Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Akkrum
    Berichten
    3.332

    Standaard Onderzoekje: Welke delays werken wel voor de preamp?

    De delays die ik tot nu toe had klonken niet zo best als je ze voor de preamp doet. Maar ik heb gehoord dat een Echoplex het wel aardig goed doet voor de preamp. Zijn er nog meer die goed klinken voor de preamp? Ervaringen? Deel ze graag!

    Wie zoekfunctie gaat roepen mag bij zichzelf een bc rich anaal en overdwars inbrengen!
    Laatst gewijzigd door Realeigo; 6 mei 2008 om 20:12

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Maxon AD999 klinkt geweldig voor de pre-amp (er achter juist totaal niet). Maar het moet wel clean blijven, bij gain verzuipt ie...
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Akkrum
    Berichten
    3.332

    Standaard

    Ik bedoelde dus eigenlijk juist met gain. Ik ben namelijk op zoek naar een delaytje die ik voor mn plexi kan doen. En die gaat meestal met alles op 11 behalve de MV.
    Om precies te zijn moet het een delaytje zijn voor Leadsounds. Dus het hoeft niet een lange delay te zijn. Ik gebruik voor leads meestal een slapback van ongeveer 1/16 aan het tempo.

  4. #4

    Standaard

    Carl Martin red Repeat, werkt voor mij wel goed voor de preamp, een probleem, als je hem insteld dat jhij lekker klinkt op je distortionkanaal, dan (las je omschakeld naar clean) gaat het volume van de repeats weg, dus hoor je de delays bijna niet meer.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2007
    Locatie
    Dark side of the moon
    Berichten
    959

    Standaard

    MXR Carbon Copy. Heb ik ook voor de pre-amp gehad. Klonk prima ook met overdrive, lijkt een beetje op de AD999.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Akkrum
    Berichten
    3.332

    Standaard

    Testlijstje tot nu toe dus: MXr Carbon Copy, Red repeat en Maxon AD999, meer kanshebbers?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Misschien moet je juist wat meer digitaal-klinkende dingen erbij proberen. Geen idee hoe het gaat klinken, maar ik zou het zeker wel doen. Zou zo kunnen dat die het beter doen voor de pre-amp.

    Boss DD-20 of TC Nova Delay bijvoorbeeld, kun je ook mooi aan één knopje draaien wat betreft "analoog-klank", zodat je kunt zien wat voor effect dat heeft.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2002
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    921

    Standaard

    Ik heb nog nooit geprobeerd om mijn Echo Park en DD-20 in de FX-loop te zetten maar heb geen problemen met deze delays voor de preamp. Klinken allebei erg goed.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2007
    Locatie
    Mountains on Zoom
    Berichten
    537

    Standaard

    Wat digitaal betreft, ik vind mijn Boss DD-3 voor de pre-amp (of thuis voor de PODxt) totaal niet klinken en gebruik dit alleen post pre-amp. Dit even ter info. Tijd geleden hicut mod op de DD-3 laten doen, klink nu een heel stuk beter (meer analoog), maar werkt nog steeds niet goed voor de pre-amp, wordt een grote brei...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Ik pakte de gitaar op vanmorgen, en wat bleek. Ik heb er nog steeds geen talent voor. Naast de ochtenderectie zijn er gelukkig NOG meer zekerheden in het leven!
    VIVA FUI IN SILVIS
    SUM DURA OCCISA
    SECURI DUM VIXI TACUI
    MORTUA DULCE CANO

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Ja, omdat een DD3 met hi-cut mod nog steeds meer hoog én meer laag heeft dan een analoge of analoog gevoicede delay.
    Laat ik één ding zeggen: ik heb veel ( en dan bedoel ik ook veel) geëxperimenteerd met delays vóór de pre amp. Nou kan ik daar een heel verhaal over gaan houden, maar een plexi met de pre amp voluit....hmmm....een slapback gaat dan nog net kunnen, maar de meeste delays gaan dan echt niet klinken en al helemaal niet als je 'm wat sterker in de mix wil zetten (zodat je 'm ook hoort).

    Over het algemeen klinken analoge of goed analoog gevoicede delays lekkerder vóór de pre amp, van clean tot medium gain. Met hogere gain en afhankelijk van de instellingen van de delay (repeats, mix) kan het echter toch een probleem worden. Sommige amp reageren dan juist beter op een strakke, puntige digitale delay. Als je dus redelijk veel gain wil gebruiken, één repeat: ga voor iets simpels als een ouwe DL10 (digitale broeder van Ibanez, redelijk helder en staat nog regelmatig te koop tweedehands) of juist meer middy met een BYOC digitale delay (sterk analoog gevoiced). De wat donkerder klinkende analloge delays a la AD9 wordt denk ik te snel een brei met de pre amp vol open.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top