Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 20 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 200
  1. #21

    Standaard

    'Beste' is toch sowieso subjectief? Focus is een hele goeie band en zou ook mijn keus zijn, maar als je er niet van houdt is het automatisch niet de beste voor jou.

    Heb je objectieve criteria aan de hand waarvan ik kan bepalen wat de beste band is?

  2. #22
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.725

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mithrandir
    'Beste' is toch sowieso subjectief? Focus is een hele goeie band en zou ook mijn keus zijn, maar als je er niet van houdt is het automatisch niet de beste voor jou.

    Heb je objectieve criteria aan de hand waarvan ik kan bepalen wat de beste band is?
    Het is ook moeilijk om met de juiste criteria tot een juiste keus te komen, maar we zijn hier allemaal muzikanten of tenminste muziekliefhebbers. En ik wil ook niet arrogant zijn, maar de muziek van bands als Normaal en consorten is voor mij niet interessant bijvoorbeeld.

    De Engelsen en Amerikanen hebben bands voortgebracht waar wij na 50 jaar historie niet aan kunnen tippen, maar naar mijn idee, met mijn kennis van de muziek als hulpmiddel, komt Focus aardig in de richting en ik zou niet zo snel een tweede band kunnen noemen die dat nivo haalt.

    Neem een populaire band als (insert name) en analiseer de nummers eens, hoe zit dat in elkaar en kan moeilijk ook mooi zijn, of is het juist de eenvoud die het zo bizonder maakt in een bepaalde context. Ik vind dat razend interessant.

    Ik heb met Pierre van der Linden gewerkt, een van de meest bizarre drummers die ik ken. Ik heb met John Schuursma (Brainbox) gewerkt, een gitarist met de meest bizarre timing welke ik ooit heb gehoord. Ik vind die mensen fenomenaal en in die rij kun je zo Jan Akkerman en Thijs van Leer zetten, buitengewone figuren, net als die gasten van YES en The Beatles, om er een paar te noemen. George Baker en Corrie Konings vallen helaas buiten die catagorie.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Ik heb net de uitzending met de snelspoeltoets bekeken, ruime aandacht voor UDS en Focus hoor! Met beelden van UDS bij de Tonight Show, en een ouwe kopie van de engelse Melodymaker, waar J A op 1 stond in het lijstje van de beste gitarist van de wereld
    ALLES IS VERKOCHT!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    enne deze

    brainbox UITERAARD!!

    oeh en vergeet ik nog bijna deze

    shocking blue
    Laatst gewijzigd door gitaarvrouwtje; 5 mei 2008 om 00:48

  5. #25

    Standaard

    Brainbox vooral met Akkerman

    Cuby & the Blizzards deed af en toe toch ook erg leuk. Als je het over structuur hebt is dit een leuke, ergens zit hier een bluesprogressie in verstopt (I IV V) redelijk bizar schema, let maar niet op de video, bloedmooi nummer: http://nl.youtube.com/watch?v=BHuY8-...eature=related

    Maar neig ook sterk naar Focus, heb een dvd met oude live opnames. Als ze Focus at the Rainbow nu ook nog eens op dvd zouden uitbrengen. Er is blijkbaar video van getuige de filmpjes op youtube. http://nl.youtube.com/watch?v=-v7LzOeTkfM Akkerman kan ook fantastisch losjes ritme spelen, lekker introotje hier.

    Ander best kept secret, maar veel funkier, Blowbeat, en dan vooral de tweede LP (dacht ik ook op cd te krijgen) wat een heerlijke ritmesectie, René Creemers en Pieter Douma samen, de gitarist die toen meedeed maakt het helemaal af. Alleen jammer dat hun stage presence in die tijd beroerd was. De keren dat ik ze toen gezien heb leken ze er nu niet echt heel veel zin in te hebben. Het cynisme van de teksten straalden ze helaas ook in hun spel uit. Derde cd vond ik wat minder, met andere drummer. Dit is de nieuwe reincarnatie, ritmesectie lijkt hier net wat meer standaard. Leendert Haaksma leeft zich wel lekker uit. http://nl.youtube.com/watch?v=xA8U_7...eature=related Dit is trouwens René Creemers. Absurd goede drummer: http://nl.youtube.com/watch?v=SFm2rT...eature=related
    Laatst gewijzigd door Harald; 5 mei 2008 om 11:58

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.587

    Standaard

    Nou Han, Normaal heeft idd misschien niet de meest intelligente schema's bedacht, maar het staat wel als een huis. En wat ze tegenwoordig in het theater doen, steekt toch bijzonder goed in elkaar. Fokke de Jong, Roel Spanjers, toch niet de minste muzikanten.

    Maar béste band van NL, nee, dat denk ik ook niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #27
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.725

    Standaard

    Window of my eyes is inderdaad een monumentaal nummer en een terechte klassieker.

    En wat kun je verder van Focus zeggen, ik ben nog altijd verbaasd over de muzikaliteit van die gasten.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #28
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.725

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    Nou Han, Normaal heeft idd misschien niet de meest intelligente schema's bedacht, maar het staat wel als een huis. En wat ze tegenwoordig in het theater doen, steekt toch bijzonder goed in elkaar. Fokke de Jong, Roel Spanjers, toch niet de minste muzikanten.

    Maar béste band van NL, nee, dat denk ik ook niet.
    Dat is ook het probleem Hans, je zit altijd aan je smaak vast, daar kom je nooit los van. Maar ik probeer in dit draadje puur op de kwaliteit van de band te gaan, de kunde van de muzikanten en de kwaliteit van de songs en de structuur daarvan. En als je daar op focussed dan is Cuby met Window een miljoen maal interessanter dan alles van Normaal bij elkaar. (Voor een groot deel te danken aan de briljante pianopartij van de heer Brood.)
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #29
    drap
    Guest

    Standaard

    Puur smaak, Urban Dance Squad. Maar de beste? Geen idee. Om de beste te zijn, hoe je dat ook uberhaupt al wil beoordelen, hoef je niet bekend te zijn, dus m'n referentiekader zal ongetwijfeld ook niet toereikend genoeg zijn. Van wat ik ken zeg ik dan weer Focus.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Dat is ook het probleem Hans, je zit altijd aan je smaak vast, daar kom je nooit los van. Maar ik probeer in dit draadje puur op de kwaliteit van de band te gaan, de kunde van de muzikanten en de kwaliteit van de songs en de structuur daarvan. En als je daar op focussed dan is Cuby met Window een miljoen maal interessanter dan alles van Normaal bij elkaar. (Voor een groot deel te danken aan de briljante pianopartij van de heer Brood.)
    Over kunde van muzikanten kunnen we nog wel een boompje opzetten. Paul Kemper was een zeer kundig gitarist, Fokke de Jong is een hartstikke goeie drummer en Roel Spanjers is een kunstenaar op alles met toetsen, van accordeon tot Hammond en piano. Dat zeg ik, wat ze nu in het theater neerzetten is wel hartstikke goed, en heeft weinig meer te maken met de grote tent-optredens.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top