Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
  1. #11

    Standaard

    ow ik zoek ook een delay maar ik speel dus over een blues junior(1 kanaals geen loop), en haal clean en crunch uit de amp. Dan is een analoge voor de pre dus aan te raden?

  2. #12

    Standaard

    Ik vind het dus echt onmogelijk een delay goed te laten klinken voor een (dik) overstuurde preamp. Het probleem is dat de originele noot die je speelt op de gewenste sterkte waar je je geluid op afgesteld hebt de preamp ingaat, de repeats die uit je delay komen met een veel minder volume de preamp ingaan en veel minder overstuurd tot clean gaan klinken, zelfde effect als de volumeknop op je gitaar stukje dichtdraaien. Klinken de delays dus niet meer als of je in de "grand canyon" een scheursolo met dikke echo staat te spelen maar meer of er een vervelend kereltje op een cleane versterker je solo's zit na te spelen backstage. Als het echt niet anders kan zou ik voor een digitale delay gaan omdat die zowiezo veel minder aanwezig en zompig klinken en veel beter te fine-tunen zijn. Ik zou dan voor 1 hooguit 2 repeats gaan die qua volume niet te ver van het originele signaal liggen, of gewoon een korte reverb.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ik heb een Ibanez DE-7, zo een uit de Tonelock-serie, en vind die heel redelijk werken bij oversturing. Zit op'm'n effectenplank en vóór de versterker. Hoe mee vervorming, hoe minder 't werkt, hi gain lukt niet. Daarvoor heb ik dan weer vervormingspedaaltjes vóór de delay geplaatst.

    Voordeel van de DE-7 is dat 'ie een ruis- en bromvrije digitale stand heeft, waardoor er in ieder geval geen vervorming door je delay wordt toegevoegd. Heeft ook een 'echo' stand die iedere repeat wat meer lo-fi maakt en een 'ouderwets' effect geeft, maar dat werkt dus niet lekker met vervorming op de versterker.

    Check 'm eens zou ik zeggen, el cheapo maar goed pedaaltje vind ik zelf.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #14

    Standaard

    meer dan crunchy blues komt er tonie uit men amp dus high gain dinge maken tonie uit

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Wie is Tonie?
    -

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Akkrum
    Berichten
    3.332

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaspie
    meer dan crunchy blues komt er tonie uit men amp dus high gain dinge maken tonie uit
    Je vergeet een paar letters.....

    Verder ben ik dus wel opzoek naar een delay die werkt met medium gain.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rutger
    Wie is Tonie?
    een maat van me, de broer van "toch niet"

  8. #18

    Standaard

    Ja dan zou ik toch echt een RR zeggen, alleen wat ik al eerder zei.. Asl je dan naar het cleane kanaal gaat hoor je de repeats niet goed meer. Voor het cleaner kanaal moet het volume van 't pedaal omhoog. Maar toen ik hem in de loop had gaf hij een klik als je hem aanzette, dus ik hou hem ervoor! (ik gebruik toch bijna nooit een delay.. alleen voor slapback in solo's!)

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Akkrum
    Berichten
    3.332

    Standaard

    Ik gebruik met die amp nauwelijks clean en al helemaal niet met delay's...

  10. #20

    Standaard

    Dan zou ik hem zeker testen!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top