Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 53 van 55 EersteEerste ... 3435152535455 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 521 t/m 530 van 544
  1. #521
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Kleine update, voor de vorm: de laatste afstelsessie!



    Frets gevlakt, en weer rond gevijld, en opgepoetst, hier en daar nog wat aan gedraaid, en dat was het dan... Niks meer aan doen!

    Enige tegenvaller was alleen dat de voorversterker nog niet af was. De zoektocht naar een akoestische versterker, die ik voor morgen had gepland, laat ik dus nog maar even zitten. Dat wil ik toch pas gaan uitproberen als het plaatje helemaal compleet is.
    Maar goed, zelfs al had het morgen wel gekund, dan zou ik er nog niet veel aan hebben gehad, want overmorgen vertrekken we richting zuiden voor een week of twee. Dus dan moet het daarna maar, en tegen die tijd is dat kastje er dan hopelijk ook...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  2. #522
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Thumbs up

    Heb met veel bewondering dit topic gelezen. Ik begrijp dat dit je eerste gitaar is? Kan niet wachten op je tweede...

    Sommige dingen zijn met geld niet te koop en jij bezit zo een 'ding'.
    Prachtig en een diep respect naar het tempo waarop je je deze kunst eigen weet te maken. Denk dat als je ermee door gaat je nog wel eens een hele grote kunt worden.
    Laatst gewijzigd door SantaX; 8 augustus 2010 om 06:12

  3. #523

    Standaard

    Jemig, gast, wat kan jij spelen

    Echt super. Die gitaar ben je echt dubbel waard. Mooi resultaat!

  4. #524
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Nounou, het heeft dus nog vier maanden geduurd, maar het is eindelijk tijd voor de finale update; de pre-amp is gearriveerd!



    Precies op tijd zodat ik mezelf voor Sinterklaas een leuke akoestische versterker cadeau kon doen...
    Het is een Schertler David geworden. Lekker overzichtelijk formaat, niet te veel knoppen (maar ook niet te weinig...) en er komt fatsoenlijk geluid uit.

    Het totale plaatje is nu dus:
    Als je een gewone mono-kabel in de gitaar steekt, krijg je het geluid van het element (Häussel single coil), en dat gaat bij mij naar een Fender Blues Junior. En dat klinkt best aardig.
    Maar er zit ook nog een intern microfoontje in, en met een stereokabel gaan die twee signalen naar de pre-amp. (De microfoon heeft trouwens wel wat voeding nodig, dat kan met een batterij of met fantoomvoeding vanuit een versterker of iets dergelijks)
    In de pre-amp kunnen de twee signalen worden gemengd (er zitten simpelweg twee knoppen op, eentje voor het element en eentje voor de microfoon). Het gemengde signaal gaat dan weer naar buiten, naar je favoriete versterker.
    Maar er is ook een aparte uitgang voor het signaal van het element. Als je daar een kabel in prikt, en naar een versterker stuurt, gaat het element uit de mix, en kun je dus het microfoonsignaal afzonderlijk naar een andere versterker sturen. Of beide signalen apart naar dezelfde versterker als die meer ingangen heeft.
    De volumeknoppen doen dan nog steeds hetzelfde, alleen de uitgaande signalen gaan via aparte kabels.

    Filmpje...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  5. #525
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    1.107

    Standaard

    Fraaie sounds Woml, gefeliciteerd!
    Is het (onversterkte) geluid van je gitaar nog veranderd nu je hem een tijd bespeeld hebt? (rijping, opening-up enzo)

    Gtz
    Wim
    Gitaarbouwersmeeting 6 april 2024 in Veenendaal www.gitaarbouwersmeeting.org

  6. #526

    Standaard

    Klinkt te gek naar mijn idee!
    2x Via de pc en 2x via de Blues Junior; begrijp ik dat goed uit je beschrijving?
    Dan weten we dus nog niet hoe ze via de Schertler David klinkt.

    Ik vind in de laatste versie, BJ + microfoon, het geschuif van de vingers wel wat overheersend
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  7. #527
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Klinkt te gek naar mijn idee!
    2x Via de pc en 2x via de Blues Junior; begrijp ik dat goed uit je beschrijving?
    Dan weten we dus nog niet hoe ze via de Schertler David klinkt.

    Ik vind in de laatste versie, BJ + microfoon, het geschuif van de vingers wel wat overheersend
    Nee, de derde is de BJ, en bij de vierde draai ik de microfoon er bij, maar die gaat dan via de David. De microfoon los is niet heel overtuigend.
    Wat ook nog kan, is element en microfoon allebei naar de David, via de twee kanalen die daar op zitten, maar dat heb ik nog niet goed uitgetest.
    En inderdaad, bij die laatste heb ik de microfoon misschien wat te nadrukkelijk opengegooid, waardoor de piepjes er behoorlijk bovenuit komen.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  8. #528

    Standaard

    Ach, inderdaad. Het staat nota bene ook in die beschrijving; niet goed gelezen.

    Maar dan zou ik nog graag eens de zaak over alleen die Schertler horen.
    Dat vleugje elektrisch uit de Blues Junior kan mij echter wel bekoren!
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  9. #529
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2010
    Locatie
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)
    Berichten
    752

    Post

    Schitterend bouwwerk Woml.., en ook de kleur en de klank staan me beide aan. Moet heerlijk zijn om zo'n ding nu te kunnen bespelen.

    Weet dus niet zeker of die pre-amp van je ook stereo zal geven maar..., dat zou nog eens niet zo veel uitmaken. Ook mono zou al vet kunnen klinken met die gitaar van je.

    veel plezier en succes ermee.
    Laatst gewijzigd door BLUEWEY; 9 december 2010 om 00:31 Reden: aanpassing..
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

  10. #530
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door superfly Bekijk bericht
    Is het (onversterkte) geluid van je gitaar nog veranderd nu je hem een tijd bespeeld hebt? (rijping, opening-up enzo)
    Het zou goed kunnen dat het onversterkte geluid in de tussentijd ook wat is veranderd, maar dat vind ik lastig te beoordelen. Het gaat zo geleidelijk dat ik dat niet zo door heb. Ik vond hem al goed, en dat vind ik nog steeds. Maar of hij beter is geworden? Zou zomaar kunnen...

    Ik had laatst wel ineens het idee dat hij een stuk voller klonk dan ik gewend was, maar dat lag vermoedelijk aan het feit dat ik in mijn luie onderuithangstoel zat te spelen, waarbij ik dus meer met mijn hoofd boven de klankgaten hing
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top