Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Megadeth_
    'k Heb het niet opgezocht, maar ging er van uit dat Propellerhead ook een record programma is.
    Ehhh.. Alles behalve dat vrees ik

    http://www.propellerheads.se/products/reason/
    Laatst gewijzigd door Badmuts; 11 mei 2008 om 16:10

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    apeldoorn
    Berichten
    1.080

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badmuts
    Ah ok.. Verkeer gelezen dus.. Reason nog steeds geen audio-track support Maare.. Reason als vst? Alleen rewire toch?
    ja klopt ,als rewire,je moet een spoor toewijzen aan reason

  3. #13

    Standaard

    Ik heb ook een Toneport UX1, erg fijn apparaatje met mooie geluidskwaliteit. Ik gebruik alleen de software die er bij zit nauwelijks. Ik gebruik Cubase SX met guitar rig, waves GTR of Amplitube plugins. Als je daar nog een paar vst fx`s bij gooit (bijv long verbs) weet je niet wat je hoort!

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jason34
    Ik heb ook een Toneport UX1, erg fijn apparaatje met mooie geluidskwaliteit. Ik gebruik alleen de software die er bij zit nauwelijks. Ik gebruik Cubase SX met guitar rig, waves GTR of Amplitube plugins. Als je daar nog een paar vst fx`s bij gooit (bijv long verbs) weet je niet wat je hoort!
    Ik heb iig. een goed gevoel gekregen bij de toneport. Dat dat sowieso geen weggegooid geld is. Kan altijd starten met de software die erbij zit en mocht ik verder willen kan ik over op complexere software met meer mogelijkheden (tenminste dat begrijp ik uit de reacties tot nu toe ).

    Maar met vst, guitar rig, waves gtr, amplitude plugins raak je me kwijt...zijn dat allemaal plugins voor cubase? Of add-on effectbanken? Kun je ook expressiepedalen koppelen zijn met de toneport (tbv. wah, whammy, etc.)?

    Hoe zit het eigenlijk met de effecten die bij de standaard (en overige) software zitten? Is de kwaliteit goed? Zijn ze uitbreidbaar?

    Stel dat ik een nummer wil opnemen: goed geluid, strakke drums etc. basspartij, keyboard en gitaar. Moet ik deze dan allemaal inspelen? Of bestaat er ook software waar ik een akkoordenschema invoer en kan kiezen uit een standaard bank met ritmes en de software verder alles regelt zodat ik enkel de gitaarpartij in hoef te spelen?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    chicken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robson
    Moet ik deze dan allemaal inspelen? Of bestaat er ook software waar ik een akkoordenschema invoer en kan kiezen uit een standaard bank met ritmes en de software verder alles regelt zodat ik enkel de gitaarpartij in hoef te spelen?
    geez, zou er ook software bestaan die zelf de liedjes voor je componeert?
    dan hoef je helemaal nix meer te doen.

    OMG

    WTF


  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
    geez, zou er ook software bestaan die zelf de liedjes voor je componeert?
    dan hoef je helemaal nix meer te doen.

    OMG

    WTF

    Kijk es aan gepromoveerd tot handtekening nog wel

    Waar het mij om gaat: er hoeven geen wereldhits uit te rollen, gewoon standaard sounds waar je vervolgens lekker op kunt jammen. Feit is dat ik al die instrumenten niet heb en in software als cubase verzuip. Komt dus eigenlijk neer op iets als Guitar Pro maar dan met betere sounds. Dus zo vreemd lijkt m'n vraag mij niet...

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    apeldoorn
    Berichten
    1.080

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robson
    Ik heb iig. een goed gevoel gekregen bij de toneport. Dat dat sowieso geen weggegooid geld is. Kan altijd starten met de software die erbij zit en mocht ik verder willen kan ik over op complexere software met meer mogelijkheden (tenminste dat begrijp ik uit de reacties tot nu toe ).

    Maar met vst, guitar rig, waves gtr, amplitude plugins raak je me kwijt...zijn dat allemaal plugins voor cubase? Of add-on effectbanken? Kun je ook expressiepedalen koppelen zijn met de toneport (tbv. wah, whammy, etc.)?

    Hoe zit het eigenlijk met de effecten die bij de standaard (en overige) software zitten? Is de kwaliteit goed? Zijn ze uitbreidbaar?

    Stel dat ik een nummer wil opnemen: goed geluid, strakke drums etc. basspartij, keyboard en gitaar. Moet ik deze dan allemaal inspelen? Of bestaat er ook software waar ik een akkoordenschema invoer en kan kiezen uit een standaard bank met ritmes en de software verder alles regelt zodat ik enkel de gitaarpartij in hoef te spelen?
    ja natuurlijk heb je standaard drumloopjes enzo,die je vervolgens aan elkaar plakt,Maar je wil het later toch net ff iets anders hebben als je iets verder bent,standaard loopjes zijn daarom gewoon kut,het beste is om gewoon keyboard te leren spelen en om je eigen drums te maken,bij de ux 2 kun je volgens mij een wah gebruiken,bij de ux 1 niet

  8. #18

    Standaard

    Je had vroeger Band in a Box, die deed dat precies. Bestaat dat nog?

    Kon je geen hits mee scoren, maar wel effe lekker snel een ideetje mee vastleggen.

    [edit] Asjeblieft!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Je had vroeger Band in a Box, die deed dat precies. Bestaat dat nog?

    Kon je geen hits mee scoren, maar wel effe lekker snel een ideetje mee vastleggen.

    [edit] Asjeblieft!
    Band in a box bestaat zeker nog... En dat is inderdaad precies hetgene wat TS nodig heeft. Dit programma is ondertussen al aan de versie "Band in a box 2008pro. Op de volgende link vin je een demo van het programma:
    http://64.40.99.154/demos/demo_nl.php

    Gebruik het ooit als ik een avondje alleen maar ideën wil opnemen, erg handig daarvoor...


    MOD: De link is geen warez link of iets soortgelijks, maar enkel een demofilm van "Band in a box"

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robson
    Ik heb iig. een goed gevoel gekregen bij de toneport. Dat dat sowieso geen weggegooid geld is. Kan altijd starten met de software die erbij zit en mocht ik verder willen kan ik over op complexere software met meer mogelijkheden (tenminste dat begrijp ik uit de reacties tot nu toe ).

    Maar met vst, guitar rig, waves gtr, amplitude plugins raak je me kwijt...zijn dat allemaal plugins voor cubase? Of add-on effectbanken? Kun je ook expressiepedalen koppelen zijn met de toneport (tbv. wah, whammy, etc.)?

    Hoe zit het eigenlijk met de effecten die bij de standaard (en overige) software zitten? Is de kwaliteit goed? Zijn ze uitbreidbaar?

    Stel dat ik een nummer wil opnemen: goed geluid, strakke drums etc. basspartij, keyboard en gitaar. Moet ik deze dan allemaal inspelen? Of bestaat er ook software waar ik een akkoordenschema invoer en kan kiezen uit een standaard bank met ritmes en de software verder alles regelt zodat ik enkel de gitaarpartij in hoef te spelen?
    Verwacht niet veel van de software die bij de Toneport zit. aangezien deze niet volledig is. Als je Line 6 Gearbox als plugin wilt gebruiken dan moet je weer in je buidel tasten. Vandaar dat ik programma`s als guitar rig, waves gtr of amplitube noem als vervanging voor de software van de Toneport. En overigens effectpedalen genoeg te vinden op het internet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top