Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard Probleem met doos-in-doos

    Hallo, zijn we weer

    Ik heb nog eens een blik geworpen in de ruimte waar onze oefenruimte ooit zal moeten gaan komen (het is nog altijd wachten tot deze leegkomt)

    Het plan was om een doos in doos constructie te maken die volledig losstond van het bestaande gebouw. Nu is het probleem alleen dat het een schuin dak is (is eigenlijk heel prima) maar dat er steunbalken lopen. Deze zitten op een hoogte dat als we daaronder moeten gaan bouwen we onze ruimte amper 2 meter hoog gaan krijgen (enkele cm's onder de balken blijven, en nog eens de hoogte van de dakisolatie) Ik ben 1,93 lang dus is wel een beetje afzien.

    Er omheen bouwen zal denk ik ook geen optie zijn want dan lopen ze door de muur heen, en dan krijg je óf kieren waar een hoop herrie doorheen gaat, of de balken staan weer in contact met de doos. Bah bah bah...dan maar ontzettend laag of?

  2. #2

    Standaard

    dan maar niet. ik heb iets soorteglijks afgebroken, maar dat was geen dragende constructie, die van jouw waarschijnlijk wel. Win some, lose some...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Stukken hardgepersde glas/steenwol tussen doos en de balken. Rest gewoon zoals je het van plan was.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2006
    Berichten
    662

    Standaard

    weet niet wat voor vloer er ligt, maar een meter diep uitgraven wellicht?

  5. #5

    Standaard

    Het dak loopt schuin maar je hebt draagbalken gewoon waterpas in de ruimte op zo'n 2,45 meter hoogte?
    Als er geen vloer op ligt en je dus feitelijk tegen het schuine dak aan kijkt kun je kijken of die balken niet weg kunnen. Wat voor functie hebben die op dit moment?

    Je kunt uiteraard ook BOVEN de balken alles dicht maken, zo houdt je meteen een mooie balken plafond waar je eventueel weer absorberende panelen tussen kunt hangen. Zo is het mooi en praktisch tegelijk.

    Heb je foto's van de ruimte? Hoe zijn de huidige muren? Met of zonder spouw?
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wbz
    weet niet wat voor vloer er ligt, maar een meter diep uitgraven wellicht?
    Vloer is van beton dus dat gaat helaas niet werken Had leuk geweest inderdaad

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roman
    Het dak loopt schuin maar je hebt draagbalken gewoon waterpas in de ruimte op zo'n 2,45 meter hoogte?
    Als er geen vloer op ligt en je dus feitelijk tegen het schuine dak aan kijkt kun je kijken of die balken niet weg kunnen. Wat voor functie hebben die op dit moment?

    Je kunt uiteraard ook BOVEN de balken alles dicht maken, zo houdt je meteen een mooie balken plafond waar je eventueel weer absorberende panelen tussen kunt hangen. Zo is het mooi en praktisch tegelijk.

    Heb je foto's van de ruimte? Hoe zijn de huidige muren? Met of zonder spouw?
    Helaas zijn de balken voor steun, dus kunnen niet weg. Boven de balken alles dichtmaken inderdaad, maar als ik dan dus absorberende panelen ertussen hang én de balken lopen door mijn muur is ie dus niet volledig los van de bestaande muren. (tenminste, de trillingen gaan via de balken naar de buitenste muren)

    Maar ik denk inderdaad dat ik dat maar gewoon ga doen, het is niet anders.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    ff offtopic

    heeft je zanger z'n statief al terug? Ik heb nog lopen zoeken in de haarhorst maar kon 'm niet vinden!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
    ff offtopic

    heeft je zanger z'n statief al terug? Ik heb nog lopen zoeken in de haarhorst maar kon 'm niet vinden!
    Haha wat geinig elkaar zo te treffen, nee nog niet maar zijn ook niet meer langs geweest. Het is ook geen ramp het ding kostte nix en was zo gaar als wat, het is gewoon jammer omdat ie altijd met hetzelfde statief optrad. Hadden we 'm maar niet moeten laten liggen...

    Bedankt voor het zoeken nog!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    enig idee wie van de medewerkers ik was of nie?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top