Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    379

    Standaard M-Audio Fasttrack Pro en Focusrite Saffire Pro 26 -> S/PDIF Help?

    Hey allemaal,

    ik wil graag tegelijkertijd gebruik maken van mijn 2 geluidskaarten door ze via S/PDIF aan elkaar te hangen. Ik heb de S/PDIF out van de M-Audio naar de S/PDIF in van de Focusrite laten gaan, uiteraard met de daarvoor bestemde kabel. Vervolgens heb ik de geluidskaarten gesynct in het daarvoor bestemde stukje software van Focusrite, wat aangeeft dat alles ok is... tot zover lukt alles...

    Het vervelende deel begint hier: als ik namelijk vervolgens in Logic Pro 7 op input kanaal 9 of 10 (dat zijn de S/PDIF ins) een microfoon probeer binnen te krijgen blijft het angstvallig stil, al geeft de M-Audio gewoon aan op zijn LEDjes dat hij signaal binnenkrijgt... Op de sites van bijde fabrikanten kan ik er niks zinnigs over vinden en de Logic Manual ben ik ook al flink aan het doorlezen geweest, maar t schiet allemaal niet op zo...

    Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Alvast bedankt!
    http://www.joostdeglopper.com/ <--- composities en producties

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Ik denk dat jij iets wilt wat niet kan. Staat er iets in de handleidingen over linken? Kun je kiezen wat je uitstuurt over de S/PDIF out van de M-Audio? Volgens mij is S/PDIF out hetzelfde als de headphone/monitor out...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    379

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MjS
    Ik denk dat jij iets wilt wat niet kan. Staat er iets in de handleidingen over linken? Kun je kiezen wat je uitstuurt over de S/PDIF out van de M-Audio? Volgens mij is S/PDIF out hetzelfde als de headphone/monitor out...
    Hey, thanks voor je reactie. Het klopt dat S/PDIF ook wel eens als headphones of monitor out gebruikt wordt, maar er kan dus meer mee. S/PDIF houdt houdt gewoon in dat er 2 digitale audio sporen worden uitgestuurd over het OUT signaal. Dit kunnen dus 2 XLR sporen zijn die binnenkomen aan de andere kant van de kabel, waar de S/PDIF IN zit van mijn Saffire Pro. Die verwerkt dat en leest het als 2 mono audio kanalen. Wordt heel veel gedaan, maar bij mij werkt het (tot nog toe) helaas niet...
    http://www.joostdeglopper.com/ <--- composities en producties

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik heb 2 m-audio delta 1010's draaien, maar die draaien beiden op asio en kunnen met zijn tweeen, vieren zelfs, draaien.
    de kaarten moeten er wel geschikt voor zijn.
    se software ziet er anders maar 1 zeer waarschijnlijk.
    het zou kunnen, dat je de ene op asio draait en de andere niet en dan die spdif uit in degene die op asio draait doen.. peh, gedoe man.. succes.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2002
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    1.782

    Standaard

    Vind Logic in de preferences die M-Audio wel en in de hulpprogramma's bij audio en midi wordt daar de m-audio ook herkend?
    ESPlayer

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top