Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1

    Standaard Dynamische overdrive gezocht...

    Ik ben op zoek naar een goede, dynamische overdrive. Eentje die genoeg pit heeft voor lead en goed reageert op je volumepot. Eigenlijk zoek ik dus een pedaal waar alles in zit.
    Ik heb al een beetje gezocht hier op het forum en ik zie een aantal pedalen genoemd worden:

    -OCD (zat ik zelf ook al aan te denken)
    -Hotcake

    Op MP staat nu een LovePedal COT50 te koop, past die bij de 2 bovenstaande pedalen in het rijtje? Zijn er nog meer goede suggesties?

  2. #2

    Standaard

    Boss Dynadrive?
    Dreadmember

  3. #3

    Standaard

    Boss pedaaltjes vind ik vaak een beetje te vlak, maar deze ken ik nog niet.

  4. #4

    Standaard

    Moet zeggen dat ik de dyna drive een van de weinige boss drivers/gains vind die ik niet vierkant het raam uit zou keilen...

    Daarnaast moet je eens kijken naar een "tube zone", vind ik een erg goed pedaal.

  5. #5
    vinni
    Guest

    Standaard

    Ik heb de OCD en de Hotcake gehad.

    Vergeet de Hotcake.....

    De OCD is veel dynamischer en trnasparanter.....je blijft het geluid van je gitaar herkennen.

    Groet,
    Vinni

  6. #6

    Standaard

    Dynamisch? Bixonic Expandora. De enige die ik weet die je dynamiek overeind houdt (en dus niet compressed).
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    290

    Standaard

    Fulltone OCD!!

    Als ik de switch op "hp" heb staan en de drive iets over de helft dan geeft dat pedaal bij harde aanslag een flinke distortion... las ik m snaren streel en heel voorzichtig tokkel dan klinkt ie gewoon bijna helemaal clean!

    Zo dynamisch als een auto met een automatische versnellingsbak dus
    Zoekt een (rock)band in Zwolle!!!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
    Dynamisch? Bixonic Expandora. De enige die ik weet die je dynamiek overeind houdt (en dus niet compressed).
    Ik ken dit merk niet, maar heb hun site ff gecheckt, maar die sound samples zijn nou niet dat ik zeg, wat lekker..misschien is het pedaa wel dynamisch, maar qua sound vind ik het niks. Misschien doen de samples het pedaal geen goed recht, you tell me
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

  9. #9

    Standaard

    De site van Bixonic praat over een distortion pedaal, samples klinken ook zo (al zijn samples niet altijd betrouwbaar). Ik vraag me af of je met het terug draaien van je volumepot op je gitaar hier een (redelijk) clean soundje uit krijgt.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    788

    Standaard

    Vind de soundsamples ook beetje matig. Heb het pedaal nog nooit in het echt gehoord.

    En natuurlijk moet bij deze vraag De Blackstar HT dist genoemd worden! Kan met de gainknop van clean boost naar vette distortion, dus je overdrive geluidje moet er wel uit te halen zijn.
    “I’m all in favor of getting grants for musicians. Or any other good brand of Scotch.” (Pepper Adams)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top