Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Talking Nieuw rackje.. Effecten vraagje!

    Hallo,

    Ik ben al een tijdje bezig met mijn rackje, maar ben nu toe aan de volgende aankoop.. (alles gaat in stukjes )

    Ik ben aan het bedenken hoe ik het presies wil gaan aanpakken met effecten. Ik heb nu een Boss gx 700 in de effectsloop. Ik vind dit een prima apparaat en ben hier tevreden over. Alleen met de delay en de reverb kan ik niet veel. Uit dee verschillende distortions die erin zitten krijg ik wel goeie geluiden. Evenals flanger/phaser e.d.

    Nu zit ik dus te denken om de boss voor de preamp te zetten, dus gelijk na de gitaar, en er voor de delay/reverb een unit bij te kopen en deze in de effectsloop te zetten.

    Ik zat zelf te denken aan een TC. Electronics G-sharp. Uitgeprobeerd, prima apparaat, goeie geluiden, makkelijk te bedienen, redelijke prijs.

    Nu vraag ik me af of er hier mensen zijn die iets anders adviseren. Het moet eigenlijk wel een 19 inch apparaat zijn met midi, anders moet ik er weer allerlei loopers bijkopen om me apparatuur via midi te schakelen...

    Ik hoor het graag!
    Groeten Stephan!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Misschien een Lexicon MX200, heb ik ook gehad, vond alleen de chorus wat minder erop, de rest klonk wel ok en zeker de reverbs. Werkt een beetje hetzelfde als die g-sharp
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Boxtel, Brabant
    Berichten
    1.773

    Standaard

    Tweehands G-major ? Ietsjes deftiger dan de G sharp.
    Voor mij, komt altijd een ander.

  4. #4

    Standaard

    Hallo, ik zit 2 post onder je, met een Intellifex van Rocktron.
    Die heeft juist hele goede delays en reverbs. Dat wassem.

  5. #5

    Standaard

    Hallo,

    @kaïn: Ja daar heb ik ook al aan zitten denken, maar ik hoor van verschillende mensen dat die draaiknop die daar opzit, nogal zwak is, en als je die moet vervangen/laten maken dat je ongeveer de helft van de nieuwprijs van dit apparaat kwijt bent. Dat is dus wel een risico bij een 2e hands...

    @aerdvark: Heb ik gezien, als die delays en reverbs goed zijn is het idd een optie, maar mischien zijn er nog wat apparaten die specifieker op delay en galmpjes enzo ontworpen zijn...

    Groeten!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Boxtel, Brabant
    Berichten
    1.773

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door .Stax.
    Hallo,

    @kaïn: Ja daar heb ik ook al aan zitten denken, maar ik hoor van verschillende mensen dat die draaiknop die daar opzit, nogal zwak is, en als je die moet vervangen/laten maken dat je ongeveer de helft van de nieuwprijs van dit apparaat kwijt bent. Dat is dus wel een risico bij een 2e hands...
    Groeten!
    Dat is een kwestie van gaan testen voordat je em koopt. Het valt wel mee hoor. Ik heb er al een tijdje een en als je die netjes in een rack hebt hangen gaat er niets kapot.
    Ik vind em zelf zo tof omdat echt alles wat je zou willen erin zit. Plus dat de edit-ing kinderachtig simpel is. En het ding heeft ook een schakelrelay wat erg lekker is omdat je in elk geval een (pre)amp kan schakelen ermee.
    Voor mij, komt altijd een ander.

  7. #7

    Standaard Het is binnen!!!

    Na wat afwegingen hier en daar toch maar voor de g-sharp gegaan, het ding doet presies wat ik wil en het staat me ook wel aan dat die bediening zo simpel is.

    Hij is vandaag binnen gekomen samen met de racklade en de powerconditioner, kan nu dus me rack afmaken!! Foto's komen in het foto's van jou rack topic!

    Bedankt voor de reacties hier!
    Groeten Stephan

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2007
    Locatie
    Deventer!
    Berichten
    699

    Standaard

    wel wat laat geloof ik maar heb je die GX-700 al middels de vierkabelmethode geprobeerd, kun je precies aangeven welke effecten van je GX-700 voor de pre-amp moeten en welke in de loop.....
    kan je weer een unit schelen
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

  9. #9

    Standaard

    Ja daar heb ik wel eens aan gedacht, maar dan heb je de loop send en return van de boss nodig. En deze gebruik ik al voor het via midi schakelen van mijn Big Muff, en later misschien voor nog wat ander spul...

    Toch bedankt!

  10. #10

    Standaard Gsp1101

    geen gezeur, geen gedoe, makkelijk aan te sluiten, betere modeling en Lexicon reverb en delay.

    Digitech GSP1101

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top