Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.059

    Standaard Nieuwe Blackheart little giant (Weet iemand modificaties?)

    Hallo iedereen,

    Na vorige week een Madamp A15mk2 te hebben gekocht, ben ik vandaag naar Utrecht afgereist om een Blackheart Little Giant op te halen.
    De verkoper had hem een week geleden gekocht, maar de versterker was niet geschikt voor de doeleinden die hij voor ogen had. Hij mocht daarom weg.
    Ik heb de versterker voor 125 euro overgenomen. Aangezien ik toch al van plan was om deze versterker te kopen, leek dit mij wel een leuke deal.
    Aankoopbewijs/garantiebewijs heb ik er uiteraard bijgekregen.



    Nu heb ik de volgende setup:

    - Voor op mijn flatje: Blackheart little Giant en zelfbouw 1x12 cab.
    - Voor in de oefenruimte: Madamp A15mk2 en zelfbouw 2x12 cab.
    - Voor bij mijn ouders en voor optredens: VHT Pitbull 50/12 combo.

    De blackheart is een erg leuk ampje. Klinkt zeker voor de prijs erg goed en gaat nog behoorlijk luid ook. Zelfs zo luid, dat ik hem thuis niet eens vol open kan draaien. Ook heeft de versterker meer clean headroom dan ik had verwacht.

    Ik heb de versterker ook getest in combinatie met een Fulltone OCD en een Maxon OD-808 en dit is een heerlijke combinatie. Ik denk dus dat de Fulltone OCD mijn volgende aankoop zal worden.

    Nu wil ik deze amp (laten) modificeren en daarover heb ik een aantal vraagjes:

    - Ik wil (nog) meer clean headroom en ik vraag mij af welk preampbuisje hier geschikt voor is. Stock zit er een chinese 12AX7 in die niet echt goed is.
    Nu las ik op Harmony Central dat een AY7 ongeveer 40% minder gain levert dan de 12AX7, dus dit lijkt mij wel een leuke optie. Heeft iemand misschien andere suggesties?

    - Ik vraag mij af of het mogelijk is om op deze versterker een standby-switch te monteren. Dit lijkt mij een erg nuttige modificatie.

    - Verder ben ik van plan om de Bitmo Triple Bypass mod te laten installeren. Deze bestaat uit een 3-weg voicingswitch voor wat meer variatie. Heeft iemand ervaring met deze mod?

    - Door het omleggen van de AC-bedrading moet de ruis met 400% afnemen. Dit wil ik ook graag laten doen, hoewel ik de amp zeker geen ruisbak vind. Voor deze modificatie zijn echter geen onderdelen vereist, dus het lijkt mij wel een nuttig iets. zie hier

    - Verder is er ook een Tube Rectifier mod en een Power amp input mod beschikbaar. Ook deze modificaties wil ik misschien uit laten voeren. Dit is vooral afhankelijk van het kostenplaatje. zie hier

    Als er mensen zijn met andere goede ideeen houd ik me van harte aanbevolen.
    Laatst gewijzigd door Bernd Veenema; 13 mei 2008 om 17:07
    Te koop aangeboden:
    - Danelectro Transparent overdrive V1 voor €50,-
    - SE Electronics SE2200A Microfoon voor €150,-
    - Midiplus Origin 65 midi-keyboard voor €75,-

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    - Ik wil (nog) meer clean headroom en ik vraag mij af welk preampbuisje hier geschikt voor is. Stock zit er een chinese 12AX7 in die niet echt goed is.
    Nu las ik op Harmony Central dat een AY7 ongeveer 40% minder gain levert dan de 12AX7, dus dit lijkt mij wel een leuke optie. Heeft iemand misschien andere suggesties?

    Als 'n 12AX7 100% gain heeft dan heeft 'n 12AY7 44% gain en 'n 5751 70%, de (NOS) 5751 raad ik zelf aan als klanten met 'n puur tube-swap wat meer headroom willen hebben.

    - Ik vraag mij af of het mogelijk is om op deze versterker een standby-switch te monteren. Dit lijkt mij een erg nuttige modificatie.

    Niet echt nodig, afhankelijk van fysieke ruimte.

