Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juli 2007
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    114

    Standaard Gamma Berken Multiplex voor Cabinet

    Leuk die projectbeschrijvingen van het zelf bouwen van een cabinet. Ik ben inmiddels bezig met het ontwerp van mijn eerste cabinetje. Wordt waarschijnlijk een cube-uitvoering. Ik lees hier en daar dat Berken de meest geschikte houtsoort is. Ik begrijop dat de duurdere soort volledig berken is en de satandaard (bijvoorbeeld bij de Gamma) Berkenmultiplex voor een deel uit andere houtsoorten bestaat. De plaatjes Berkenmultiplex (15 0f 18 mm) bij de Gamma zijn niet erg duur. Mij vraag is of dit goed genoeg is om een kwalitatief goede cabinet te bouwen. Mij viel wel op dat de platen wel wat krom lopen.

    Ik neem aan dat de duurdere cabinetten ook van duurder berkenhout gemaakt zijn. Hoe zit dat met de goedkopere cabintetjes (300- 500 Euro).
    Gitaarspelen is slechts een uiting van ijdelheid, er zijn duizenden die het beter kunnen!!
    Ayers DS, Crafter T0 45, Almansa 403 CTW, Traynor TS 15, Fender Acoustasonic Junior. Squier Protone Strat, Fender Standard Strat MIM, Fender USA Vintage 70 reissue, Marshall AVT 50, Jackson JDR 94.

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie
    ....en de satandaard (bijvoorbeeld bij de Gamma) Berkenmultiplex
    Duivels goeie kwaliteit!

    Ik heb trouwens voor mijn Madamp gewoon standaard gamma Berkenmultiplex gebruikt. Was inderdaad ff zoeken naar een mooie rechte plank. Ze hadden achter nog nieuwe voorraad die vlak lag ipv schuin in de schappen.

  3. #3

    Standaard

    Dat is berkenmix en schijnt slechter te zijn. Zitten lage vuren tussen.
    Dreadmember

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.059

    Standaard

    Ik zou toch voor een goede kwaliteit hout kiezen.
    Het prijsverschil was voor mij in ieder geval te klein om niet voor een mooie plaat te gaan. Volgens mij kostte mijn plaat ongeveer 50 euro. Dan heb je volledig berken van een erg mooie kwaliteit. Uit 1 plaat heb kon ik 2 cabinetten halen (cube en oversized).
    Te koop aangeboden:
    - Danelectro Transparent overdrive V1 voor €50,-
    - SE Electronics SE2200A Microfoon voor €150,-
    - Midiplus Origin 65 midi-keyboard voor €75,-

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juli 2007
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernd Veenema
    Ik zou toch voor een goede kwaliteit hout kiezen.
    Het prijsverschil was voor mij in ieder geval te klein om niet voor een mooie plaat te gaan. Volgens mij kostte mijn plaat ongeveer 50 euro. Dan heb je volledig berken van een erg mooie kwaliteit. Uit 1 plaat heb kon ik 2 cabinetten halen (cube en oversized).
    Waar heb je dat Berken kunnen krijgen?
    Gitaarspelen is slechts een uiting van ijdelheid, er zijn duizenden die het beter kunnen!!
    Ayers DS, Crafter T0 45, Almansa 403 CTW, Traynor TS 15, Fender Acoustasonic Junior. Squier Protone Strat, Fender Standard Strat MIM, Fender USA Vintage 70 reissue, Marshall AVT 50, Jackson JDR 94.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.059

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie
    Waar heb je dat Berken kunnen krijgen?
    Bij de lokale houthandel, daar heb je vaak de keuzes tussen verschillende soorten. Ik zou voor een mooie plaat Berkenmultiplex gaan met alleen berken fineren. De kwaliteit van de dekfineer is wat minder belangrijk als je de boel gaat tolexen, dan zie je eventuele kwasten toch niet meer.
    Te koop aangeboden:
    - Danelectro Transparent overdrive V1 voor €50,-
    - SE Electronics SE2200A Microfoon voor €150,-
    - Midiplus Origin 65 midi-keyboard voor €75,-

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernd Veenema
    Bij de lokale houthandel, daar heb je vaak de keuzes tussen verschillende soorten. Ik zou voor een mooie plaat Berkenmultiplex gaan met alleen berken fineren. De kwaliteit van de dekfineer is wat minder belangrijk als je de boel gaat tolexen, dan zie je eventuele kwasten toch niet meer.
    +1
    Harrie waar kom je vandaan? Misschien weet ik wel een houthandel voor je.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Als je een beetje fatsoenlijke zaak hebt, kunnen ze het ook nog ter plekke voor je zagen, en hoef je niet een hele plaat te kopen, maar alleen dat wat je nodig hebt. Voor een 2x12 heb je namelijk bij lange na geen volle plaat nodig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juli 2007
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud
    +1
    Harrie waar kom je vandaan? Misschien weet ik wel een houthandel voor je.
    Bij Leeuwarden
    Gitaarspelen is slechts een uiting van ijdelheid, er zijn duizenden die het beter kunnen!!
    Ayers DS, Crafter T0 45, Almansa 403 CTW, Traynor TS 15, Fender Acoustasonic Junior. Squier Protone Strat, Fender Standard Strat MIM, Fender USA Vintage 70 reissue, Marshall AVT 50, Jackson JDR 94.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie
    Bij Leeuwarden
    Dan zou ik even kijken bij Megaplaat/ Megahout Leeuwarden of Miedema Hout Leeuwarden.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top