Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30

Discussie: Line 6 POD 2.0

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Het Anton Piek-achtige Waddinxveen
    Berichten
    574

    Standaard

    Ik heb ff de manual bekeken vanaf de L6site en daar hebben ze het over een midi in en out. Bovendien zit er een softwarecdtje bij zodat je het een en ander kan bewerken en opslaan op je pc.

    Nou is de vraag het volgende: wil ik de POD aansluiten op de pc, gaat dat dan via de midi out en de ingang op je geluidskaart of via een usb?

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    4 mei 2002
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    2.202

    Standaard

    nee het gaat niet via de midi in van je geluidskaart, je moet je pod v2 aansluiten op je computer met een pci kabel (volgens mij heette het zo) je sluit het dus aan op een com-poort, dit is zo'n grote aansluiting met volgens mij 27 pinnetjes. Jammer genoeg kun je hem niet aansluiten met usb. Je moet trouwens wel dit kabeltje erbij kopen als je de pod koopt.

    De software die erbij wordt geleverd is wel aardig maar er zijn op de http://www.line6.com betere software te downloaden, verder is het erg cool om met je pod opte nemen en dergelijke. veel plezier

    mazzles, marijn

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    4 mei 2002
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    2.202

    Standaard

    trouwens , die midi in en out waar ze het over hadden op de pagina van line6 zit gewoon op je pod, hier sluit je dus het kabeltje op aan.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Het Anton Piek-achtige Waddinxveen
    Berichten
    574

    Standaard

    Dus met z'on PCI kabel verbind ik de POD2.0 met de PC (COM2 oid)? Maarre moet de POD dan ook geen contact hebben voor een 27pins stekker? Volgens mij heeft ie dat niet.

  5. #5

    Standaard

    ik ken de pod niet maar lees wel dat wat hier staat niet bestaat en ook niet mogelijk is.
    waarschijnlijk zit het zo.
    midi aansluitingen (ronde din op de pod en de joystick ansluiting van de pc) zijn er voor de data uit te wisselen.
    en om te spelen over je pc zal je een verloop moeten hebben van stereo jack groot naar klein.

    nocki

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Assen
    Berichten
    1.636

    Standaard

    De midi in/out op de POD gebruik je om sounds te editten via de pc. Libraries die je bijvoorbeeld kunt downloaden van de Line6 site, kun je dan uploaden naar je POD. Ook kun je met het bijgeleverde programma zelf nieuwe sounds maken. Je hebt dan iets meer mogelijkheden dan wanneer je dit rechtstreek op je PODje doet (Deep Editing noemen ze dit). Daarvoor zijn dus de midi-aansluitingen, deze verbind je omgekeerd evenredig met je pc (out > in & in > out). De gespeelde muziek gaat dus niet via midi. Die gaat via de jack links en rechts outputs naar de line in van je pc soundcard. De gitaar (of mic) in de input van de POD.

    Verder werkt het optionele floorboard ook via midi, maar deze heeft een eigen aansluiting (net als op je netwerkkabel van je pc als je er een paar aanmekaar geknoopt hebt).

    Groeten,

    Bouke

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Het Anton Piek-achtige Waddinxveen
    Berichten
    574

    Standaard

    Ok dan. Vandaag gekocht. Gelijk een vraag. Heb een kabeltje gekocht die beide outputs van de POD verbind met de soundcard. Dus van 2x 1/4inch jack naar een 1/8 jack. Emagic opgestart en hij begint met het zoeken naar een aansluiting met de POD maar die vind ie niet.

    Wat doe ik fout?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 mei 2002
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    658

    Standaard

    je hebt nu de audio uitgang (line out) van je pod op de audio ingang (line in) van je computer aangesloten. nu kan je dus het geluid uit je pod opnemen, maar niet pesets sturen van/naar pod. ik heb verder geen pod dus ik weet niet hoe t wel moet maar jacks zijn voor audio.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Assen
    Berichten
    1.636

    Standaard

    Voor het contact maken met je programma om te editten, moet je de POD via midi aan de pc hangen. Dus kabeltje kopen met twee 5-polige dinpluggen en aan de andere kant een joystickconnector. Kant en klaar te koop in een computershop of bij een goede muziekzaak.

    Bouke

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    4 mei 2002
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    2.202

    Standaard

    Ja sandman ,dat probleem heb ik ook dat hij ijn pod niet vind, maar er zijn 1000 en 1 redenen waarom hij het niet doet, je kunt het beste naar de website van lin6 gaan en daar een soort van met "walktrouhgt"downloaden, het vreemde bij mijn pod en soundiver is dat hij het soms doet en soms niet, maar jah zo vaak gebruik ik hem niet op de computer.
    Je moet maar op de site kijken want daar weten ze alles over je rode beestje

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top