    - Door het omleggen van de AC-bedrading moet de ruis met 400% afnemen. Dit wil ik ook graag laten doen, hoewel ik de amp zeker geen ruisbak vind. Voor deze modificatie zijn echter geen onderdelen vereist, dus het lijkt mij wel een nuttig iets. zie hier

    Brom of ruis? Indien je dat niet of nauwelijks brom ervaart: bespaar je de moeite

    - Verder is er ook een Tube Rectifier mod en een Power amp input mod beschikbaar. Ook deze modificaties wil ik misschien uit laten voeren. Dit is vooral afhankelijk van het kostenplaatje. zie hier

    Tube-rectifier plaatsen vereist beschikbare fysieke ruimte en meestal 'n andere voedingstrafo met 'n 5 Volt wikkeling. Omdat het 'n single ended amp is krijg je geen (extra) "sag" door 'n buizengelijkrichter. Het enige wat geluidstechnisch gebeurt: door 'n lagere voedingsspanning wordt de sound wat warmer en krijg je MINDER headroom. Pwr-amp-in: ook afhankelijk van de fysieke ruimte en het circuit.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.059

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
    - Ik wil (nog) meer clean headroom en ik vraag mij af welk preampbuisje hier geschikt voor is. Stock zit er een chinese 12AX7 in die niet echt goed is.
    Nu las ik op Harmony Central dat een AY7 ongeveer 40% minder gain levert dan de 12AX7, dus dit lijkt mij wel een leuke optie. Heeft iemand misschien andere suggesties?

    Als 'n 12AX7 100% gain heeft dan heeft 'n 12AY7 44% gain en 'n 5751 70%, de (NOS) 5751 raad ik zelf aan als klanten met 'n puur tube-swap wat meer headroom willen hebben.

    - Ik vraag mij af of het mogelijk is om op deze versterker een standby-switch te monteren. Dit lijkt mij een erg nuttige modificatie.

    Niet echt nodig, afhankelijk van fysieke ruimte.

    - Door het omleggen van de AC-bedrading moet de ruis met 400% afnemen. Dit wil ik ook graag laten doen, hoewel ik de amp zeker geen ruisbak vind. Voor deze modificatie zijn echter geen onderdelen vereist, dus het lijkt mij wel een nuttig iets. zie hier

    Brom of ruis? Indien je dat niet of nauwelijks brom ervaart: bespaar je de moeite

    - Verder is er ook een Tube Rectifier mod en een Power amp input mod beschikbaar. Ook deze modificaties wil ik misschien uit laten voeren. Dit is vooral afhankelijk van het kostenplaatje. zie hier

    Tube-rectifier plaatsen vereist beschikbare fysieke ruimte en meestal 'n andere voedingstrafo met 'n 5 Volt wikkeling. Omdat het 'n single ended amp is krijg je geen (extra) "sag" door 'n buizengelijkrichter. Het enige wat geluidstechnisch gebeurt: door 'n lagere voedingsspanning wordt de sound wat warmer en krijg je MINDER headroom. Pwr-amp-in: ook afhankelijk van de fysieke ruimte en het circuit.
    Bedankt voor je reactie Chris!
    Ik zal proberen de komende tijd wat verschillende preampbuisjes te proberen. Ik zal dan de door jouw genoemde NOS buis zeker ook proberen.

    De door mij genoemde modificaties zijn fysiek allen mogelijk (ik weet dit alleen niet zeker voor de standby-switch). Als je op de links uit mijn openingspost klikt, zie je beschrijvingen van personen die de diverse modificaties hebben uitgevoerd bij de blackheart.

    De bitmo triple bypass mod lijkt mij wel erg interessant. Met de 3 verschillende standen kun je een Fender-achtige sound, een Vox-achtige sound en een Marshall-achtige sound realiseren. Dit lijkt me wel aardig en dit kost ook niet veel (36 dollar).

    Is een standby switch, gezien de levensduur van de buizen, geen aanrader Chris? Als jij zegt dat het niet nodig is, sla ik het gewoon over. Het zal wel een heel gedoe zijn waarschijnlijk.
    Te koop aangeboden:
    - Danelectro Transparent overdrive V1 voor €50,-
    - SE Electronics SE2200A Microfoon voor €150,-
    - Midiplus Origin 65 midi-keyboard voor €75,-

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Gewoon je volume naar beneden draaien als je 'm even niet gebruikt. Voor dergelijke ampjes voegt een stand by knop niet zó ontzettend veel toe.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top