Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: strat half gemold

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2007
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    55

    Standaard strat half gemold

    nou ik weet niks van technische dingen over gitaren etc. maar heb nu toch wel een klein probleempje. Ik wil van mn strat een powerstrat maken dus een humbucker erin knallen. en had van een vriend van me gehoord dat oudere modellen (1986) ook wel eens een humbucker voor gefreest hadden. dus ik schroefde een paar schroefjes los (kan iedere gek wel) en lifte mijn slagplaat een beetje op om te kijken Het zat er dus niet. maar dat is niet het probleem. ik wou de slag plaat weer vast schroeven dus ook bij de elementen (want die gaan dus blijkbaar naar beneden als je die schroefjes eruit haalt) maar nou bleek dus dat daar iets van een veertje zat en nuo krijg ik de schroefjes er niet meer in. WHAT TO DO?

    alvast bedankt
    Fender Stratocaster Japan 1986
    Fender Frontman Reverb 30 watt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    volgens mij gewoon de slagplaat er volledig af halen, die veertjes pakken en gewoon terug ineen schroeven. Je hebt 'm in elk geval echt niet gemold hoor

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ngundo
    nou ik weet niks van technische dingen over gitaren etc. maar heb nu toch wel een klein probleempje. Ik wil van mn strat een powerstrat maken dus een humbucker erin knallen. en had van een vriend van me gehoord dat oudere modellen (1986) ook wel eens een humbucker voor gefreest hadden. dus ik schroefde een paar schroefjes los (kan iedere gek wel) en lifte mijn slagplaat een beetje op om te kijken Het zat er dus niet. maar dat is niet het probleem. ik wou de slag plaat weer vast schroeven dus ook bij de elementen (want die gaan dus blijkbaar naar beneden als je die schroefjes eruit haalt) maar nou bleek dus dat daar iets van een veertje zat en nuo krijg ik de schroefjes er niet meer in. WHAT TO DO?

    alvast bedankt
    die veertjes zitten er om de hoogte van je pups in te stellen, is effe gekloot maar wel relatief simpel te repareren.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.033

    Music

    en als je je slagplaat er toch helemaal van af hebt gooi je er meteen singlecoil sized humbuckers er in van dimarzio of seymour duncan etc.....
    dan hoef je ook geen ruimte voor een humbucker te frezen.
    en als je dit niet zelf kunt doen of durft, is er hier op het forum wel iemand die bereid is om je te helpen. als je een beetje in de buurt woont wil ik je wel helpen.

    groeten Pasqual.

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2007
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual
    en als je je slagplaat er toch helemaal van af hebt gooi je er meteen singlecoil sized humbuckers er in van dimarzio of seymour duncan etc.....
    dan hoef je ook geen ruimte voor een humbucker te frezen.
    en als je dit niet zelf kunt doen of durft, is er hier op het forum wel iemand die bereid is om je te helpen. als je een beetje in de buurt woont wil ik je wel helpen.

    groeten Pasqual.
    heb er momenteel al een dimarzio in zitten maar vind ik niet zo geweldig klinken zit momenteel te denken om texas specials te gaan bekijken klinkt interessant

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2008
    Locatie
    bij de tap
    Berichten
    588

    Standaard

    doe nou allemaal niet zo moeilijk , een gitaar is een gebruiksvoorwerp. T is niet iets dat je zomaar sloopt , daar zijn ze op gebouwd....

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    1 mei 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassej
    doe nou allemaal niet zo moeilijk , een gitaar is een gebruiksvoorwerp. T is niet iets dat je zomaar sloopt , daar zijn ze op gebouwd....

    ja oke, maar ik heb even zin om mn potmeters eraf te roppen, kan dat gewoon of mol ik dan wat? zit namelijk plastic onder

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.033

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CortaxEV
    ja oke, maar ik heb even zin om mn potmeters eraf te roppen, kan dat gewoon of mol ik dan wat? zit namelijk plastic onder
    gewoon die knoppen eraf halen ( met beleid ) en dan de borgmoeren een beetje los en dan kan je het plastic er zo tussen uit peuteren.

    groeten Pasqual.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.033

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ngundo
    heb er momenteel al een dimarzio in zitten maar vind ik niet zo geweldig klinken zit momenteel te denken om texas specials te gaan bekijken klinkt interessant
    ik dacht dat je een humbucker wilde?

    Pasqual.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2008
    Locatie
    bij de tap
    Berichten
    588

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual
    ik dacht dat je een humbucker wilde?

    Pasqual.
    er is toch zo'n setje met 1 HB en 2 SC?? ben ik ergens tegen gekomen geloof ik ....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top