Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2006
    Locatie
    Baflo
    Berichten
    25

    Standaard gitaarbrug zonder halshoek??

    hey allemaal ik ben nu ook eindelijk begonnen met het zelfbouwen, eerst even uit meranti en daarna als het een beetje lukt uit kwaliteitshout want deze gaat waarschijnlijk nog wel kromtrekken.

    maar nu vroeg ik mij af zijn er nog gitaarbruggen m.u.v de vaste strat of telebrug die geen halshoek nodig hebben zonder dat ze er in gefreesd worden?

    het is trouwens een neckthrough dus de hals naar achteren zetten wil ook niet meer.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TribalMario
    hey allemaal ik ben nu ook eindelijk begonnen met het zelfbouwen, eerst even uit meranti en daarna als het een beetje lukt uit kwaliteitshout want deze gaat waarschijnlijk nog wel kromtrekken.

    maar nu vroeg ik mij af zijn er nog gitaarbruggen m.u.v de vaste strat of telebrug die geen halshoek nodig hebben zonder dat ze er in gefreesd worden?

    het is trouwens een neckthrough dus de hals naar achteren zetten wil ook niet meer.
    je kan de LP bruggen ook verzinken geloof ik zodat de halshoek niet meer nodig is.
    schaller heeft de 3D brug

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2006
    Locatie
    Baflo
    Berichten
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
    je kan de LP bruggen ook verzinken geloof ik zodat de halshoek niet meer nodig is.
    schaller heeft de 3D brug
    Dat verzinken wou ik eigenlijk nou weer niet omdat dat er niet uitziet, maar misschien toch maar doen al zag in net door te zoeken op die 3d brug dat fender dit soort bruggen op zijn jaguars heeft zijn deze lager of hebben ze daar wel een halshoek in gestopt?

    En hoe zit het met de string ferrules als je hem verzinkt komt daar dan niet een te grote hoek in?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TribalMario
    Dat verzinken wou ik eigenlijk nou weer niet omdat dat er niet uitziet, maar misschien toch maar doen al zag in net door te zoeken op die 3d brug dat fender dit soort bruggen op zijn jaguars heeft zijn deze lager of hebben ze daar wel een halshoek in gestopt?

    En hoe zit het met de string ferrules als je hem verzinkt komt daar dan niet een te grote hoek in?
    string ferrules: je bedoelt waarschijnlijk de stop tailpiece. Volgens mij kan je de tombrug rustig enkele mm verzinken zonden in problemen te komen met de hoek van de snaren vanaf de tailpiece.

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2006
    Locatie
    Baflo
    Berichten
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno
    string ferrules: je bedoelt waarschijnlijk de stop tailpiece. Volgens mij kan je de tombrug rustig enkele mm verzinken zonden in problemen te komen met de hoek van de snaren vanaf de tailpiece.
    nee bedoel van die buisjes zodat je snaren door de body heen lopen, kan me voorstellen dat je daar mee in de problemen komt. Dan zou ik idd voor een stop tailpiece moeten gaan.

    toch bedankt voor jullie snelle reacties

  6. #6

    Standaard

    Yep, same hier. Ik ben ook van plan de brug te verzinken. Ik denk dat je het best de string through ferrules zo dicht mogelijk bij de brug zet. Zelf speelde ik met het idee om de gaten schuin door de body te boren maar dat wordt nogal complex vrees ik.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    als je volgende youtube clip ziet van carvin guitars en joe walsh.
    dan zie en hoor je dat zelfs gibson voor hem niet kon maken wat carvin wel kon
    brug op de body
    http://www.youtube.com/watch?v=CWQ5tujZ54M

    (wie trouwens de tabs van funk49 weet dan hoor ikhet graag)

    als je toch graag stringthrough will waarom dan geen schaller 3d of een topmount strat brug?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2006
    Locatie
    volendam
    Berichten
    945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops

    (wie trouwens de tabs van funk49 weet dan hoor ikhet graag)
    *off-topic*
    http://www.ultimate-guitar.com/searc...unk+49&w=songs

    hier zal ie toch wel tussen staan?

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orreltak
    *off-topic*
    http://www.ultimate-guitar.com/searc...unk+49&w=songs

    hier zal ie toch wel tussen staan?
    *off-topic* Luister ook eens naar de versie van Blues Saraceno.

  10. #10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top