Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 53 van 69 EersteEerste ... 343515253545563 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 521 t/m 530 van 689

Discussie: CMW logo wedstrijd

  1. #521
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #522
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    163

    Standaard

    Alhoewel het slechts wat rudimentaire ontwerpjes waren, vond ik de ronde schildjes wel erg karig. Teveel een BMW-wiel, dus nog ff zitten pielen.



    CMW-naam komt nu meer naar voren. Het speaker-idee met wat "ribbons" benadrukt. En ik zag op de CMW-website dat Chris de toevoeging "amps" gebruikte dus dat heb ik er ook in gezet.
    Net als de eerste post is het een schets. Ontwerp bijpunten, aanpassen, kleur bepalen en uitwerken komt pas later. Voor de gein wat met kleur gespeeld.
    De derde heeft nu een leuke associatie met zo'n ouderwetse ON/OFF switch. :-)

    Mijn eigen voorkeur gaat trouwens uit naar de 2e.

  3. #523
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    Mijn voorkeur is die post daarvoor
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #524
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    doet mij teveel aan iets met dokters en pillen denken dat in het midden

  5. #525
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara
    het schild lijkt een beetje op een O, waardoor het zou kunnen gelezen worden als OCMW-amps en OCMW is niet overal even geliefd
    Dat kan makkelijk aangepast worden door de afstand tussen de "O" en CMW groter te maken. En ik zou dan juist denken dat OCMW de perfecte associatie is met gitaristenvolk...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+
    Maar misschien is het daarom wel een goed idee, omdat je niet meteen associaties hebt met andere merken versterkers. Het heeft zo zijn eigen gezicht.

    Het doet me trouwens wel denken aan het wapen van Orange, hoewel het er verder niet op lijkt, dus dat is geen ramp. Het lijkt wel een beetje op het Lotus-logo.
    Het is zeker belangrijk om je te onderscheiden van de rest. En met het Wapen van Oranje kan ik prima leven. Als het een goed Hollands product is mag je dat best laten zien.

    Ehm...Lotus autos is toch een groen-gele driehoek? Of bedoel je Lotus WC-papier??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schizo910
    Wat een geleuter...
    Dat gelul heb je toch zelf in de hand? Ik heb ooit een blauwe maandag bij een bureau gewerkt waar ook alles werd verkocht met het verhaaltje eromheen.
    Dat "geleuter" was op verzoek van Squier4ever. Die doet een opleiding daarin...

    Zoals je zelf al ondervonden hebt, heb je dat gelul dus niet in de hand.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Praten over je ontwerpen mag je dan vervelend vinden of "niet cool", het is noodzakelijk om te communiceren met niet designers over je ontwerpen.
    Helemaal mee eens hoor. Maar was me er niet van bewust dat ik hier aan het "pitch-en" was.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schizo910
    Wat ik bedoel is dat Ricochet vertelde ZELF een hekel te hebben aan het gelul. Dan denk ik "doe dat dan niet, als het verhaal je schijnbaar tegenstaat. Verpak het dan in een presentatie waar je wel achterstaat.
    Voor de duidelijkheid. Ik sta compleet achter de inhoud van mijn verhaal. Ben alleen niet dol op het vertellen of uitleggen zelf. Zoals ik zei was dat meer op verzoek van Squier4.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schizo910
    ik heb het alleen over het verhaal eromheen en vind het jammer dat iemand die kennelijk wel kwaliteiten bezit het werk de rug toe keert vanwege een bijzaak als het lulverhaal erachter...
    Bedankt man. Maar bijzaak is "het lulverhaal" allang niet meer. Net als zakelijk inzicht. Allemaal onlosmakelijk met het vak verbonden. Alleen maar creatief zijn is niet meer genoeg lijkt het wel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico de Roode
    Phillips heeft het oude beeld merk losgelaten, helaas. Ook dat beeldmerk kon zonder de letters Phillips. Enfin ik vind het een logisch verhaal.
    Mooi voorbeeld Nico, en bedankt. Inderdaad heel jammer dat Philips het oude logo vervangen heeft. Wat trouwens ook al weer de 3e reincarnatie was geloof ik, maar dat terzijde.
    Laatst gewijzigd door Ricochet; 31 mei 2008 om 13:41

  6. #526
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.517

    Standaard

    simpel en straight

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #527
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    simpel en straight

    Ik moest gelijk denken aan , een van de auto's van de Transformers film... Gelukkig ging mijn volgende gedachte naar die mooie donkere dame uit de film (Megan Fox, geloof ik)

    Nog bedankt daarvoor!

  8. #528
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricochet
    Bedankt man. Maar bijzaak is "het lulverhaal" allang niet meer. Net als zakelijk inzicht. Allemaal onlosmakelijk met het vak verbonden. Alleen maar creatief zijn is niet meer genoeg lijkt het wel.

    Aight, ik hoop dat je wel begrijpt dat het absoluut geen aanval op jouw persoonlijk was. Ik zelf zou het echt heel erg vinden als ik mijn werk niet meer zou willen doen door zulke zaken.

    Ik heb zoals ik al zei bij diverse bureaus gewerkt, waarvan sommige behoorlijk hoogdravende praatjesmakers waren. Verkopen van gebakken lucht was een dagelijkse bezigheid, het verhaal klopte heus wel, maar het verhaal was niet nodig. Toen was het misschien ook debet aan de bloeiende economie, er was geld uit te geven en de grote bedrijven leken het belangrijker te vinden welke reclame jongens voor hun werk te i.p.v. te kijken naar de kwaliteit van het product dat ze leverden... Inmiddels werk ik ruim 3 jaar als zelfstandige voor echt zeer verschillende soorten klanten; en verdien er een goed belegde boterham mee. Mijn ervaring is juist dat klanten de laatste jaren écht niet meer zitten te wachten op 'het lulverhaal' ze willen vooral een heldere boodschap en duidelijkheid over het hoe- en waarom van een ontwerp, illustratie of totale vormgeving...

    Nu ben ik trouwens wel nieuwsgierig, wat voor een werk doe je nu

  9. #529
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schizo910
    Nu ben ik trouwens wel nieuwsgierig, wat voor een werk doe je nu
    Ik ben tegenwoordig een van OCMW's beste klanten...

  10. #530
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricochet
    Het is zeker belangrijk om je te onderscheiden van de rest. En met het Wapen van Oranje kan ik prima leven. Als het een goed Hollands product is mag je dat best laten zien.

    Ehm...Lotus autos is toch een groen-gele driehoek? Of bedoel je Lotus WC-papier??
    Ik bedoelde meer het wapen van Orange Amps, waar in feite nog minder mis mee is dan met het Huis van Oranje


    En ik bedoelde (inderdaad) het kekke automerk met dat groene en gele schildje. In dat beeldmerk staan ook een aantal letters 'door elkaar'.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top