Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: CD bestanden

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2007
    Berichten
    280

    Standaard CD bestanden

    Welke audio formaat gebruiken profs om een cd te produceren dus met welk type bestand kan je er voor zorgen dat je cd het op zowel oude als nieuwe cd spelers het doet? met wav doen ze het soms niet.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yannick Brouwer
    Welke audio formaat gebruiken profs om een cd te produceren dus met welk type bestand kan je er voor zorgen dat je cd het op zowel oude als nieuwe cd spelers het doet? met wav doen ze het soms niet.
    Een gewoon brandprogramma zet je WAV/MP3 of wat dan ook in CDA (Compact Disc Audio). Dit op 44.1 kHz en 16 bit.
    Dus gewoon NERO ofzo gebruiken om een Audio-cd te maken, simpeler kan ik het niet uitleggen.
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

  3. #3

    Standaard

    Op de cd staan bestanden die je computer ziet als .cda, dus CD-audio. Als dat met een goed brandprogramma gemaakt is voldoen ze aan de Red Book standaard, waarin de eisen voor cd beschreven staat. Nieuwere spelers kunnen ook soms cd-tekst weergeven, dat kan je brandprogramma ook schrijven.


    Bronbestand moet (in windows) .wav zijn, 16 bits, samplerate 44.100 hertz. Sommige brandprogs kunnen dat zelf converteren, maar ik doe het meestal zelf in mijn audioprogramma. Ik neem dan op op 24 bits, 96.000 herts, en als laatste breng ik het terug naar cd standaard.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2007
    Berichten
    280

    Standaard

    Bedankt dat wide ik weten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top