Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    23 augustus 2007
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    82

    Standaard

    +1 voor dream theater's systematic chaos! heerlijk gedefinieerde sound, alleen wel weer jammer dat de 5.1 mix klinkt alsof er een enorm pompende compressor op staat....
    Te Koop: vox valvetronix ad120vt!!! zie gitaarmarkt of..... PM


    Just a fun question – why is the color of your beard sometimes blue?
    My dad always said it’s better to have a blue beard than blue balls. - Mike Portnoy

  2. #12
    Junior Member
    Geregistreerd
    24 november 2001
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    27

    Standaard

    Buena Vista Social Club!
    Grind on!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 februari 2008
    Locatie
    twenthe
    Berichten
    455

    Standaard

    ik doe er nog maar eens een paar in, maar veel goede popopnames lijken er volgens ons dus niet te bestaan, geen verrassende conclusie overigens: voor de verandering doe ik hier en daar een specifiek nummer

    geluid: papa don't preach, madonna, als de rhytmesectie inzet explodeert het geluid uit mijn joekels van luidsprekers, ik wil dit nummer dan ook alleen maar HARD horen......
    sfeer: spinvis, zijn 1e cd, heel matige opnamekwaliteit maar enorm veel sfeer, 1 van de weinige nederpopplaten die ik regelmatig draai...........
    hitgevoeligheid: obladi oblada, overigens ook een zeer goede opname

    overigens ben ik een liefhebber van hits in de stijl van t.rex, bowie, sweet, slade, dat soort werk, en daarom natuurlijk een liefhebber van het werk van tony visconti, met zijn lekker inmekaargedrukte geluid..................

    dus voor hitgevoeligheid en sfeer: heroes, david bowie/ brian eno/ tony visconti

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Tony Visconti, daar kan ik me wel in vinden (vooral Berlin en Schools out met name)

    geluidskwaliteit :Steely Dan, Royal Scam -alles kraakhelder en loepzuiver en toch funky als de nete
    Sex Pistols, Never Mind - dat geluid van die basgitaar alleen al
    Gene Vincent and his blue Caps..1957 geloof ik maar oei, wat een sound, lichtjaren voor op Elvis en tijdgenoten

    sfeer : Spirit, Future games, Tod Rundgren, A Wizzard a true star, Utravox, Ha Ha Ha. Jon Anderson, Olias of sunhillow

    hitgevoeligheid : Aerosmith, Get a grip. Hoeveel drums en gitaren kan je op een cd proppen en toch een volkomen natuurlijke fmhitsound overhouden.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 8 mei 2008 om 02:09
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 februari 2008
    Locatie
    twenthe
    Berichten
    455

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Tony Visconti, daar kan ik me wel in vinden (vooral Berlin en Schools out met name)
    die albums zijn allebei geproduceerd door bob ezrin.......
    anekdote: om het kindergehuil in "the kids" op te nemen heeft ezrin zijn eigen zoontje gebruikt: hij had hem verteld dat mama weg was gegaan en nooit meer terug kwam, grapje natuurlijk, jaja, die bob ezrin toch....

    tony heeft in 1975 een sparks-album geproduceerd, indiscreet, een van hun beste.......

    en nog even een lijstje:

    geluid; beatles, abbey road, het begin van de moderne popopname
    sfeer: cowboy junkies, the trinity sessions, pure stereo-opname, live gespeeld zonder publiek
    hitgevoeligheid: suzi quattro, can the can, maar eigenlijk heel veel van het producersduo chin/chapmann
    Laatst gewijzigd door hansli; 8 mei 2008 om 02:47

  6. #16
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Als je het hebt over een pionier: Les Paul, die al multitrack opnamen maakte en met de pitch klooide in de jaren 50 en met Mary Ford het geweldige 'How High the Moon' op de plaat zette.

    Steely Dan? Ik hou helemaal niet van dat geluid en ik ben niet de enige. Met Roger Nickols waren ze de pioniers op digital gebied, maar hun laatste plaat namen ze op bij Walter Sear en dan heb je het over de ultieme analoge studio. Walter vind 16 sporen op 2 inch het maximale en als je daar naar binnen stapt ben je echt in de jaren 60/70 aangeland.

    Commentaar van SD: we waren even vergeten hoe goed analoog klinkt, maar dat is op zichzelf ook weer onzin.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    1.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Als je het hebt over een pionier: Les Paul, die al multitrack opnamen maakte en met de pitch klooide in de jaren 50 en met Mary Ford het geweldige 'How High the Moon' op de plaat zette.
    Bij deze een linkje van recordist.com met interviews met oud Ampex medewerkers. Oa een aantal fragementen over de samenwerking met Les Paul en de ontwikkeling van de 1e multitrack voor LP:
    Ampex Interviews
    No Wuckin Furries
    Band: www.hellbike.nl
    4 Sale : ff niks te koop
    www.hotwiel.nl

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Steely Dan? Ik hou helemaal niet van dat geluid en ik ben niet de enige. .
    Achja. Steely Dan werd indertijd vaak gebruikt om de kwaliteit van stereoapparatuur te demonstreren, je moet de dingen wel in perspectief zien.

    In de late seventies, early eighties was er een big leap in opnamekwaliteit, de eerste digitale recordings/effect processors deden hun intreden evenals polyfone synthezisers en stemapparaten. Veel platen in de jaren 80 klinken gedateerd omdat producers geen maat konden houden met al dat snoepgoed. Overdadige galmen, veel DX7 strings, chorussen en noisegates op drums, daar waar in de jaren zeventig de trend was om alles geisoleerd en droog te houden. Op die spannende scheidslijn zijn een hoop mooie dingen opgenomen. Jackson's Off the Wall, Cooders Bop till you drop en Talkings head's Remain in Light. Wat daarna kwam is vooral veel Eventide en Yamaha DX'en.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #19
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Als je op hi fi beurzen komt hoor je overal Diana Krall, welke als referentie wordt gebruikt en het grappige is dat het helemaal niet zo goed klinkt. Norah Jones zit een beetje in dezelfde hoek met haar piano en jazzy begeleiding en dat klinkt (zeker haar eerste CD) een stuk beter. Goed, af en toe gaat ze zo hard dat de boel in de stress gaat, maar het was haar eerste CD en niemand kon vermoeden dat hij zo succesvol zou worden. Maar haar stem klinkt beter, haar piano klinkt beter, de upright bas klinkt beter en de gitaren klinken beter. En de piano stemt in tegenstelling met die van vrouw Krall, want die is niet zuiver.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    in DTS opnames wordt die reunie DVD van de eagles geroemd en als referentie bestempeld, 1994? unplugged.
    is ook erg mooi.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top