Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 februari 2008
    Locatie
    twenthe
    Berichten
    455

    Standaard je favoriete opnames

    vrienden

    nav de de discussie over opnamekwaliteit zou ik wel eens willen weten wat jullie favoriete opnamen zijn.....
    nu kun je opnamen natuurlijk niet alleen maar beoordelen op pure akoestische kwaliteiten.

    ik stel voor dat we de opname's in 3 categoerieen indelen, en ik doe er meteen maar even een voorbeeldje bij, let op:

    geluidskwaliteit : john prine, bruised orange (album)
    sfeer : john prine, bruised orange (album)
    hitgevoeligheid : kylie minoque, can't get you out of my head (single)

    je mag dus singles en albums noemen, en per categorie zoveel je wilt, en ook kunnen dezelfde platen in de diverse categorieen opduiken.......

    en als er nog een 4e categorie bij moet komen: laat het even weten, want als lijstenfreak ben ik al snel geneigd van dit soort dingen statistieken bij te houden, maar dan moet natuurlijk wel zuiver gebeuren.............

    je mag natuurlijk vaker posten in dit topic, maar zorg er dan voor dat je geen items dubbelpost

    om het jullie makkelijker te maken laat ik mijn favorieten even thuis , maar mijn voorbeelden zijn welgemeend..............

    en ohja: elke muzieksoort mag meedoen, maar persoonlijk ben ik het meest geinteresseerd in jullie favoriete popopnames, and yes, that includes jazz.............
    ..... and folk, of course, and banjomusic, yes yes yes , you're all welcome.........

  2. #2
    Junior Member
    Geregistreerd
    24 november 2001
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    27

    Standaard

    Daar komt ie dan:

    geluidskwaliteit : Necrophagist, Epitaph en Metallica, Black album.
    sfeer : Fun Lovin' Criminals, 100% Columbian
    hitgevoeligheid : Illdisposed, Dark

    Even de nodige toelichting

    Necrophagist is een geweldige, technische deathmetalband uit Duitsland. De composities en het spel is geweldig. Voor een deathmetal opname heeft deze plaat een geweldige dynamiek (mastering: Bob Katz!) en is enorm gedefinieerd. Ik heb deze plaat een aantal keren over een gewelidige PA aan mogen zetten, met als resultaat dat iedereen met de monden open staat te luisteren. Onze drummer speelt nu bij hen (www.necrophagist.de).

    Black album, een beetje nostalgiek en voor mij de reden dat ik de metal in gerold ben. Vulgar Display op Power van Pantera is er ook zo één. Heerlijk, dynamisch en niet tot in de puntjes recht gezet in protools.

    Fun Lovin' Criminals. Opzetten en je weet precies wat ik bedoel. De sfeer die die gasten neerzetten, ik kan er geen genoeg van krijgen.

    Tenslotte, Illdisposed. Onuitstaanbare Deense dronkelappen, maar geweldige pakkende nummers.
    Grind on!

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Dat is een moeilijke, ik denk vaak als muzikant en producer, maar veel te weinig als muziekliefhebber en luisteraar. Er zijn maar heel weinig producties waar ik een wow gevoel bij oploop, maar dat is ook niet zo belangrijk. Waar het in feite echt om gaat is de muziek en dan in het bizonder de correlatie tussen de muziek en de tekst.

    En dan zijn er zo enorm veel waardevolle dingen dat je te kort leeft om die allemaal te genieten, vooral in de klassieke muziek zou ik meer willen grasduinen maar daar kom ik niet aan toe.

    De aanleiding van dit draadje is het draadje wat ik begon over geluidskwaliteit en als je op zo'n dag naar al die producties luistert op een echte hi end set, dan blijft er niet zo gek veel over wat echt 100% geweldig klinkt. De LP met die opname van Harry James is geluidstechisch het beste wat ik in jaren heb gehoord.

    Ik heb een tijdje gewerkt aan een CD met de folkgroup 'Dockside' en dat leverde een CD op waar ik heel trots op ben en waarvan een stukje op mijn website staat (Kilkelly). Dit is een echte audiofiele CD geworden en op die CD staat ook het prachtige nummer 'The Dimming of the Day' van Richard Thompson, gezongen door de vrouw van de zanger die Kilkelly doet en begeleid door twee akoestische gitaren. En dat is vaak een stuk mooier dan al die overgeproduceerde, vol met allerlei geluiden gestampte producties.

    Kijk en luister voor een andere mooie uitvoering hier.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    23 augustus 2007
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    82

    Standaard

    sfeer: ongetwijfeld de cd made in heaven van queen. niet alleen het verhaal er achter ( zang van mercury opgenomen in de maanden voor hij stierf) maar de muziek complimenteerd de text op een hele mooie manier. het is een lekkere, tikje melancholische plaat!
    Te Koop: vox valvetronix ad120vt!!! zie gitaarmarkt of..... PM


    Just a fun question – why is the color of your beard sometimes blue?
    My dad always said it’s better to have a blue beard than blue balls. - Mike Portnoy

  5. #5

    Standaard

    geluidskwaliteit : John Mayer, Continuum (album)
    Hele album is zo minimalistisch en puur opgenomen, top!

    sfeer : Elvis Presley, Aloha from Hawaii (live Album)
    Live via satellite, Eerste live uitgezonden concert ooit, bijna de
    hele wereld keek mee. Bijzonder goed opgenomen ook.

    hitgevoeligheid : Smashing Pumpkins, tonight tonight, Mellon Collie
    and the infinite sadness

    Een "hit" met inhoud. Muziek technisch op eenzame hoogte in die periode imo.
    KOCH Powertone II: 800,-
    ENGL E212VH Cab: 380,-
    Epiphone Firebird V 1963 LTD Edition EB: 260,-

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    zonder er echt heel lang over na te denken..

    sting, die cd van zijn 50 jaar feestje.

    mick jagger, wandering spirit.

    dvorak, cello concert Maisky, Bernstein, et al

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Geluidskwaliteit: Miles Davis - Kind Of Blue, zo mooi warm en met prachtige bekkens, je hoort het koper.

    Sfeer: Slayer - South of Heaven, geweldige sound die precies bij de sfeer past.

    Hitgevoeligheid - Ani DiFranco - So What, prachtige melancholieke melodielijn met mooie blazers erachter.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #8

    Standaard

    Heb weinig met pop. MAar the police voldoet aan alle drie de criteria imho.

  9. #9
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Als ik speakers ga testen neem ik 1 mapje mee:
    In mijn bescheiden mening top CD's qua geluidskwaliteit:

    • New Gold Dream - Simple Minds
    • Throwing copper - Live
    • Kind of Blue - Miles davis
    • 2e symfonie van Mahler - uitvoering Klemperer
    • Missa Criolla - Jose Carreras
    • Black Album - Metallica
    • Paris Texas - Ry Cooder
    • Systematic Chaos - Dreamtheater
    • Achtung baby - u2
    • the wall - Pink Floyd
    • roots - sepultura
    • amused to death - Roger Waters
    Uiteraard nergens een remaster van. De remasters zijn vaak zo plat als een dubbeltje qua dynamiek.

    ach, ik ben een kind van mijn tijd.. ook al denk je van niet (S. Freud)
    Vriendelijke groet,

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    He, jij hebt Kind of Blue er ook bij staan, mooi is die he.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top