Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.059

    Standaard Nieuwe amp (Madamp A15mk2) HULP NODIG!

    Hallo iedereen,

    Ik heb vandaag een Madamp A15mk2 gekocht. Hij is door de verkoper in elkaar gesoldeerd en de versterker klinkt erg goed!

    Het eerste kanaal is gebaseerd op een Fender Blackface en het tweede kanaal is volgens mij op een Soldano gebaseerd. De versterker heeft superveel gain! Echt niet normaal. Hier kun je zonder boosters of andere pedalen metal mee spelen als je dat wilt.

    Nu is er 1 probleempje. Als de versterker aan staat, hoor ik een knetterend geluid. Als de versterker op standby staat natuurlijk niet. In de eerste instantie vond ik het wel meevallen, maar het is toch wel irritant. Het is een vrij duidelijk hoorbaar knetterend geluid, maar het is niet constant aanwezig.

    Weet iemand wat het kan zijn?

    Dit probleem bestaat trouwens niet als ik een losse preamp aansluit op de effect-return. Het zou dus aan de preamp moeten liggen verwacht ik?
    Alle hulp is welkom. Foto's komen als ik een headcabinet heb gebouwd voor de versterker.

    Groeten
    Te koop aangeboden:
    - Danelectro Transparent overdrive V1 voor €50,-
    - SE Electronics SE2200A Microfoon voor €150,-
    - Midiplus Origin 65 midi-keyboard voor €75,-

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    171

    Standaard

    Heb je ook de verkoper al om raad gevraagd? Zou binnen de garantie/service moeten vallen lijkt mij.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.059

    Standaard

    Ik heb de versterker bij een particulier gekocht en ik had het knetterende geluid al gehoord tijdens het testen. Volgens mij is het maar een klein probleempje, maar ik ben niet zo handig met deze dingen. Ik hoop op een aantal tips om dit probleempje op te lossen.
    Te koop aangeboden:
    - Danelectro Transparent overdrive V1 voor €50,-
    - SE Electronics SE2200A Microfoon voor €150,-
    - Midiplus Origin 65 midi-keyboard voor €75,-

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernd Veenema
    Ik heb de versterker bij een particulier gekocht en ik had het knetterende geluid al gehoord tijdens het testen. Volgens mij is het maar een klein probleempje, maar ik ben niet zo handig met deze dingen. Ik hoop op een aantal tips om dit probleempje op te lossen.
    `

    heb je de amp getest met verschillende gitaren?
    misschien ligt het wel aan je gitaar???
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.059

    Standaard

    Gitaar is OK, heb de gitaar ook op andere vesterkers geprobeerd. Ook de kabels zijn ok. Het zit hem echt in de versterker.
    Te koop aangeboden:
    - Danelectro Transparent overdrive V1 voor €50,-
    - SE Electronics SE2200A Microfoon voor €150,-
    - Midiplus Origin 65 midi-keyboard voor €75,-

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.087

    Standaard

    Mischien een microfonisch buisje? Tik eens zachtjes met een potloodje of iets dergelijks tegen je buisjes. Als er ééntje gaat kraken/gillen/gek doen, als je er ZACHTJES tegen tikt heb je de dader gevonden. Als het goed is heb je 4 preamp buisjes waarvan die ene die het verste van je input af staat van je FX-loop is.
    Kanaal 1 is overigens gebaseerd op de brown face sound en kanaal 2 is american high gain.
    Not necessarily stoned..but beautiful...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.059

    Standaard

    Preampbuisjes zijn allemaal al eens vervangen.
    Toen ik de versterker testte bromde hij eerst als een gek als ik de FX-loop gebruikte, dit is verholpen door een ander buisje. Vervolgens hebben we ook de andere 3 preampbuisjes even vervangen voor de zekerheid, maar dit hielp niet. Er was maar 1 reservebuisje, die we voor elke positie hebben getest. De enige mogelijkheid dat het aan de preampbuizen ligt is als ook dit reservebuisje niet goed is geweest, maar dit lijkt me wat sterk.

    Is een los contactje geen mogelijkheid? Of de mogelijkheid dat een aantal draadjes te dicht bij elkaar liggen ofzo?

    In ieder geval bedankt voor de reacties zover!
    Te koop aangeboden:
    - Danelectro Transparent overdrive V1 voor €50,-
    - SE Electronics SE2200A Microfoon voor €150,-
    - Midiplus Origin 65 midi-keyboard voor €75,-

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.087

    Standaard

    Als je 1 reserve buisje hebt kun je dus ook maar testen voor 1 kapot buisje. Als al je buisjes aan vervanging toezijn is het weinig zinvol op deze manier te testen.
    Een slechte verbinding (meestal een te koud gesoldeerd punt) kan ook nog, maar draden die te dicht bij elkaar liggen of niet getwist zijn veroorzaken eerder een brom (60 cycle hum).
    Overigens zijn nieuwe buizen geen garantie dat zo ook daadwerkelijk goed zijn, ik moest ook de buizen van mijn slinternieuwe amp vervangen. Knetterde ook heel erg en door er heel zachtjes op te tikken verraadde de kapotte buis zichzelf.
    Not necessarily stoned..but beautiful...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    290

    Standaard

    Het geluid wat je omschrijft (geknetter) doet mij denken aan een soldeerpunt of iets dergelijks wat niet goed vast zit... zoals je zelf al zei een los contactje.

    Misschien de versterker even kritisch aan de binnenkant bekijken..
    Zoekt een (rock)band in Zwolle!!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    He Bernd,
    heb je 'm toch gekocht, super geluidje nietwaar? Met wat voor speakers gebruik jij de A15?

    Dat geknetter kan ik niet direct verklaren (nooit gehad). Wellicht idd een los contactje en is de BIAS nog goed afgesteld?
    Mocht je er geen manual erbij hebben gekregen (staan ook de afstelwaardes in en de juiste voltages) dan kan ik je er wel eentje digitaal doorsturen.
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top