop, ha!
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  10. #10

    Standaard

    SRV nooooooooooit van gehoord. waarschijnlijk zouden enkele FOTO'S mijn geheugen wel opfrissen
    oebidoebie

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top